Er ontbreken alleen foto's, die zijn er ook helaas niet, ik hoop dat het verslag alsnog hier mag xD
Voor dat ik aan het verslag begin wil ik eerst wat mensen bedanken 1: BIANCA voor het uitlenen van haar Frankie EN voor het helpen als groom 2: de organisatie en alle vrijwilligers, SUPER 3: Mijn aller liefste mama, die ondanks dat ze het super leuk vind mij niet te vaak naar wedstrijden mag brengen van papa ze heeft met veel geduld Frankie gereden, die niet erg rustig stond en ook als groom geholpen 4. Last but not least, Frankie natuurlijk want ondanks dat hij soms wat druk en koppig is heeft hij zich goed gedragen en heb ik heel fijn met hem gereden
Het verslag: Om 6 uur stond ik op, ik maakte snel ontbijt, ook voor mijn moeder die nog niet haar bed uitkwam. Eten en spullen verzamelen ging mooi tegelijk, ik heb mijn vader nog kannetjes met water laten vullen en zelf alles in de bus gezet. Helaas is mijn moeder iets te goed in te laat zijn dus reden we in plaats van om 7 uur om 10 voor half 8 pas weg, terwijl we om half 8 op de Elzahoeve hadden afgesproken om Frankie op te halen. Uiteindelijk waren we daar rond 10 voor 8, alleen toen had ik iets te laat gezegt: 'hier links' waardoor mijn moeder te ver door reed met de trailer en hem niet meer achteruit kreeg omdat ze te veel bij wou sturen Toen heeft de eigenaresse de trailer en auto achteruit gereden en het erf op Eerst alle spullen van Bianca inladen, zadel, hoofdstel, bitten, water, meer water, nog meer water, dozen vol Daarna kwam het moment...Frankie moest op de trailer....Wederom met dank aan de eigenaresse van stal die erg goed is in grondwerk hadden we Frankie er alsnog in een kwartier wel in, arme pony vond het erg eng. Iets te laat kwamen we om half 10 in Leersum aan, meteen Frankie uitgeladen, eten gegeven en aangemeld. Bij de voorkeuring Bianca laten voordraven onder het mom van: Jou paard loopt vast beter naast jou hij kuchte aan het einde waardoor we het halve vet team over ons heen kregen, temperatuur gemeten, dat was ok. In zijn keel geknepen, geen kuchje meer (gelukkig) nog een keer na geluisterd en wat opmerkingen over bijtwondjes en schrammetjes die Frankie waarschijnlijk opgelopen heeft in de paddock. Toen alles was uitgesloten mochten we toch starten. Toen naar de voorbespreking gegaan terwijl Bianca zo lief was te poetsen en te zadelen. Om kwart voor 10 kon ik op een paard stappen wat dus al helemaal klaar stond, super Bij de start zag ik nog een bekende staan die mijn tijd op schreef, maar ik had het zo druk met Frankie die 10m daarvoor stil ging staan zodat ik niet mijn starttijd kon laten opschrijven, lekker dwars. Achteraf heb ik mijn naamgenootje die ik bij Donna heb leren kennen nog even gesproken Toen mochten we van start, uiteindelijk helemaal alleen want de kennismakingsklasser die tegelijk zou starten heb ik niet gezien Dus Frankie wou dat veld al niet alleen over, stilstaan helemaal naar links dribbelen, dat begon al goed! Een flinke kuithulp gegeven en zo de route op gedraafd, veder geen probleem meer. Aan het begin hebben we veel gestapt, om alle plassen heen, ik wou toch een beetje voorzichtig zijn en niet meteen vol in een plas duiken Tussen de plassen gedraafd en op goede paden flink door gedraafd met af en toe een stukje galop. Toch ging het niet van harte, we kwamen niemand tegen en dat was niet erg motiverend, ik had verwacht de mensen die 5 min. eerder gestart waren wel tegen te komen maar blijkbaar lag hun tempo toch een stuk hoger... Tot we na 6 km al achterop gereden kwamen, moeder en dochter met een palomino en een appalooza. Ze vroegen of ik mee reed, ik zei goed maar toen ik aandraafde kwam de pony van het meisje bokkend achter Frankie aan, het meisje gillen, Frankie schrikken en hard wegrennen. Toen heb ik Frankie omgedraaid en stil gezet en toen ben ik terug gereden om te kijken hoe het met het meisje ging, ze zat er nog op, niks aan de hand. Toch maar alleen veder gereden want de pony ging te druk doen achter Frankie. Op 8 km nog een groompunt, Frankie nam een slokje en een stuk appel