Na een gat van een maand of twee was het weer zover
Deze wedstrijd was het een en ander uitproberen. Test 1: de hele wedstrijd met bit rijden. Voorheen reed ik de POR met hackamore en deed ik de PTV met bit, maar dat mocht niet meer
Omdat ze altijd wat moeilijk deed met haar mond deed ik dan maar alles met hackamore. Maar ik heb een nieuwe Myler dus dat was het proberen waard
Test 2: als ze weer zo hyper is als in Eersel [TEN-ITP] Ons niet zo daverende T3-debuut kijken of ik haar rustiger kan krijgen met meer rijden. Op vrijdag heengegaan en paard in de paddock geinstalleerd. Lekkere bult gras, dus die vermaakte zich wel
Wij hebben zelf de nachten doorgebracht in http://www.herenhuiselten.nl/ Fan-tas-tisch
(Auping matras!) Op zaterdag begonnen met de veterinaire controle. Op tijd kaart intekenen en toen mochten we op weg

Tot de pauze ging eigenlijk alles op rolletjes
Alle posten gevonden en ondanks dat ik er drie keer heilig van overtuigd was dat ik compleet de weg kwijt was geraakt, bleek ik toch goed te zitten
Nog een klein stukje rustig aan en toen konden we pauze houden

Na de pauze begon de ellende
Ik reed constant de equipe voor me achterop, dus Tammy werd steeds heter. Na de pauze heb ik dus ook geen stap meer gewoon gestapt, alleen nog maar gehobbeld
Onderweg was de rem soms wel een beetje kwijt, maar als ik het halstertouw aannam stond ze zo weer stil
Maar tussendoor dus alleen maar hobbelhobbelhobbel. *zucht* Ik had een paar goed zere knieen inmiddels, dus toen we eenmaal bij de finish waren was ik er ook goed klaar mee. De laatste paar honderd meter vanaf de finish naar de accomodatie gelopen met een Tammy die veel harder wilde dan ik
Volgende foto is dus erg typisch. Ik met de spreekwoordelijke donderwolk boven mijn hoofd, Tammy denk alleen maar "HE! Ander baasje!!!"

Paard verzorgd en op naar de nakeuring

Vriendje denkt leuk te zijn door te zeggen dat ze ZO! braaf is. Ik ben not amused

Maar goed, paard goedgekeurd
dus klaar voor de zondag. Tijd voor test 2. Aangezien ze zo heet was en vriendje op tijd op de accomodatie moest zijn, heb ik Tammy twee uur voor mijn starttijd opgezadeld en zijn we gaan rijden. Flink stuk gegaloppeerd naar het bos en daar een paar boomstammetjes gesprongen en weer terug gegaloppeerd. Daarna weer terug in de paddock en zo lang mogelijk gewacht met opnieuw opzadelen, zodat ik haar niet zenuwachtig zou maken
Weer op gezadeld en op naar de MA. De galop ging helaas mis, daar viel ze uit. De stap ging wel lekker, ondanks dat ik haar niet helemaal los durfde te laten. Ze was me nog iets te drammerig en ik wilde geen drafpas riskeren.. Dat lukte, en we hadden 16 punten
Toen op naar de PTV en blijkbaar had onze rit in de ochtend de gewenste uitwerking. Ik heb bij de start met een losse teugel staan wachten. Heerlijk!
Eenmaal van start gingen de eerste drie hindernissen aardig soepeltjes
De poort ging niet perfect, die heb ik maar losgelaten, maar wel weer dichtgedaan. Hindernis 4 was een moeilijke
Een sloot. Die hebben we niet vaak en die hebben we thuis ook niet, dus dat was spannend. Vond Tammy ook

Maar bij de tweede keer aanrijden ging ze er toch over!

Springen is mijn zwakke punt, zodra ik denk "ieh, dat is hoog
", gaat Tammy ook niet
Ik heb ze dus wel opnieuw aan moeten rijden, maar we zijn erover gekomen
Goed, wel met een megasprong 

Het achterwaarts gaan heb ik zelf verpest
Ze ging zó perfect achterwaarts dat ik niet opgelet heb hoe ver ze ging, niet ver genoeg dus
Nouja, jammer dan, ze ging zo goed
Helaas voor mij kwamen daarna nog meer sprongen, waaronder een dubbelsprong
Die heb ik volgens mij ook twee keer aangereden, maar de tweede keer gingen we goed
Wel met een schijnbeweging naar de tweede toe, maar toch. Zag er ook een stuk beter uit

Het labyrinth ging perfect
maar we waren nog niet klaar
Bij het parcours lopen vond ik de brug al griezelig
Hij veerde nogal mee als je erover heen liep. Gelukkig merkte Tammy daar niets van 
Het water was moeilijk. Dat was een sloot waar je recht in moest en dan rechtsom de bocht om en een paar meter verder eruit. Maar we hadden natuurlijk ook al een sloot gehad, waar je overheen moest.. Tammy vond dat niet echt een probleem, die vond het erger dat ze eerst naar beneden moest richting het water

De laatste hindernissen gingen soepeltjes. O.a. een heg (niet eens een weigering!) en een kuil. Vriendje zat bij de laatste hindernis, het onbeweeglijk stilstaan. Wel twee seconden
Geen overweldigend succes dus, maar wel wat dingen kunnen testen én zelf wat sprongen overwonnen
Uiteindelijk waren we nohg derde geworden in de T2 solo, helemaal top dus
Op naar het NK, waar we T3 gaan starten
Voor de liefhebbers is hier nog een filmpje van de hele PTV, gemaakt door Hans: http://www.youtube.com/watch?v=PDdTqSagC-Y
Wat een gaaf parcours!