Lekker baggeren in het Drents-Friese Wold

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sok

Lekker baggeren in het Drents-Friese Wold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-12 12:26

Ook my little fat poonie ( :D ) Tornado Victory en ik waren er weer bij gisteren in het Drents-Friese Wold. Klasse I, 29 kilometer.

Van tevoren wat weinig getraind, dus ik wist al dat ik geen snelle rit zou gaan rijden, 9 km/u vond ik prima. Dat is zo ongeveer perfect gelukt, 9,074 km/u om precies te zijn. Volgende wedstrijd maar weer wat meer snelheid maken!

Wendy was onze chauffeur en groom, mijn vriendin Kirsten was mee als mental coach en groom en Lous en Zok als trailermaatjes. Ik zou eigenlijk samen met Lous gaan rijden, maar ik zag Tornado Zok nog niet het hele eind bijhouden... := Zok heeft nogal een goede conditie en Tornado niet echt. Even flink doortrainen zodat we in Grolloo wel samen kunnen rijden dus! :D We waren lekker op tijd op het terrein, alle tijd voor koffie, aanmelden, voorkeuring en voorbespreking dus. Bij de voorkeuring was alles in orde, HF 36, maar wel een terechte B voor locomotie, hij liep wat stijfjes..

Om 9:49 mochten we de blubberpoel eindelijk in, onder lucky number 4! :D De eerste 5 km gingen erg lekker, tot er enorme plassen over de hele breedte van het pad lagen die zo diep waren dat Tornado en Jetje (paardje van rijmaatje Michelle) er tot de knieën in weg zakten. Toen dus erg voorzichtig (misschien wel té voorzichtig..) gereden, waar we een hoop tijd hebben verloren.

Afbeelding

Na 7 kilometer kwamen we onze grooms gelukkig tegen. Tornado had het (ondanks m'n prachtige scheersel.. :') ) toch wel warm onder die lange vacht, dus koelen was geen overbodige luxe. Het beloofde koelwater van boven is tijdens onze rit voor het grootste gedeelte uitgebleven.

Na het eerste groompunt hebben we wel weer enkele stukken kunnen draven gelukkig. Wel vermoeiend hoor, steeds stappen, draven, stappen, draven en veel slalommen om de blubber heen! :D

Afbeelding

Al snel kwamen we bij het '2 km voor p/a'-bordje. Nu al?! Lekker genegeerd en doorgedraafd tot 1 km voor de p/a. Eraf, singeltjes losser en wandelen. Een paar modderige kletspoten aan mijn kant rijker kwamen we uiteindelijk bij de p/a aan. Poonie even laten rondkijken en wat gekoeld en na 1 minuut aangeboden, HF 52. Toen nog weer voordraven en jawel, Tornado begon op gang te komen, een A! :D We mochten dus weer door!

Afbeelding

Het eerste stuk na de p/a was gelukkig mooi droog, dus lekker wat tijd goedgemaakt. Op de p/a zag ik namelijk dat we gemiddeld maar 8 km/u reden.. Niet helemaal de bedoeling dus! Al snel kwamen we weer een groompunt tegen en ook daar stonden onze supergrooms weer klaar met water en camera's!

Afbeelding

Toen weer verder gekacheld en nog opgereden met Roxanne en Wilvy, die er flink de sokken in hadden en gewoon dwars door de plassen gingen. Toen ging er bij mij een knopje om; wat zij kunnen, kunnen wij ook heus wel, dus vol goede moed verder! Tot het wel heel erg werd met de modder. Diepe, zuigende, gladde blubber waar we met geen mogelijkheid omheen konden. Al glijdend en hart-vasthoudend naar de finish dus!

Afbeelding

Volgens m'n iPhone app waren we ruim op tijd, al denk ik dat hem iets te vroeg heb uitgezet ofzo, want hij gaf aan dat we 9,24 km/u hebben gereden. Uiteindelijk was dat dus 9,074 km/u. Hakken over de sloot dus.. := HF bij de finish was 52. Toen lekker even naverzorgd en na een half uurtje de nakeuring.

