Met 3 gezellige grooms zijn Tornado en ik afgereisd naar Grolloo, endurance Het Paardendal.
Mijn chauffeur kon ons niet zaterdagochtend brengen, dus zijn we vrijdag al gegaan.
Wij in tentjes, pony in de paddock, wat boven verwachting goed ging, hij stond er zowaar zaterdagochtend nog!

We waren heerlijk op tijd wakker, dus eerst nog even lekker koffie gedronken en toen om 9 uur de voorbespreking.
Rond half 10 zijn we gaan voorkeuren. Dikke A, HF 36 (vaste prik, dat is het altijd op wedstrijden
) en we mochten van start!
Om 10:22 gingen we voor het eerst alleen van start. Tornado besloot om voor het eerst sinds ik hem heb zijn naam waar te maken en was behoorlijk heftig.

De eerste 10 km reden we gemiddeld zo'n 16km per uur..
Toen toch maar even flink gaan stappen, ook met oog op alle blubber. Geen zin in verrekte spieren of andere ongelukken natuurlijk. Gelukkig werd er onderweg goed voor m'n pony gezorgd door mijn super groomteam.
Zoveel mensen was niet echt nodig voor een klasse I, maar ze hadden het enorm gezellig, wat erg aanstekelijk werkt als je weer aankomt op een groompunt!

Al snel kwamen we aan bij het Jonkersgat. Erg leuk zo'n route langs het water! Had gehoopt dat Tornado er doorheen zou willen, maar helaas.
Bovenaan gingen we in de ankers en wilde hij ECHT niet meer vooruit. Dus maar afgestapt. Zodra m'n voeten de grond raakten lag ik ook al in de blubber.
Moet er vast leuk uitgezien hebben voor de omstanders....
Eenmaal beneden wilde pony HEEL snel weer weg, met veel moeite weer te paard geraakt en verdergereden door de bosjes.Verderop zat een fotograaf die nog wat leuke foto's heeft gemaakt.

Ook de mensen van de controlepost weer bovenaan het zandgat hebben er nog een gemaakt! Erg blij mee, mijn Draver galoppeert eindelijk!
Trotse mama! 

2km voor de p/a kwam ik Ron en Hetty en hun IJslanders tegen, zij waren al aan het stappen.
Om hun paarden niet over de zeik te helpen ben ik met hun meegestapt richting p/a. Vlak ervoor gingen de paardjes collectief staan plassen, altijd goed natuurlijk!
Net buiten de minuut aangeboden helaas, maargoed, ik reed voor de winstpunten, niet voor de eindlijst! HF 46 en we mochten weer door.
Lekker gas gegeven en aardig wat galopjes meegepakt. Ging heerlijk! En het zit ook heerlijk, zo'n vlak galopje!
Al snel waren we ook weer langs de rare schapen en de rare hekken met een dixie en hele blije vrijwilligers. Vond Tornado erg eng.. Gek paard!

Bij de finish stonden mijn super grooms alweer klaar met water en lol!
Gefinisht, snel koelen en zadel eraf (ik vergat dat m'n hartslagmeter daar nog aan zat, dus ik twijfelde of ik kon aanbieden of niet.
Uiteindelijk 5 minuutjes gewacht, wat achteraf niet nodig was, Tornado's hartslag was 44..
Maar goed, better safe than sorry! Daarna lekker gezeten terwijl mijn grooms voor Tornado zorgden. Lekker wat te eten, z'n kont masseren en wandelen zodat ie niet stijf zou worden.
Dat heeft z'n vruchten afgeworpen, een dikke vette A voor locomotie op de nakeuring en helemaal goedgekeurd!
YESSS! Eindelijk die 15 punten bij elkaar! We mogen klasse II!
Grooms nog getrakteerd op een patatje en gewacht op de prijsuitreiking.
We zijn uiteindelijk 17e geworden (moet toch leren om Tornado's hartslag beter in te schatten, wacht altijd te lang..
) met 11,565 km per uur! Dit seizoen alleen nog Onstwedde, een lekker korte klasse II, dus een mooie overgang!
Organisatie, bedankt voor de prachtige (geweldig uitgezette) route, de mooie accommodatie en de goede sfeer!
Grooms Kirsten, Jetske en Kim nog veel meer bedankt voor de gezellige dagen en de goede zorgen voor mij en Tornado.
En natuurlijk ook de fotograven weer bedankt voor de prachtige foto's, ik ben er erg blij mee!

Groetjes Evelyn en Tornado!
Detail detail.