TREC Merendree: Nightriders!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WendyBZ

TREC Merendree: Nightriders!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 21:05

Het was even twijfelen bij het opgeven voor de wedstrijd; Merendree ligt niet naast de deur := Maar een gezellig equipemaatje en het feit dat we een nachtPOR zouden rijden trok ons over de streep :D

Op vrijdag rond de middag vertrokken. Niet handig, want zo zaten we bij zowel Breda als Antwerpen in de file. De hele ring van Antwerpen, wel te verstaan -O- Uiteindelijk hebben we er 7 uur over gedaan en waren we pad om kwart over acht in Merendree... Eerst Tammy maar geinstalleerd en daarna naar het B&B, wat gelukkig in dezelfde straat zat, 300m verderop :) Later kwamen er gelukkig nog wat Nederlanders, dus Tammy heeft de eerste nacht niet alleen doorgebracht.

Zaterdagochtend, lekker in de paddock met Nederlandse buurpaarden Cody en Jack
Afbeelding

Zaterdagochtend ook maar even een ritje in de omgeving gemaakt. Ik had sinds vorig weekend niet meer gereden, dus er moest nog wel wat energie uit :+ Dus samen met vriendje, die de fiets mee had, een rondje in de omgeving gedaan
Afbeelding

Afbeelding

Daarna begon het wachten... De T1 en T2 startten 's middags. De T3 en T4 pas later, en wij als allerlaatste... := We hoefden pas om half negen in te tekenen, en zijn om 21u vertrokken. Aangezien het de hele dag al sh*tweer was, was het ook nog eens lekker vroeg donker :') Maar goed, opgetuigd met lampjes, dekens met reflectie en de wereld aan reflectiebandjes zijn we van start gegaan...
Afbeelding

Ondanks dat het de hele dag flink geregend had, zelfs tijdens het intekenen nog, hebben we tijdens de rit bijna geen druppel gehad!
Het was toch wel erg bijzonder hoor, in het donker een POR rijden :j Vooral toen we ergens door het bos moesten := Dan ben je blij met wat verlichting.. Ik had een hoofdlamp, maar die zat in combinatie met mijn cap ongekend oncomfortabel :') Heb er zelfs een sneetje op mijn neus aan overgehouden :j De rest van de rit heb ik hem om mijn nek gedaan en tussen mijn tanden geklemd als ik ergens op moest schijnen *D De rit ging verder aardig goed :) We zijn maar één keer een stukje misgereden, maar daar kwamen we snel achter. Het was verder heerlijk rustig op straat, zeker vanaf een uur of twaalf :+ Uiteindelijk waren we om kwart voor twee weer terug in Merendree, waar we ontvangen werden met fakkels en een glaasje drank +:)+ Lekker Tammy verzorgd en daarna snel het bed in gerold..

Zondagochtend eerst de PTV gelopen. Daarna ook besloten om maar het e.e.a. aan hindernissen over te slaan := Het had het hele weekend geregend en bij een paar hindernissen was het erg glad geworden. Onze laatste springtraining ging niet bepaald soepeltjes, dus het zekere voor het onzekere genomen en de springdingen overgeslagen. De afsprong had ik op zich nog wel willen doen. Waren het niet dat die gigantisch was... :oo
Afbeelding

De rest van de middag rustig aan gedaan, we hoefden pas om 15u te starten. Bij het inrijden werd ze al wel een beetje fanatiek := Ik heb nog geprobeerd om gewoon stil te staan, maar dat wilde ze uiteraard niet :+ Ik vreesde alweer voor de MA... Ik had de mazzel dat tijdens onze MA geen boten langskwamen, de MA was namelijk naast een kanaal :+ Grote boten ( en dus golven tegen de kade), speedboten en waterskieers... := Onze galop ging te snel om punten te halen, maar het feit dat ze inmiddels wel de hele baan door blijft galopperen stemde mij al tevreden :) Tijdens de stap was het vooral tegenhouden. Ze wilde huppelen, maar ik heb lekker zitten briesen onderweg :D dat werk nogal eens aanstekelijk en dit keer werd ze er ook wat rustiger van. Ze liep nog wel zo hard dat we 19 punten scoorden :)