HF 40, voor het mooie iets te weinig darmgeluiden (heeft hij later weer helemaal goedgegeten! :D ) en een A bij de locomotie! :D De vet die hem bij de voorkeuring een B had gegeven vond hem sterk verbeterd, dus bij de volgende wedstrijd dus eerst even goed loswerken voor we gaan voordraven.

Al met al een hele blubberige, zware dag gehad. De omgeving was prachtig en hopelijk de volgende keer gewoon droog! Ik was nu zo bezig met bang zijn voor glijpartijen dat ik niet eens merkte dat we 29 km in de benen hadden! :))

Chauffeur, grooms, fotograven, organisatie en vrijwilligers, hartstikke bedankt voor toch een leuke dag! :D Tot in Grolloo allemaal!

:wave:
Laatst bijgewerkt door Sok op 27-08-12 12:36, in het totaal 2 keer bewerkt

'In het land der blinden is eenoog koning'

Kipzel

Re: Lekker baggeren in het Drents-Friese Wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:32

Tournedo'tje! :D

Weer 3 puntjes erbij :P

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:06

Geweldig leuk verslag Evelyn, en ik vond het ontzettend leuk om weer met jullie samen te rijden, Tornado is een toppertje!! En jullie samen een geweldig leuk team! Tot de volgende keer maar weer :)

Www.auras-sportarabians.com

Judith_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:54

Leuk verslag en leuk ook dat jullie zo samen de endurance weer oppakken. :j Zit hij nu al zo dik in zijn vacht?
Ik rij er zelf nog wel eens met Cloud en sommige stukken van de route kunnen knap lastig zijn als het nat weer is geweest. Liever heel aan komen dan een snelle tijd toch? Netjes gedaan! :j

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:26

leuke fotos :D leuk verslag!! en gefeliciteerd met het goed uitrijden :D

:+: Wish :+:
teller staat op 615km klasse 1 + 32 klasse 2 + 5 klasse 3 gestart

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 16:10

Knap paard heb je ook eh Eef! Ziet er goed uit.

Met je volgende wedstrijd wil ik je ook wel helpen groomen! :D

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-12 16:16

Bedankt voor alle leuke reacties! :D

Judith: jep.. Hij staat 24/7 zonder deken buiten, aardig op de wind ook, de IJslandervacht is weer onderweg.. -O-
Geen ambities om weer te gaan starten met Cloud?

Jetski: Dat zou chill zijn! HEEL chill!
M'n pa trailert ons erheen en Kirs mag natuurlijk weer groomen, maar ik denk dat je m'n ouders een heel, heel groot plezier doet als zij niet hoeven groomen! :))
22 september in Grolloo is de volgende! Zet maar vast in je agenda! :D

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 16:17

PRESENT! :D :):)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:55

Leuk verslagje sokkel :D
Moeten maar snel een keer een weekendje afspreken dat ik ook ken kiek'n

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:58

Wat een leuke foto's! Jullie hebben er echt plezier in :D

Igor en Frankie op Instagram *-:)

xHelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:56

Leuk verslagje! Ik vond t jammer dat ik deze x niet mee kon om te groomen maar in Grolloo hobbelen Cariet en ik gezellig met jullie mee! :D

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-12 11:16

Bedankt weer allemaal! :D

@ Mossel; Doen we zeker!
@ Jorinda: Klopt, al was het met die modder voornamelijk m'n hart vasthouden dat alles goed zou gaan :=
@ Helene: Ik hoorde het al van Michelle inderdaad! Leuk joh!

Judith_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:56

Sok schreef:
Bedankt voor alle leuke reacties! :D

Judith: jep.. Hij staat 24/7 zonder deken buiten, aardig op de wind ook, de IJslandervacht is weer onderweg.. -O-
Geen ambities om weer te gaan starten met Cloud?

Oei dan wel het snel ja, het wordt ook alweer eerder donker natuurlijk. :=
Die ambities waren er tot voor kort niet meer. Maar dankzij een stalgenoot staat er voor volgende jaar al weer het een en ander op de planning. Of ik officieel ga starten weet ik niet, wel aardig wat geld voor even een buitenritje...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie