Ons TREC debuut @ Midlaren, 2 en 3 juni

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MiepprinZ

Ons TREC debuut @ Midlaren, 2 en 3 juni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 22:53

Nieuw in dit gedeelte van bokt... MiepprinZ is...

Mireille en PrinZ Z2 dressuur...

Afbeelding

Maar ook voor al uw feesten en partijen...

http://5.media.hyves-static.net/409889652/6/Nb-n/0/img409889652.jpeg
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/c38.0.403.403/p403x403/306243_204797386306955_395997521_n.jpg

PrinZ en ik zijn een sinds 2000 een team, na veel blessure leed, toch verdienstelijk in het Z2 gereden, maar al langere tijd op zoek naar een nieuwe uitdaging. Door een gebrek in de opvoeding van mijn ouders heb ik met de pony´s nooit gesprongen, en nu op 28 jarige leeftijd lijkt mijn springgebrek groter en groter te worden...

Afbeelding

Ooit een winstpunt in het B-springen is naar mijn idee onmogelijk... Alleen een beetje bosritjes en rondjes in de bak is niet aan mij besteed...

Maar elk jaar ga ik met school naar Zeijen, en vorig jaar zag ik helaas te laat dat daar een TREC wedstrijd werd georganiseerd. Veel over gaan zoeken en lezen op internet, en dit werd ons nieuwe doel!

De hele winter fanatiek naar springles bij de club geweest, niet altijd een succes... dus we hadden bijles nodig...

Via de site http://www.trecnoord.nl in contact gekomen met Wendy en op 21 april naar Harendermolen geweest, waar al snel bleek dat bijles ernstig nodig was...

Afbeelding

19 mei nog maar een keer geweest, en dat ging al een stuk beter!

Afbeelding

Op naar 2 en 3 juni...

Omdat ik nog niemand ´in het trec-wereldje´ ken, besloot ik solo de POR te rijden...

Afbeelding
Pauze...
Afbeelding

Dit ging tot de pauze erg goed, maar na de pauze ging het even mis... Toen een fotograaf zei dat ik van een andere kant kwam dan de rest, had er bij mij een belletje moeten gaan rinkelen... Maar nee, eigenwijs als ik ben gewoon doorrijden... Ergens heb ik daar dus een stuk gemist, aan de ene kant heel jammer, want daar lag het baken, aan de andere kant minder jammer, achteraf bleek het een stuk met hele laaghangende takken te zijn en een omgevallen boom... Vooral die laaghangende takken zijn niet handig met een my little poownie van 1.84. Uiteindelijk toch nog 186 punten weten te scoren.

Laatste stukje, langs de N34...
Afbeelding

Zaterdagavond paard en mezelf naar huis gebracht, om de volgende morgen weer vroeg op pad te gaan!

Allereerst stond de MA op het programma, ONS onderdeel! Althans van te voren had ik bedacht dat dit het onderdeel was waar we op gingen scoren! Ewh.. mis gedacht... Hij galoppeerde super verzameld, en ik dacht 2m voor de finish, kat in het bakkie, fout gedacht... Er lag een paraplu... tactfout, weg 30 punten.. :( Terug in stap ging redelijk, was nog iets wat in shock van de grote paardenetende paraplu, waardoor ik hem niet voluit durfde te laten gaan, bang voor weer een tactfout...

Afbeelding

Al mopperend naar de start van de PTV gereden 8-)

We begonnen met de slalom, als enige van de T1 hadden we de volle 10 punten op dit onderdeel! Keurig in galop en 5 wissels... Het begon goed, pats boem ho, daar stond een brug... PrinZ maakte zich nog groter dan dat hij al was, ik had geen zin in geharrewar, dus keurig afgemeld... 0 punten dus :o

Op naar de dubbel sprong, 2 verhoogde boomstammen, iets twijfelend aangereden, en een weigering, 7 punten...

Toen de poort, dit ging in de trainingen echt niet goed, thuis kan ik nooit mn jas op het hangen vanaf het paard... maar zowaar, 3 punten gescoord, door te denken aan de tip van Wendy, open gooien en erdoorheen, bijna gelukt dus..

