Tuigpaardje Bente @ endurance Etten-Leur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Tuigpaardje Bente @ endurance Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 14:39

Gisteren zijn we gestart in Etten-Leur, voor onze 2e endurance met Bente. Bente is een tuigpaardje van 1.58. Bente is natuurlijk geen typisch endurance paard (arabiertje of draver) heeft behoorlijke tuigpaardgangen waardoor ze voor endurance begrippen on-economisch beweegt maar we hebben erg veel lol in lekker lang rijden. Ze heeft een giga uithoudingsvermogen en wil altijd voor je werken.

Helaas ben ik begin mei heel hard van Bente gevallen en konden we nu pas weer wat langer pijnloos te paard zitten in aardig tempo. Maar de meeste wedstrijden worden altijd behoorlijk ver weg georganiseerd en twee uur heen en terug in de auto plus de rit, dat is momenteel nog te veel. Toen bleek dat Etten-Leur was georganiseerd _/-\o_ dat was superfijn want zo'n beetje op loopafstand van de stal waar ik sta.

Dus opgegeven en hier zie je ons net na de voorkeuring, prima waardes, hartslag 40 en locomotie een vette A met als opmerking 'da's inderdaad een tuigpaard :7 '
Afbeelding

Bente gedroeg zich deze dag voor haar doen super relaxed :D en alleen daar was ik al heel blij mee. Hier is ze wat alert want de eerste combinaties vertrekken en ze hoort het hoefgekletter achter haar, terwijl ze wacht totdat ik eindelijk op haar ga (zo lang mogelijk uitgesteld ivm rug }:0 ).
Afbeelding[/

Beetje wazig maar hij is wel grappig, de start, ze heeft er duidelijk zin in *\o/*
Afbeelding

Onderweg helaas wel paar keer fout gereden :o? route wel weer terug kunnen vinden :list: uiteindelijk kwamen we bij de p/a .... wandelend met o.a. Crazymel
Afbeelding

Oeps....best wel eng al die vreemde mensen om je heen en een partytent .... dus even gewacht met aanbieden, en met hartslag 52 mogen weer verder. Gelukkig wilde Crazymel even wachten, want Bente zag paardjes op afstand en ging enorm hinniken := beetje lastig hartslag tellen dan...
Afbeelding

Afbeelding

En verder nu samen met nr 21 (weet niet of ze ook op bokt zit). Haar paardje en die van mij liepen lekker samen maar helaas moest ze na paar kilometer gaan stappen dus gingen we alleen verder naar de finish. Crazymel was ondertussen aan de horizon verdwenen =:)
Afbeelding

Afbeelding

Bij de finish vond ze het weer even spannend, het spandoek, de mensen, andere paarden die aankwamen, dus na 3 minuten aangeboden en dat was goed met hartslag 52. Lekker afgesponsd en slobbertje bij de trailer en met nakeuring hartslag 40, locomotie weer prima A, ze liep zo stoer naast me te stampen, ik was helemaal trots 8-)

Al met al dus zeer geslaagde dag, weer 3 winstpunten meegenomen en op naar de volgende.
Met dank aan PrinsjeH, Bicci en Crazymel +:)+

Frensie

Re: Tuigpaardje Bente @ endurance Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 15:23

Leuk verslagje! Gefeliciteerd met je goed uitgereden rit.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 16:14

ja nr 21 zit op bokt "dat ben ik dus" haha.

Supergoed gedaan van jullie, jammer dat ik niet mee kon rijden tot de finish met jullie maar gelukkig is het ook voor ons nog goed uitgepakt.
Zou je mij die foto waar ik ook op sta willen mailen aub?
svdbraak@hotmail.com

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 16:20

Wat leuk om zo'n dag te lezen. Ik heb echt de ballen verstand van endurance maar vind het wel super interessant.

Leuk verslag!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 16:26

die fototopics zijn zo leuk om te bekijken altijd

VHU; Bicci en ik hadden het er nog over; zo leuk wat je allemaal met Bente doet en zo'n endurance is een te gek sfeertje, het genieten spatte er vanaf

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 16:35

Bedankt!
Ben ook zo blij dat ze dit leuk vindt <3
@Risky ik heb er een paar voor je, zal ik even aan je mailen :j

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 16:40

Wat een prachtig paard heb je zeg! <3 ik smelt van dat schattige koppie op foto 4!

Ziet er uit als een geslaagde dag! geen last gehad van je rug?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 16:42

Wat gaaf dat jullie dit hebben gedaan, super zeg!
en knap dat jullie 'm zo goed hebben uitgereden!
plaatjes zijn heel stoer!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 16:52

Wat leuk dat het zo geslaagd was :j :#

Jullie hebben lol gehad,dat straalt van de foto's af iig :D :j

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 17:00

gewéldig gedaan!! :D
vraag ik me nog steeds af waarom die blauwe sokken O:)

Blije kalme bente!! :) Super hoor!

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 18:01

*\o/* leuk verslag!! gave fotos!! bente is cool 8-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 18:09

:D

Citaat:
vraag ik me nog steeds af waarom die blauwe sokken
:+
Had mijn chaps wel meegenomen maar het leek me zo warm }:0 dus heb ze niet aangedaan.... maar ja setjes-technisch-gezien had ik natuurlijk wel moeten zorgen voor appel-groene kousen :oo

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 18:12

VanHuisUit schreef:
:D

Citaat:
vraag ik me nog steeds af waarom die blauwe sokken
:+
Had mijn chaps wel meegenomen maar het leek me zo warm }:0 dus heb ze niet aangedaan.... maar ja setjes-technisch-gezien had ik natuurlijk wel moeten zorgen voor appel-groene kousen :oo

>;)
ja.. dit kan natuurlijk niet :P
_O- }>

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 20:09

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 07:02

Wat een leuk verslag. Ik ben blij dat het allemaal goed is gegaan en dat jullie het beide leuk hebben gevonden. Mag ik wat foto's gebruiken voor on FB-pagina?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 07:09

Ja hoor geen probleem! Ik mail ze anders aan je? Pb je mailadres maar even.

En mbt mijn rug .... zo fijn als je een paard hebt waarmee je kunt rijden en mennen... deze week wordt het dus mennen :7

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 07:18

Leuke plaatjes zeg! En Bente heeft best een korte rug zo achter je zadel of niet. Wel een heerlijk alert koppie zeg :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 07:30

Bente is altijd alert hahaha, die staat of loopt werkelijk nooit te suffen :+

Klopt wat je zegt van haar rug/zadel. Ik had ook een 17.5 inch zadel, dat zat net mooier. Maar goed ze heeft totaal geen last van spierspanning of wat dan ook op de rug dus volgens mij zit het wel OK. De 17.5 was een veelzijdigheidszadel en helaas kan ik daar dus niet meer goed mee rijden ivm mijn benen. Maar mocht er ooit weer een ander zadel komen dan wordt dat wel een 17.5 inch.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 09:46

Leuk topic maaike, plezier straalt er vanaf! Wil zelf nog steeds ooit starten mis wel is op een van die ukken ;)