en toen zijn we weer veder gereden. Daarna zou ik ze pas op de P/A weer zien. Onderweg nog op alle onbemande waterpunten gedronken, blijkbaar was het biij Sandra ook een waterpunt, maar omdat ik vond dat het tempo te laag lag gauw doorgereden, de emmer totaal gemist. We kwamen nog een klasse 3 ruiter tegen waar we misschien net 1 km mee gereden hebben, tempo weer wat omhoog, maar die ging rechtdoor en naar rechts waar wij naar links moesten, Frankie boos, moesten we niet ook die kant op?? Nee Frankie, kom, die kant op! Frankie hinniken Tja, we moesten echt veder. Op 2 km voor de P/A ben ik er naast gaan lopen, jammer dat we precies toen ingehaald werden door iemand, want Frankie wou daar ook achteraan. Maar ik wou proberen meteen aan te bieden dus hij MOEST rustig blijven. op 800 m stonden mama en Bianca, flink gekoeld maar Frankie stond zo druk te doen dat ik toch niet aandurfde te bieden, dus eerst Frankie laten drinken en toen op 2 min. aangeboden. Met hf 48 ! Bijna gediskwalificeerd door de jury want Frankie wou niet stilstaan en stond maar te draaien, zegt de jury: 'als er andere paarden bij waren...' zeg ik: 'dan was hij waarschijnlijk blijven staan' want vederop stond het paard wat ons net had ingehaald en die was bijna klaar om veder te gaan... Aan de man van het paard gevraagd of we aan mochten haken (nr. 150) hij zei dat het goed was, maar zijn tempo lag hoog. Mooi! In volle galop zijn Frankie en ik hem toen over het pad achterna gecrosst, het ging hard maar het was zo gaaf! En ik wist dat Frankie genoeg energie over had, het moest dus wel lukken. 3 km volop gegaloppeerd, daarna ging de man stappen, wij zijn doorgereden en een stukje vederop waar allemaal plassen lagen gaan stappen. Bij de oversteek kwam hij ons weer achterop, dus weer een sprintje Frankie nog in een emmer geparkeerd terwijl de man weer veder ging. Na een slok zijn we hem weer achterna gegaan, helaas kwamen we mensen tegen die verkeerd waren gereden :/ Klein stukje over de hei was ook erg mooi, ik reed de meneer bijna omver , we reden naast elkaar, ik links hij rechts en hij had het rode lintje gemist dus ik wil naar rechts maar hij had het niet door dus toen sneed ik hem af Hij keek gauw om en zag toen dat we inderdaad naar rechts moesten en toen zijn we weer veder samen gereden. Op het groompunt ontbrak er wat, namelijk bianca en mama, ik wist niet dat het groompunt gewoon niet te halen was dus ik heb Frankie weer in een emmer geparkeerd en hij heeft weer heel wat gedronken en toen heb ik gebeld dat ik het punt al voorbij was. Weer flink veder gereden, net na 2 km tempo terug genomen, ik wist dat ik de man kwijt was, jammer dan. Toen kwamen we nog 2 haflingers tegen die even gedag gezegt, want ik zag iets zwarts voor me. En dat was Mark met Silke en nog een vrouw op Tjeerd, meteen gevraagd hoe het ging en toen ben ik met ze mee gestapt tot aan de finish. Ik kreeg nog een waarschuwings sms van Bianca dat ik niet binnen 53 min. na de P/A mocht finishen, fijn want dat was ik bijna vergeten! Gelukkig was ik niet te vroeg en Frankie was al wat rustiger (niet veel). Op de finish meteen aangeboden, toch wel spannend... Maar hij moet haast wel goed zijn. En ja precies 60! GEWELDIG. Hij heeft het echt super gedaan. Op de nakeuring verbaasde ik mij dat hij +-+- kreeg voor darmgeluiden, hij had net een emmer eten op, en gras en zemelen... Maar hij had dan weer niet veel voor de wedstrijd gegeten, dus het zal wel kloppen. Helaas ook een B omdat hij wat nauw liep achter. Jammer, dan ga je toch twijfelen of je niet te hard hebt gereden, maar ik had het idee dat Frankie het makkelijk aan kon... Uiteindelijk een 26e plaats met een snelheid van 11,1 km/h
nikkielvis
Geplaatst: 14-05-12 07:00
Leuk hoor Corrina. Leuk verslag en een geslaagde dag zo te zien. En dat groompunt verhaal had ik ook last van
Ja beetje lang verslag, en ik had nog wel meer kunnen vertellen xD we kwamen ook nog kinderen tegen onderweg die niet aan de kant wilden gaan met een hele grote hond xD En ja maar 1 groompunt gehad uiteindelijk naast de P/A...