Bedankt gis voor deze ervaring in de endurance!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GAM

Bedankt gis voor deze ervaring in de endurance!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 02:39

Het nieuwe jaar is begonnen, de wedstrijdkalender van de endurance is weer bekend.
Iedereen is weer lekker aan het trainen en aan het voor bereiden voor het nieuwe endurance seizoen.
En dan gaat het toch kriebelen want ik vind dit echt een geweldige sport.

Toch heb ik besloten om met mijn merrie Gizmo niet meer verder te gaan. Aan de ene kant heel erg jammer, maar aan de andere kant
moet je paard het ook echt leuk vinden. En gis vond het ook echt heerlijk en ze heeft er echt van genoten maar ze moet er echt heel hard voor werken en ik merkte daardoor dat ze er minder zin in kreeg.

Toch wil graag laten zien dat we genoten hebben van onze endurance tijd.

Onze eerste KMK was in Soest 2009
Hier hebben we Charlotte en Olga leren kennen, wat een heerlijk stel is dat. Toen waren onze paardjes nog aan elkaar gewaagd. ;)
Afbeelding
Afbeelding

Toen besloten om in 2010 officieel te gaan starten.
Door verbouwing en verhuizing is dit helaas bij een wedstrijd(kwb1) gebleven welke ze wel heel goed heeft gelopen.

Maar 2011 zou ons jaar gaan worden. We hebben er heel goed voor getraind en we waren er helemaal klaar voor.

In maart zou ik KWB1 starten samen met Kim en Smurf. De paarden waren heerlijk aan elkaar gewaagd. En we hadden een mooi tempo.
Helaas hebben we hun achter moeten laten bij de P/A. Was voor gis ook gelijk een goede training om alleen door te gaan.

wachten tot het tijd is.knap paard
Afbeelding

De volgende wedstrijd was UHR. hier hebben we overnacht. Dit was echt super geregeld. Helaas gingen de paardjes die naast gis stonden s'nachts op stal waardoor dat we een onrustige nacht hebben gehad. Dit was echt een super mooie wedstrijd maar hier zijn we er wel achter gekomen dat wij niet veel heuvels tegen komen met trainen. Al met al is ze toch goedgekeurd en heeft ze zich super gedragen.
Afbeelding
Mijn supergrooms. Ons mam en marjon.
Afbeelding

Even goed laten rusten die week en gelijk afgezegd voor Banholt. Dat zou iets te veel van het goede zijn geweest en mezelf ingeschreven voor Zelhem.

Dit was onze wedstrijd. ze heeft echt super goed gelopen.voelde heerlijk fit aan. En het was geweldig terrein.
Ze had er weer helemaal zin in. Eerste keer gegalopeerd in de wedstrijd, de trainingen hebben echt baat gehad.
Afbeelding
Aan de finish ook super snel herstel en goed gegeten gedronken en rondgestapt.
Helaas op onze beste wedstrijdrit afgekeurd, Ctje. Nagevraagd wat ze zagen maar ze konden het me niet vertellen.
Meteen maandag de veearts laten komen om te laten controleren en zij kon helemaal niks vinden.

Dus groen licht gekregen om verder te gaan trainen en wedstrijden te rijden.
Renkum stond op onze planning.
Helemaal goed gekeurd zijn we van start gegaan. Het was een natte regenachtige dag. Rustig aan gereden vanwege de gladde ondergrond.
Ze deed het weer super. En was helemaal trots op der dat ze goedgekeurd was.
Afbeelding

De 2 daagse van Uddel heb ik allebei de dagen als vrijwilliger geholpen hier heb ik ontzettend veel geleerd. Ik wilde graag klasse 2 gaan rijden en dit was de gelegenheid om de kenners binnen deze sport uit te vragen.

Ondertussen was ik al wel aan het twijfelen. Ik werd heel erg onzeker van de voorkeuringen en daardoor kon ik niet lekker meer genieten van de wedstrijden. De trainingen gingen onze beide tegen staan en gis had er geen zin in om lange ritten te maken.
Ik had me ingeschreven voor KWB2 en heb besloten om mee te doen en te kijken hoe dat het zou gaan.

Tijdens deze rit heb ik besloten om te stoppen met gis en de endurance. Vooral met deze rit merkte ik dat ze het vooral voor mij deed maar dat ze er zelf erg veel moeite mee heeft.
Ik vind het belangrijk dat mijn paard het ook leuk vind om te lopen en dat was in dit geval niet zo.

Na deze wedstrijd heeft ze een paar weken rust gehad waarna we het weer rustig opgepakt hebben, maar nu met crosstrainingen spring en dressuurlessen. Ze bloeide weer helemaal op en dan twijfel ik ook niet meer of ik de juiste keuze heb gemaakt.
Dit jaar gaat ze aan een nieuwe carrière beginnen met Kim als dressuurknol.

En ondertussen gaan we gewoon genieten van alle mooie ruiter routes in Nederland.en ga ik mijn favorieten in de gaten houden hoe hun het doen dit jaar!!

Gizmo bedankt voor de mooie ritten.
Afbeelding

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:41

Erg leuk geschreven. :)
En eerlijk tegen over jezelf en je paard is heel blangrijk.
Fijn dat jullie genoten hebben...

kleinvosje

Re: Bedankt gis voor deze ervaring in de endurance!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:51

Wat een goed inzicht in je paard heb je zeg, en wat goed dat je daar ook op inspeelt door te stoppen met iets wat jij zelf heel leuk vindt. Je laat je paardje voor gaan, dat zouden er meer moeten doen!

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:43

jammer, maar verstandige beslissing: respect _/-\o_

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:36

Inderdaad jammer, maar wat super dat je hier zo eerlijk in bent. Het zal niet makkelijk zijn, maar ik vind het heel eerlijk voor je paard. :) Heel veel succes in de toekomst met je nieuwe uitdagingen :D

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:34

Vind het jammer maar tegelijk ook ontzettend knap dat je je paard zo goed kent en de juiste beslissing hebt durven nemen! Ik ga jullie missen in de endurance! En natuurlijk veel succes met de nieuwe carrière tussen de witte hekjes :D

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 11:27

bedankt voor jullie lieve reacties.

Myrthe als jullie hulp nodig hebben dan geef maar een gil ik wil best komen helpen. :)

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 18:45

Hartstikke leuk! Daar maak ik graag een keer gebruik van :D

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:43

Leuk verslag en mooi geschreven!
En wat heb je een goede keuze gemaakt voor je paard, wel jammer natuurlijk, maar super dat je paard het nu wel naar zn zin heeft :)
Laatst bijgewerkt door dancer_ op 22-02-12 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:47

Dapper dat je dit besluit hebt durven nemen in het belang van je paard! Zo zou iedereen moeten denken!