Maar een gezellig equipemaatje en het feit dat we een nachtPOR zouden rijden trok ons over de streep
Op vrijdag rond de middag vertrokken. Niet handig, want zo zaten we bij zowel Breda als Antwerpen in de file. De hele ring van Antwerpen, wel te verstaan
Uiteindelijk hebben we er 7 uur over gedaan en waren we pad om kwart over acht in Merendree... Eerst Tammy maar geinstalleerd en daarna naar het B&B, wat gelukkig in dezelfde straat zat, 300m verderop
Later kwamen er gelukkig nog wat Nederlanders, dus Tammy heeft de eerste nacht niet alleen doorgebracht. Zaterdagochtend, lekker in de paddock met Nederlandse buurpaarden Cody en Jack

Zaterdagochtend ook maar even een ritje in de omgeving gemaakt. Ik had sinds vorig weekend niet meer gereden, dus er moest nog wel wat energie uit
Dus samen met vriendje, die de fiets mee had, een rondje in de omgeving gedaan

Daarna begon het wachten... De T1 en T2 startten 's middags. De T3 en T4 pas later, en wij als allerlaatste...
We hoefden pas om half negen in te tekenen, en zijn om 21u vertrokken. Aangezien het de hele dag al sh*tweer was, was het ook nog eens lekker vroeg donker
Maar goed, opgetuigd met lampjes, dekens met reflectie en de wereld aan reflectiebandjes zijn we van start gegaan... 
Ondanks dat het de hele dag flink geregend had, zelfs tijdens het intekenen nog, hebben we tijdens de rit bijna geen druppel gehad!
Het was toch wel erg bijzonder hoor, in het donker een POR rijden
Vooral toen we ergens door het bos moesten
Dan ben je blij met wat verlichting.. Ik had een hoofdlamp, maar die zat in combinatie met mijn cap ongekend oncomfortabel
Heb er zelfs een sneetje op mijn neus aan overgehouden
De rest van de rit heb ik hem om mijn nek gedaan en tussen mijn tanden geklemd als ik ergens op moest schijnen
De rit ging verder aardig goed
We zijn maar één keer een stukje misgereden, maar daar kwamen we snel achter. Het was verder heerlijk rustig op straat, zeker vanaf een uur of twaalf
Uiteindelijk waren we om kwart voor twee weer terug in Merendree, waar we ontvangen werden met fakkels en een glaasje drank Zondagochtend eerst de PTV gelopen. Daarna ook besloten om maar het e.e.a. aan hindernissen over te slaan
Het had het hele weekend geregend en bij een paar hindernissen was het erg glad geworden. Onze laatste springtraining ging niet bepaald soepeltjes, dus het zekere voor het onzekere genomen en de springdingen overgeslagen. De afsprong had ik op zich nog wel willen doen. Waren het niet dat die gigantisch was...

De rest van de middag rustig aan gedaan, we hoefden pas om 15u te starten. Bij het inrijden werd ze al wel een beetje fanatiek
Ik heb nog geprobeerd om gewoon stil te staan, maar dat wilde ze uiteraard niet
Ik vreesde alweer voor de MA... Ik had de mazzel dat tijdens onze MA geen boten langskwamen, de MA was namelijk naast een kanaal
Grote boten ( en dus golven tegen de kade), speedboten en waterskieers...
Onze galop ging te snel om punten te halen, maar het feit dat ze inmiddels wel de hele baan door blijft galopperen stemde mij al tevreden
Tijdens de stap was het vooral tegenhouden. Ze wilde huppelen, maar ik heb lekker zitten briesen onderweg
dat werk nogal eens aanstekelijk en dit keer werd ze er ook wat rustiger van. Ze liep nog wel zo hard dat we 19 punten scoorden
We mochten meteen door met de PTV, dus dat scheelde weer een hoop gedraai
Lekker fanatiek in een galopje van start dus

Onderweg dus wat hindernissen overgeslagen, maar degene die ik wilde doen, gingen gelukkig ook goed
Labyrinth ging perfect, ondanks dat je daarvoor eerst langs het labyrinth richting het water moest, en meteen om moest keren om het labyrinth in te gaan. Er zaten een paar mooie heuvels in, die aan de hand of onder het zadel moesten. De opsprong was de middenste van een piano van 3 opsprongen. Pittig, aangezien het behoorlijk omhoog liep, maar wel te doen
De smalle doorgang heb ik zelf verknald. Ook deze moest je in een scherpe bocht aanrijden, en ik wilde hem in galop doen. Tammy rommelde echter, die schrok wat en raakte dus een paar keer aan. De hindernis erna was het ombeweeglijk stilstaan. Hartstikke moeilijk als die ergens achter in het parcours zit en Tammy net lekker warmgedraaid is
Die stond dus ook even verward stil, om vervolgens te denken "ik moet doooooooooor!!", maar goed, we stonden toch zeker 2 seconden langer stil dan de vorige keer. Progressie dus
De laatste twee hindernissen waren een wal en het water. Van het water heeft bokkker IndianLady een filmpje gemaakt

Ben hier zo blij mee! Tot een jaar of twee geleden ( en nog steeds wel
) deed ze alsof water accuzuur was, en ging er met geen mogelijkheid in. Hier ging ze gewoon zonder twijfelen
Uiteindelijk was het qua punten niet zo'n succes, maar wel qua gezelligheid enzo
Wedstrijden met Tammy is altijd heel gezellig, die duikt zo bij je in de trailer als je aan het rommelen bent... 
en het is ook wel leuk, zolang ze niet de paddock aan gort trekt, zoals ze zaterdag deed. Handig blijven hangen met haar regendeken... Heb het niet zien gebeuren, maar ze stond nog braaf in een halve paddock, de andere helft op de grond
Maar vooral met een hele club Nederlanders naar het buitenland om een wedstrijd te starten is leuk Mocht het je leuk lijken om eens een wedstrijd mee te maken: TREC Eersel (11 en 12 mei) zoekt nog vrijwilligers
Ook voor onze eigen wedstrijd TREC Noord (2 en 3 juni) kunnen we nog wat hulp gebruiken

). 
dag punten.
Die moet dooooooor