We mochten meteen door met de PTV, dus dat scheelde weer een hoop gedraai :+ Lekker fanatiek in een galopje van start dus :D
Afbeelding

Onderweg dus wat hindernissen overgeslagen, maar degene die ik wilde doen, gingen gelukkig ook goed :) Labyrinth ging perfect, ondanks dat je daarvoor eerst langs het labyrinth richting het water moest, en meteen om moest keren om het labyrinth in te gaan. Er zaten een paar mooie heuvels in, die aan de hand of onder het zadel moesten. De opsprong was de middenste van een piano van 3 opsprongen. Pittig, aangezien het behoorlijk omhoog liep, maar wel te doen :j De smalle doorgang heb ik zelf verknald. Ook deze moest je in een scherpe bocht aanrijden, en ik wilde hem in galop doen. Tammy rommelde echter, die schrok wat en raakte dus een paar keer aan. De hindernis erna was het ombeweeglijk stilstaan. Hartstikke moeilijk als die ergens achter in het parcours zit en Tammy net lekker warmgedraaid is := Die stond dus ook even verward stil, om vervolgens te denken "ik moet doooooooooor!!", maar goed, we stonden toch zeker 2 seconden langer stil dan de vorige keer. Progressie dus :D :') De laatste twee hindernissen waren een wal en het water. Van het water heeft bokkker IndianLady een filmpje gemaakt *\o/*
Afbeelding

Ben hier zo blij mee! Tot een jaar of twee geleden ( en nog steeds wel :=) deed ze alsof water accuzuur was, en ging er met geen mogelijkheid in. Hier ging ze gewoon zonder twijfelen +:)+ <3

Uiteindelijk was het qua punten niet zo'n succes, maar wel qua gezelligheid enzo :D Wedstrijden met Tammy is altijd heel gezellig, die duikt zo bij je in de trailer als je aan het rommelen bent...
Afbeelding

en het is ook wel leuk, zolang ze niet de paddock aan gort trekt, zoals ze zaterdag deed. Handig blijven hangen met haar regendeken... Heb het niet zien gebeuren, maar ze stond nog braaf in een halve paddock, de andere helft op de grond :+ Maar vooral met een hele club Nederlanders naar het buitenland om een wedstrijd te starten is leuk +:)+

Mocht het je leuk lijken om eens een wedstrijd mee te maken: TREC Eersel (11 en 12 mei) zoekt nog vrijwilligers :j Ook voor onze eigen wedstrijd TREC Noord (2 en 3 juni) kunnen we nog wat hulp gebruiken <<)

Gilbey

Re: TREC Merendree: Nightriders!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:15

super gaaf verslag Wen.
Zal eens kijken of ik met foto's van een stel Belgische vrienden en die van IndianLady ook een verslag kan gaan maken :D
Geniet lekker van de rustige avond en op tijd je bed in (ga ik iig ook doen)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:21

:D

Leuk verslag.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:23

Wat leuk om te lezen, klinkt tof en spannend in het donker!

Die mega afsprong zou ik zonder regen ook niet durven haha!

bianca5055

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:31

Ik vond het kei gezellig om samen te dwalen door het donker. Heb totaal niet in de gaten gehad dat je foto's onderweg aan het maken was. ;)
Al met al was ik ook erg tevreden over de punten.

Ik ga in elk geval straks weer lekker vroeg naar bed, want het is alle dagen toch wel erg laat geworden.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 21:34

bianca5055 schreef:
Ik vond het kei gezellig om samen te dwalen door het donker. Heb totaal niet in de gaten gehad dat je foto's onderweg aan het maken was. ;)
Al met al was ik ook erg tevreden over de punten.

Ik ga in elk geval straks weer lekker vroeg naar bed, want het is alle dagen toch wel erg laat geworden.

