Helaas heb ik maar één foto van de PTV, en waarom zullen jullie verderop wel lezen, haha.
Als 'ie doordat er maar één foto bij is, verkeerd staat; zouden de mods hem dan kunnen verplaatsen?
Caspian is een Fjordenruin van 6 jaartjes en 1.50m hoog. Zijn vader is Drange Rolv en zijn moeder is Karen.
Het was onze eerste keer op vreemd terrein en ook Caspian zijn allereerste wedstrijd.
We moesten om 13:50 starten, dus om 13:00 ben ik rustig aan begonnen met poetsen en opzadelen.
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 2352_n.jpg
Om ongeveer 13:20 zat ik erop om in te gaan rijden. Ik rij het paddock-terrein af, komt er een man naar me toe: "Rij je zonder cap?" Sh*t, cap vergeten.. Hartstikke dom en wedstrijdstress, want ik had zelfs een bodyprotector aan wat ik normaal niet heb.
Nouja, cap opgehaald, opgezet en weer op naar het inrijterrein. Cas stond samen met 2 paardjes die hij kende, eentje was al gestart en was al terug in de paddock en de andere stond bij het begin van de MA en ze stonden allebei naar hem te hinniken, waar hij behoorlijk gestresst van werd, naast het feit dat het voor hem eerste keer was op vreemd (wedstrijd)terrein. Op een gegeven moment zette ik hem heel even stil, omdat iets goed moest trekken o.i.d., ik weet het niet eens meer precies, waarop Cas dacht "oh nee, dat gaat niet gebeuren", een flinke bok gaf met een typische gil erbij (
) en in volle galop terug rende naar de paddocks, wat was ik blij dat ik ten eerste was blijven zitten en ten tweede niemand tegen kwam in de bocht... Daar ben ik afgestapt en lopend naar de start van de MA gegaan en vlak voordat ik moest starten pas weer erop gestapt. Ik heb nog op het punt gestaan om alles af te blazen, maar uiteindelijk heb ik tegen mezelf gezegd "nee, dat doe je niet, al die moeite om hier te komen, je start gewoon" 
De MA... We begonnen prima in een rustige galop, tot Cas het eerste elektriciteitskastje (ofzoiets, zo'n stekkerdoos met verlengsnoer) zag liggen en weer in draf viel. Kreeg hem daarna ook niet weer in galop en dus in draf naar het einde gegaan. Daarna moesten we in onze snelste stap verder, dat ging ook goed, tot we op de helft waren. Cas is een enorm kuddedier en kon de spanning dus niet meer houden toen hij al die paarden daar zag staan. Uiteindelijk had ik geloof ik 2 van de 60 te behalen punten op dit onderdeel

Door naar de PTV! Daar aangekomen moesten we even wachten en daar had Cas zo'n moeite mee dat we van links naar rechts en van voren naar achteren gingen... Wendy heeft hem even voor mij vastgehouden (super bedankt daar nog voor, haha!) tot we mochten starten.
Eerst de slalom, die hebben we zonder fouten gedaan, maar wel in stap omdat ik hem anders zeer waarschijnlijk kwijt was geweest, aangezien we het paard wat voor ons moest starten nog konden zien. Hier hebben we 5 punten voor gekregen.
Op naar de brug onder de man. Deze heb ik overgeslagen. Hij had maar aan één kant een leuning en aangezien Cas erg lomp is en met alles bezig was, behalve met de brug, heb ik maar besloten dat we die niet gingen doen. 0 punten dus.
Toen kwam de dubbelsprong. Deze hebben we geprobeerd, maar we hadden niet genoeg snelheid. Eigen fout, want ik durfde hem niet te laten gaan. Ook 0 punten.
De poort onder de man... Ik had hem, wonder boven wonder, goed voor de opening staan, maar toen ik naar het handvat reikte, besloot Cas er omheen te lopen. Had hem om kunnen draaien, maar met erg veel heisa en daar had ik weinig trek in. Uiteindelijk ook overgeslagen dus... 0 punten.
We gingen erg enthousiast op de bezembak af en ik dacht echt dat Cas hem zou nemen, maar 2 meter van te voren bedacht Cas dat dat ding toch wel érg eng was en draaide zich dus 180 graden om
Nog geprobeerd om hem onder het zadel erlangs te krijgen. We kwamen érg ver, en ik was erg overdreven aan het belonen (wat echt belachelijk eruit gezien moet hebben
), maar hij durfde tóch niet erlangs. Dus maar afgestapt en aan de hand erlangs. Sok op Bokt heeft me er weer op geholpen, haha. Ook 0 punten voor gekregen uiteraard.Toen kwamen de laaghangende takken. En jááá daar is de enige foto van de PTV haha

Deze gingen we ook in stap in, maar onder de hindernis draafde Cas aan, wat een fout is. Verder ging deze hindernis erg goed voor ons doen, haha. Hier hebben we 4 punten voor gekregen.
Pff, het stilstaan in een cirkel, aan de hand... Heb het geprobeerd, maar uiteraard ging Cas doodleuk achter het paard voor hem aan
0 punten.Het labyrint onder de man. De eerste bocht ging echt heel goed, voor zover ik heb gehoord/gezien/gemerkt geen balkjes aangetikt, maar die was naar rechts en dat vind Cas erg makkelijk. De volgende bocht was dus uiteraard naar links en dat vind Cas een erg moeilijke buiging, en deze redde hij dus ook niet, hij stapte over de balkjes heen. Geeft niet, we hebben het geprobeerd! Toch 0 punten haha

Bergaf onder de man ging goed, alleen draafden we te laat aan, we zaten namelijk al op de baan. 6 punten.
Onder aan de 'berg' zette ik een galopje in, ik dacht dat we de smalle doorgang onder de man wel in galop zouden doen. Cas dacht daar anders over, ging niet over het pad maar dwars door de bomen heen en we reden de vrijwilligster nog bijna plat, dus 0 punten

Bergop onder de man in draf, ging goed verder, 7 punten.
Achterwaarts heb ik niet eens geprobeerd, want Cas kent dat nog niet, ik heb dat nog nooit met hem gedaan
Weer 0 punten.Smalle doorgang aan de hand ging goed, maar ik bedacht me te laat dat we die ook wel in draf hadden kunnen doen, deze heb ik dus in stap gedaan. 5 punten.
Boomstam aan de hand ging héel goed! 10 punten!
Rechts opstijgen wel geprobeerd, maar Cas stond niet meer stil en was ook niet meer stil te krijgen, dus ben ernaast gebleven.
Laatste hindernis (boomstam onder de man) heb ik dus ook aan de hand gedaan haha. Voor beide onderdelen 0 punten.
Wat resulteert in 22 punten van de in totaal 160 te behalen punten, haha. Maar dit maakt helemaal niets uit, we hebben meegedaan voor de ervaring en die ervaring hebben we opgedaan! We weten nu waar we aan moeten en kunnen werken en we hebben weer een doel voor volgend jaar!
En last but not least ben ik super trots op Cas dat we hem toch wel hebben uitgelopen in 18 minuten met 15 tijdspunten!
Voor de volgende keer weet ik dat ik sowieso meer op vreemd terrein ga oefenen, met vreemde paarden en dat ik sowieso een PTV training wil bijwonen met Cas.
Ik zie hem al doodleuk op die bezembak aflopen om vervolgens te denken 'NO fiets WAY!' Tot ziens
hahahaha 
Ach, ik heb ook zo'n heen en weer die niet aan stilstaan doet, dus ik weet hoe het is
Maarja het gaat om de ervaring moet je maar denken