Toen kwam de heg, iets anders en meer gevuld, reden voor eerst weer een weigering, maar toch nog 6 punten.
Afbeelding

En toen de laaghangende takken.. In de training bleek al dat PrinZ in galop te hoog opgooit, dus braaf in draf, en dus 7 punten...

Na de takken, het stilstaan aan de hand... de 10 secondes waren voorbij voor ik er erg in had! Volle 10 punten gescoord!
Afbeelding

En toen het labyrint, ik ging voor 1 balk... en we hadden ook 1 balk... dus 7 punten! Best lastig met een cavia van 184cm!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanuit de bak gingen we het bos in, bergaf ging goed, 10 punten, toen richting de smalle doorgang. Dit was al weer een oefening op zicht, zig-zag tussen de bomen en onder de echte laaghangende takken door... Toch nog in een galopje er doorheen weten te gaan, weer 10 punten! Daarna bergop, zijn lange lijf had hier wat moeite mee, en draafde een stukje aan, dus ´maar´ 7 punten gescoord!

Achterwaarts, eitje voor een Z2 dressuurpaard toch?! Nou niet dus, heerlijk schots en scheef... dus maar 1 punt! Zonde!
We stapten er wel in 1x in!
Afbeelding
Afbeelding

Daarna snel afgestapt en op een drafje door wederom een smalle doorgang, goed voor de conditie :Y)
Afbeelding

10 punten voor `ons´ drafje, en ook 10 punten gescoord voor de boomstam aan de hand!

En toen... tja, rechts opstijgen, had het thuis nog geoefend, en gelukkig zijn hier (nog) geen foto´s van... Door de spierpijn van de vorige dag kreeg ik mn poot amper omhoog, de takken hingen daar al op mn zadel en meneer stapte uit de cirkel, laat maar! Haha! Keurig afgemeld, snel er weer op en op naar de finish, nog even een boomstammetje mee nemen voor de laatste 10 punten en klaar!

Afbeelding

De hele middag mocht PrinZ in onze home-made paddock, gelukkig was zijn lichtje een beetje uit, want anders was hij er volgens mij nooit in blijven staan!

Afbeelding

Aan het eind van de middag de uitslag, we waren 2e geworden! Jiha! Dat smaakt naar meer! Haha!

Bij thuiskomst trof ik de kat zo aan...
http://7.media.hyves-static.net/1500743646/6/96Ik/0/img1500743646.jpeg
Blij dat ze zelf geen 25km hoeft te lopen... }>

De planning is om dit jaar nog 2x te starten, in Laag-Soeren en Hoenderloo! Nu nog even nagenieten van vorig weekend en dan weer flink oefenen!

En aangezien het inmiddels bijna 12u is, kan ik me zo opgeven voor Laag-Soeren!

Rhys

Re: Ons TREC debuut @ Midlaren, 2 en 3 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 23:10

Wat een gaaf verslag! Ik zou me haast gaan inschrijven voor de volgende wedstrijd, klinkt erg leuk.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 23:14

Wat een super leuk verslag :D

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 23:18

Wat een leuk verslag en wat hebben jullie het goed gedaan! Poeh, volgend jaar wil ik ook weer meedoen hoor! (nu zwanger, dus dan kan het niet heh ;)) Fijn om zo nog een beetje te kunnen meegenieten :)

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 06:48

Wat hebben jullie het super gedaan voor een eerste keer!! +:)+

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 07:15

Heel erg leuk! :)
Zou ook wel wat voor mij zijn, maar helaas ik ben ook geen springtalent. :D

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 07:17

Superleuk om te lezen :D Fijn dat er nog meer mensen zijn die dat springgen missen :') Jullie hebben het supernetjes gedaan voor een eerste keer :j en hartstikke dapper dat je de POR gewoon allen bent gestart!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 07:21