Meteen in het begin even :+ Ik had al het vermoeden dat het snel te donker zou zijn en dan zie je alleen nog maar lampjes en reflectie :D

Ben ook gesloopt hoor. Rustig aan gedaan vandaag, maar toch helemaal gaar :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:37

Zo, een nachtPOR, wat stoer :D
Als ik dit zo zie & lees mis ik de TREC toch wel, al heb ik maar 1x meegedaan :+ (maar was er wel een aantal keer bij in Eersel als vrijwilliger, groom, dat soort toestanden :Y) ).

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:37

Leuk om te lezen hoeveel plezier jij en Tammy hier toch in hebben :) !

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:40

Heel leuk om te lezen, Wendy! :j Jammer dat je niet superveel punten hebt gehaald, maar ach, als je maar lol hebt gehad, toch? :D

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:03

leuk verslag!! knappe tammy! die afsprong pfff die is hoog!

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:39

Leuk verslag en zeker spannend zo in de avond rijden maar wel gaaf :j

Die afsprong is bijna net zo hoog als mijn pony, met of zonder regen zou ik er nieteens aan denken die te doen :=

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 09:08

Ja, hij was echt gigantisch hoor := Ik vond die van de T1/T2 al pittig, deze was echt iets te hoog gegrepen... Over twee wekend gaan we in de herkansing in Eersel.

Mocht er iemand uit het noorden willen vrijwilligen in Eersel; ik heb een plekje over in de auto :)

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 09:26

Ik zou bang zijn dat Shy haar dunne stelten breekt bij de landing door mijn gewicht :=

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:03

Jeeeeez die afsprong! :wow:

Wat fijn dat jullie een leuk weekend hebben gehad zeg! :D
Blije Tammy op die eerste foto van de PTV! :))

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:29

Erg leuk fotoverslag Wendy! +:)+ En alles bij elkaar toch een geslaagde wedstrijd, mooi!

Zie jullie in Eersel, benieuwd of Tammy en Ret elkaar nog (her)kennen, Frasselt is alweer zo lang geleden. :))

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 13:02

Wow, die afsprong is echt enorm. :oo Die had ik ook overgeslagen denk ik. :+ Leuk om je verslag te lezen!

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 15:57

Leuk verslag Wen! Heb enorm gelachen over die afsprong, tjee wat een grote :oo

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 17:53

Hij was echt giga :=

Nog een nagekomen plaatje :) Blij Tammetje op weg naar het niet zo onbeweeglijk stilstaan :D

Afbeelding

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 17:54

Met zon :D

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 18:04

haha, dat niet zo onbewegenlijk stil staan ging bij mij ook al zo, uhhhhh laat ik zeggen, rap voorbij :+
Je loop in de cirkel, zet je paard stil, legt je teugels op de hals en........ dan loop je paard direct weer aan.
:evaw: dag punten.
tja, is wel eens beter gegaan.
Ben blij dat ik niet de enige was :D

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 18:10

Tammy heeft helemaal geen tijd voor stilstaan :roll: Die moet dooooooor :):) *\o/* :):) :')

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 18:19

OK, dan heeft Beggar het beter gedaan, ik ben tenminste nog 1 seconde in de cirkel geweest terwijl ik mijn teugels los had :+

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 18:21

Wij 3 hoor :D

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 18:25

aaah, wat zeur je dan :P

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 19:00

Leuk verslag en foto's! Tammy gaat ook braaf door het water zeg, dat is inderdaad een hele vooruitgang!

Die afsprong is enorm zeg! :oo Leuk voor een ervaren eventingcombinatie misschien, maar denk dat Salty (en misschien Tammy ook wel) iets gehad zou hebben van; 'Ga zelf maar naar beneden, mij niet gezien!' :=

Zo'n nachtritje door een onbekend bos lijkt me ook erg leuk, maar ook erg spannend! En tja, als je de lamp in je mond houdt, vind ik een verwonding aan je neus nog niet zo vreemd klinken :D