Heerlijk gegaan op de Sallandse Heuvelrit Haarle

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_S

Heerlijk gegaan op de Sallandse Heuvelrit Haarle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 09:58

Hallo Allemaal,

Zoals gewoonlijk, altijd een fotoverslagje van mij en Jetje! :o De dag voor de wedstrijd wat stress gehad, alles was geregeld maar laat in de avond kwamen we erachter dat de elektriciteitkabel niet op onze auto paste, we moesten een verloop zien te regelen. Heel wat rond gebeld en laat in de avond toch nog eentje te leen kunnen krijgen.. zo ging ik toch niet helemaal lekker mijn bed in en sliep slecht..

De volgende ochtend er om 6:00 uur uit, auto inladen met thee en koffie, lekkers voor de grooms. Daarna Jetje gevoerd en verzorgd. 7:00 begon ik haar in te laden, dit is nogal eens een probleem, ik wou om 7:30 vertrekken dus ruim de tijd gehad om haar gelukkig met rust en geduld de trailer in te krijgen. :j Na 20 min. stond ze!

Afbeelding

Daar aangekomen, ons rijmaatje gezocht, Marieke en direct samen naar het secretariaat om ons aan te melden. De paardjes uit de trailer gehaald, en wij gingen naar de voorbespreking. Dit keer rijden we de lange klasse 1 33 km! ;)

Afbeelding
Hierna gingen we naar de keuring, jetje werd goedgekeurd met een hartslag van 40 en een A op locomotie, alleen had ze wat weinig darmgeluiden.

Daarna gelijk onze starttijd aangevraagd, om 10:34 mochten we starten! De paardjes daarna in alle rust opgezadeld en naar de start gereden.
Afbeelding
Hier starten we! nog even de mensen achter de start gedag zeggen! *\o/*

Afbeelding
Mijn geweldige super grooms, Marloes die vanaf onze eerste wedstrijd al groomt en fotografeert staat er niet op (ze maakte de foto) Mijn groomteam hadden het weer geweldig naar hun zin! Ik ben ontzettend trots op ze! Mijn zusje louise die er ook vanaf wedstrijd nr. 1 erbij is die die middag om 13:00 aanwezig moest zijn voor haar voetbal wedstrijd er toch bij wist te zijn om te helpen, ook had de groom van Marieke afgezegd waardoor mijn grooms extra zorg verleende aan haar! Ik bof echt met zo'n leuk team! <3 *\o/* <3

Afbeelding
Groompunt 1, snel even koelen en weer verder.. bidonnetjes bij laten vullen, wat heb ik daar veel gemak van. Onderweg kan ik koelen wanneer ik wil.. super!

Afbeelding

Afbeelding
hier kwamen we lopend aan op de PA (11:55) gelijk aangeboden en beide paarden hadden een hartslag van 60, net aan dus. Jetje had het zwaar gehad in de eerste ronde, veel steentjes paden waar ze niet lekker op liep. Zoveel mogelijk berm gepakt waar dat kon. We vanaf het begin heerlijk één tempo gedraafd tot 1 km voor de PA.

Afbeelding
Hier hebben mijn grooms 3kwartier op ons moeten wachten, :oops: in de slinger van de PA hebben we verkeerd gereden, we reden een rondje.. op 3 km ong. kwamen we erachter. :Y) :(:) Gelukkig had ik GPS waar ik de route op had uitgezet en reden we dus makkelijk terug. :o :D Wel jammer natuurlijk, hele tijd rond de 12 km p.u. gereden, hiermee verloren we veel tijd.

Afbeelding
Na het bordje van 2 km voor de finish op laag tempo doorgedraafd en daarna op 1,5 ong. afgestapt. Besloten dit te doen om geen risico's te nemen met de hartslag. Bij de PA was natuurlijk maar net aan..

Afbeelding
Toen we de grooms zagen snel opgestapt voor het koelen. jet vind dit nog eng wanneer ik doe als ik er naast sta! Wel weer heel wat gewonnen, jetje laat zich nu ook gewoon met kannen water stilstaand koelen. *\o/* Jeeee!!

Afbeelding
Jaa.. finish in zicht! Tja, mijn gezicht.. :Y) het is weer ongelooflijk, maar weer ontzettend genoten en ontzettend trots op mijn kanjer!

13:45 Gelijk aangeboden, beide weer dezelfde hartslag _/-\o_ 48 ditmaal. Super!

Daarna de paardjes lekker afgesponst, opgefrist en laten eten.
Afbeelding

Daarna naar de nakeuring , dit vond ik nog wel wat spannend aangezien Jetje soms niet helemaal goed liep op die steentjes, dan twijfelde ik zo aan haar lopen.. Terwijl ze op goede paden geweldig liep!

Afbeelding
Hartslag 42, wel attendeerde ze me op de darmgeluiden. Deze waren weer niet zo goed te horen.

Afbeelding
Tja, ik kon jetje dus niet bijhouden, blijkbaar nog energie zat! haha! Gelukkig geen getwijfel, Een A!! :j

Weer ontzettend trots op mijn Topper! Ze doet het toch maar weer elke keer! We hebben ongeveer 10.5 km per uur gereden. Toch nog een hele prestatie al zeg ik het zelf met het verkeerd gereden. haha! *\o/* <3

Grooms! Ontzettend bedankt weer! Fotografe Marloes die tussendoor ook nog eens groomt ook geweldig bedankt! Super blij met jullie allemaal!! Het was weer een gezellige dag! Evelyn, bedankt voor het smsje, met het leuke berichtje te horen gekregen dat we als 4e zijn geeindigd! Geweldig!! :lol:

En de organisatie en vrijwilligers natuurlijk!!! <3

Ik wil ook nog even, weet niet wie het was, bedanken voor het helpen Jetje weer de trailer in te krijgen. *\o/* Bedankt voor de tips en trics! Jetje had het echt gehad aan het einde van de dag.

Daarom ook besloten Grolloo niet te rijden en haar even 5 weken rust te gunnen om daarna te starten in Onstwedde! Tot dan!!!! :D :D :D

fannetje

Re: Heerlijk gegaan op de Sallandse Heuvelrit Haarle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:11

Weer leuk verslag!

Furbie11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:00

Leuk verslag. En je grooms zien er super uit.

Endlessly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 18:59

Leuk verslag, mooi paard ook!

xHelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:42

Ik zie het nu pas, maar leuk verslagje! Jammer dat ik er niet bij kon zijn maar super dat Jet zich weer zo goed gedragen heeft!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:45

Ik zie 'm nu ook pas!! Maar inderdaad een leuk verslag met mooie foto's! Je hebt een mooi paard onder je kont! ;)

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 16:03

Leuk verslag, Het was mooi weer op erop uit te trekken :)

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 18:15

Hele leuke foto's en wat een mooi paardje <3

x_dwd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 14:47

Gaaf zeg, leuk verslag inderdaad! :)

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 17:52

Wat een leuk verslag en wat een leuk paard heb je! Het plezier straalt er aan alle kanten vanaf, lijkt me heerlijk om zo met je paard bezig te kunnen zijn.

Batman_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:40

dat ziet er uit of je veel lol hebt gehad

erg leuk om dit te lezen

SemBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:07

Wat een heerlijk dier :D