Hahaha wat enorm leuk geschreven :D Ik vind dat je vreselijk trots mag zijn op je dressuurprikker! *D
Ziet er al met al erg leuk ut! :)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 07:31

KarinvdM schreef:
Heel erg leuk! :)
Zou ook wel wat voor mij zijn, maar helaas ik ben ook geen springtalent. :D

Het mooie is dat je in de PTV ook hindernissen mag overslaan. *D Daar krijg je dan gewoon geen punten voor, maar je wordt ook niet gediskwalificeerd.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 09:19

heel leuk verslag!!
Vind het wel grappig dat er vaak door dressuur ruiters gezegd word "appeltje eitje, dat doe je toch zo even".
Maar uit je verslag blijkt wel dat je dat niet moet denken.
Bij deze: super dat jij het gewoon bent gaan proberen, en nog met een hele mooie uitslag er uit bent gekomen.

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 09:25

Leuk verslag Mireille!!

Volgend jaar wil ik er ook bij zijn met Juul, die mocht dit jaar nog niet ivm leeftijd..

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 09:29

Wat een leuk verslag!!
En wat een goed debuut met de 2e plaats!! :D

Ooit zou ik dat ook nog eens willen doen.... :+

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 09:39

Wat een leuk verslag! Gefeliciteerd met je tweede plaats. Knap dat labyrinth met zo'n enorm paard!

sanapril

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 10:28

Leuk verslagje!!! En goed gedaan! gefeliciteerd!
Je mag met recht trots zijn op die grote reus van je :-)
Balen he van die paraplu op het einde van de MA... Daar was April ook zoooo bang voor!
Maar wat geweldig dat je nog meer wedstrijden gaat rijden! Ik wens je nu alvast veel succes!

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 10:29

Heel leuk verslag en wij vonden jullie een enorm leuke combinatie. Goed gedaan en tot ziens bij een volgende wedstrijd! :)

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 10:34

leuk verslag! het is toch wel erg moeilijk een recreatie ruiter te zijn ;)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 11:22

Leuk verslag! ik doe heel misschien ook mee in laag soeren! ( als ik moeders kan overhalen dat ze willen rijden met de trailer) dus misschien zie ik je nog wel :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 17:17

Wat een leuk verslag zeg! Ik vond PrinZ echt een onwijs stoer paard! :D Wat heb je veel foto's, heb je zelf iemand meegenomen om foto's te maken ofzo? Super leuk! :D

MiepprinZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 20:25

Nou zoveel (mooie) heb ik helaas niet vind ik haha!! Mijn vriend was mee, stond bij de bak in later half/half in de bosjes :+

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 20:36

Wat ontzettend leuk zeg :D
Ga toch maar eens hier in de buurt zoeken, klinkt altijd érg leuk!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:56

Sta ik daar nog zomaar vrijwilligend en voluit in actie op de foto bij de heg! :D

Wat een leuk verslag zeg! Vond jullie bij de POR al zo stoer, helemaal alleen op dat kasteel van een paard van je tijdens jullie eerste TREC wedstrijd! :))
En toen natuurlijk de heg, prachtige sprong voor zo'n dressuurpaard hoor! :D En jullie zijn zelfs nog een poosje onderwerp van de dag geweest; 'WOW, dat Z paard ging gewoon met galopwissels door de slalom!' :wow:

Mooi dat je het zo naar je zin hebt gehad joh, keep up the good work! :D

MiepprinZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 08:13

Haha mijn kasteel ja ;-) je wilt niet weten hoe vaak mensen hebben gevraagd hoe groot hij is :j

FahyaFemkeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 08:22

leuk verslag!
en fijn dat jullie zo genieten. Ik krijg helemaal de kriebels weer van je foto's, heb namelijk ook 1x met een TREC-wedstrijd meegedaan, was super gaaf!

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 08:23

Erg leuk verslag en leuk dat je de uitdaging bent aangegaan. Op naar Laag Soeren.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:40

Het dressuurkasteel wat wel degelijk kan springen *\o/*

Dapper om gelijk POR alleen te starten :j