De Beer in Leersum. (37 km)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kristelhans

De Beer in Leersum. (37 km)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-12 14:42

Hier ook maar een verslagje van mijn gele kanjer op de UHR. Ik vond de klasse II als debuut iets te zwaar daar dus heb nog een keer klasse I gereden als training en voor de gezelligheid!

Het begon al goed want Beer was jaaaaarig zaterdag! Hij werd 7 en kreeg bij zijn ontbijt een verjaardagswortel.. Daarna zijn reiskledij aan en hupsakee, op de trailer.

Afbeelding

Na een rustige rit (is ook wel eens anders met meneer Beer) kwamen we aan in Leersum, maar 1 keer verkeerd gereden dus dat was fijn! Eigenlijk wilden we meteen aanmelden en voorkeuren maar alles duurde wat langer dus eerst voorbespreking en daarna de voorkeuring.

Afbeelding

Mijn reuzenfjord:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zie Beer hier sjansen met de assistent! (glimlachend paard)
Afbeelding

We kregen een B op de voorkeuring, heel raar..nog nooit gehad en ik merkte ook echt niks raars aan hem..wel lang op de trailer dus misschien wat stijf.. bij de P/A moest ik me weer melden bij dezelfde dierenarts en moest ik nog een keer voordraven. HF 32, echt bizar laag voor Beer (en voor een koudbloed in het algemeen denk ik..?)

Lichtelijk gespannen aan de start want die B zat me echt niet lekker..
Beer dacht, ik ga maar vast in de krul staan, dan is het goed! ;) We reden samen met Marika en Wesley en Neele en Sanne..echt een geeltjes-team dus!
Afbeelding

Afbeelding

Cardiotrainer op mijn telefoon vast aanzetten:
Afbeelding

Afbeelding

En toen gingen we van start. We hebben heerlijk rustig en constant gereden, niet meteen want het eerste stuk was behoorlijk blubberig en het was lastig om daar overal in draf doorheen te komen. Uiteindelijk ook lekkere galopstukken meegepikt en qua tempo pasten Wesley, Sanne en Beer heel goed bij elkaar. Er haakte ook nog iemand met een arabier aan (weet de naam even niet meer...) en dat ging ook prima.

Af en toe werden we verwend op de groompunten door Marika's vader en mijn vriendinnetje Hanneke die mee was om te helpen, hier rijden we allemaal met snoep in onze monden.
Afbeelding

Afbeelding

Op de P/A weer voorgedraafd en gelukkig een A. Ik had de hele rit extra goed opgelet en extra voorzichtig gedaan want ik had er al wel ernstig rekening mee gehouden dat ik er dan uit zou moeten, je rijdt dan toch veel minder relaxed moet ik zeggen.. Na de P/A hebben we lekker veel gegaloppeerd en uiteindelijk met een mooie tijd gefinisht. Ik kon Beer bij de P/A en bij de finish binnen een minuut aanbieden, nu we klasse II startgerechtigd zijn durfde ik dat 'risico' wel te nemen. Op de P/A had ie 52 en op de finish 54, supernetjes!

Afbeelding

Ik heb me vandaag opgegeven voor Renkum, klasse II, samen met Marika en ik vind het best spannend..met name omdat ik zelf zoooo geradbraakt ben na zo'n dag..ik eet slecht en dat eist zijn tol de dag erop..ben echt helemaal op dan! Maaaarrr, ik heb er wel zin in!

Bedankt voor het lezen van ons UHR avontuur! :)

Wiwabalia

Re: De Beer in Leersum. (37 km)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 14:45

Leuk om te lezen, 13 mei heb ik ook zo'n route gereden in Leersum met Enjoy The Ride.

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 14:50

Leuke foto's!Fijn dat jullie de 37 km goed uitgereden hebben,nu op naar klasse II.
Heel veel succes alvast!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 22:35

Ziet er gaaf uit joh! Respect, ik hou het nog geen half uur vol in de bossen, haha :))

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 23:25

Ziet er leuk uit!! Zou dat ook wel willen, alleen is Yoeri niet zo van het rijden op vreemd terrein (de autist :+ )
Succes in klasse II

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 08:55

Leuk verslag.
Volgens mij heb ik jullie nog zien starten :D
Dat groepje met koudbloedjes valt wel op :j
Leuk paard ook zeg.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 10:31

Dank, dank! Het was prachtig daar en inderdaad, zo'n groepje gele paarden valt wel op! ;)

Linnke, gewoon oefenen! Vaak vinden de baasjes het enger dan het paard.. :P

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:09

Ik blijf hem gaaf vinden! Succes in klasse II

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 23:47

Gave foto's en wat een leuk verslag! Ik heb jullie gezien en wat is Beer een Beer zeg! Hij is groot voor een fjord! Superrit gehad jullie twee dus, op naar Renkum! ;)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 18:08

Hee dankjewel! Ja, tis echt een bakbeest! Hij begint ook uit te zwaren nu en we dressuren en springen ook wat fanatieker erbij nu dus het wordt opeens echt een spierbonk! Gaaf! Hij meet nu 1,53 en een half..haha, beetje groot.. Inschrijving voor Renkum is geregeld..ben benieuwd hoe hij het daar gaat doen, en vooral, hoe ik het daar ga doen. :')

Mieke_Xena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:40

Hee Kristel!
Dit had ik nog helemaal niet gezien! Leuk verhaal en leuke fotootjes van de Beer en jou! Ik ben er waarschijnlijk dus bij in Renkum dus dan ga ik mn best doen om genoeg eten bij je aan te smeren zodat je de dag overleeft;)

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 08:19

Ziet er gaaf uit. Mooi paard heb je daar

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 09:15

Dank! Ik ben ook zo blij met hem! :)

Hitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:48

Wat een leuke fjord, heerlijk om te lezen allemaal! :D