Knappe Judy! Onze eerste klasse 2 is een succes :)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MyrtheJ

Knappe Judy! Onze eerste klasse 2 is een succes :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 18:22

Sja... waar zal ik eens beginnen. Vorig jaar toen ik begon met endurance rijden nóóit gedacht dat ik een jaar later in Renkum klasse 2 zou gaan starten. 8-)

Was wel een beetje zenuwachtig vanochtend, maar eenmaal op stal aangekomen was dat wel aardig gezakt. Paardjes gevoerd, auto volgeladen en richting Renkum gereden.

Bij de voorkeuring was alles in orde, alleen een opmerking dat Judy iets stijf was. Maar wel een A gekregen. Vetgate opgebouwd, en toen was het eigenlijk al bijna tijd om te starten!

De bedoeling was om met Marika samen te starten, maarja... zij klakte met haar tong na het startsein en vond dat een goede reden om een flinke galop in te zetten. :Y) En mijn vaste rijmaatje pakte dat op door lekker mee te rijden. Toch uiteindelijk nog een stuk met zijn 3en gereden!

De km's vorderden en toen merkten we wel opeens dat we geen P/A hadden. Dat was altijd ff een stukje stappen en ff een korte pauze, die misten we wel een beetje. Des te blijer was ik dat mijn ouders op een groompunt stonden! En een groompunt later hadden we nog een groom staan om te koelen, fijn!

Het eerste rondje was dan ook zo voorbij :) . Rustig naar de vetgate gereden, laatste 500m gestapt en ook even ernaast gelopen, waarop Judy begreep dat het tijd was om te plassen +:)+

Vetgate geloof een minuut of 5-10 gewacht en aangeboden, had wel iets eerder gekund: HF 48 _/-\o_ . Rest ook weer in orde, en bij de locomotie waren ze blij te zien dat de stijfheid eruit was :)

Wat vliegt zo'n half uurtje vetgate voorbij! Voor we het wisten alweer opgezadeld en aan het tweede rondje begonnen. De vonden het even moeilijk om weg te gaan, maar nadat we weer bij het zandpad waren was alles in orde en lekker doorgereden.

Op 40 km kwamen we nog een groom tegen, fijn gekoeld en Judy wat laten drinken.

Het dipje kwam op zo'n 45 km... even geen andere paardjes meer in zicht, toch wel zelf ook een beetje vermoeider.. Maar we hebben doorgezet, op 50km nog even gekoeld, laten drinken en doorgereden. Laatste kilometers Judy er doorheen gekletst/aangemoedigd in draf en galop, uiteindelijk waren we ook zo bij de finish!

Daar even gekoeld, zadel eraf, deken er op en aangeboden. HF 56! Joehoe! *\o/* *\o/*

Nakeuring eigenlijk nog precies dezelfde waarden als op de voorkeuring en in de vetgate, dus ik ben súper tevreden. :+: :+: <3

Een super ervaring vandaag! En ben 29e geworden met 12,7 km/u. Hadden ingezet op 11km/u..... :)

Wat foto's die mijn ouders gemaakt hebben:

Afbeelding
Vlak voor de start! Leuk dat groen!

Afbeelding
Met zijn drietjes!

Afbeelding
Ik de dierenartskeuring in de vetgate helemaaal niet spannend.. hihi

Afbeelding
Tweede rondje!

Afbeelding
Relaxte finish :)

Organisatie, super bedankt voor deze leuke dag!!

NiKip

Re: Knappe Judy! Onze eerste klasse 2 is een succes :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:26

Wat gaaf!
Erg leuke pony ook :j Ziet er super relaxed uit!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:28

Super hoor! Van harte met jullie eerste klasse 2! :D
K vind Judy echt een leuke pony! Ze heeft zo'n schattig koppie.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:44

respect _/-\o_ super gedaan en wat zag Judy er super uit <3

Evelyn jij vind geloof ik ieder paard leuk, dacht dat Palmass jouw vriend was -O-

vertel ik toch niet hoe hij het vandaag heeft gedaan in zijn 1e klasse II en pas zijn 3e endurance van zijn leven :P

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:57

Gefeliciteerd! Ik heb jullie nog gezien vandaag, ik vond je pony echt heel leuk.
Op naar de volgende wedstrijd ;)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 19:13

Karrimh schreef:
respect _/-\o_ super gedaan en wat zag Judy er super uit <3

Evelyn jij vind geloof ik ieder paard leuk, dacht dat Palmass jouw vriend was -O-

vertel ik toch niet hoe hij het vandaag heeft gedaan in zijn 1e klasse II en pas zijn 3e endurance van zijn leven :P

Ik vind inderdaad wel veel paarden leuk, maar leuke kleurtjes, welshjes en mooie koppies scoren altijd!

En Pallie is en blijft natuurlijk de leukste! :D
Maak toch maar even een verslagje O:)

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 19:24

Thanks voor jullie leuke reacties! Judy trekt altijd behoorlijk wat bekijks op de wedstrijden, bijna iedereen wordt verliefd op dat koppie :D