TRECTammy in Montferland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WendyBZ

TRECTammy in Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 21:47

Afgelopen weekend was het eindelijk weer tijd voor een TREC wedstrijd :+ Na een gat van een maand of twee was het weer zover :) Deze wedstrijd was het een en ander uitproberen. Test 1: de hele wedstrijd met bit rijden. Voorheen reed ik de POR met hackamore en deed ik de PTV met bit, maar dat mocht niet meer :+ Omdat ze altijd wat moeilijk deed met haar mond deed ik dan maar alles met hackamore. Maar ik heb een nieuwe Myler dus dat was het proberen waard :j Test 2: als ze weer zo hyper is als in Eersel [TEN-ITP] Ons niet zo daverende T3-debuut kijken of ik haar rustiger kan krijgen met meer rijden.

Op vrijdag heengegaan en paard in de paddock geinstalleerd. Lekkere bult gras, dus die vermaakte zich wel := Wij hebben zelf de nachten doorgebracht in http://www.herenhuiselten.nl/ Fan-tas-tisch :D (Auping matras!)
Op zaterdag begonnen met de veterinaire controle. Op tijd kaart intekenen en toen mochten we op weg :)
Afbeelding

Tot de pauze ging eigenlijk alles op rolletjes *\o/* Alle posten gevonden en ondanks dat ik er drie keer heilig van overtuigd was dat ik compleet de weg kwijt was geraakt, bleek ik toch goed te zitten :D Nog een klein stukje rustig aan en toen konden we pauze houden :)
Afbeelding

Na de pauze begon de ellende :') Ik reed constant de equipe voor me achterop, dus Tammy werd steeds heter. Na de pauze heb ik dus ook geen stap meer gewoon gestapt, alleen nog maar gehobbeld >;) Onderweg was de rem soms wel een beetje kwijt, maar als ik het halstertouw aannam stond ze zo weer stil :) Maar tussendoor dus alleen maar hobbelhobbelhobbel. *zucht*
Ik had een paar goed zere knieen inmiddels, dus toen we eenmaal bij de finish waren was ik er ook goed klaar mee. De laatste paar honderd meter vanaf de finish naar de accomodatie gelopen met een Tammy die veel harder wilde dan ik >;) Volgende foto is dus erg typisch. Ik met de spreekwoordelijke donderwolk boven mijn hoofd, Tammy denk alleen maar "HE! Ander baasje!!!" *\o/*
Afbeelding

Paard verzorgd en op naar de nakeuring :)
Afbeelding

Vriendje denkt leuk te zijn door te zeggen dat ze ZO! braaf is. Ik ben not amused >;)
Afbeelding

Maar goed, paard goedgekeurd :D dus klaar voor de zondag. Tijd voor test 2. Aangezien ze zo heet was en vriendje op tijd op de accomodatie moest zijn, heb ik Tammy twee uur voor mijn starttijd opgezadeld en zijn we gaan rijden. Flink stuk gegaloppeerd naar het bos en daar een paar boomstammetjes gesprongen en weer terug gegaloppeerd. Daarna weer terug in de paddock en zo lang mogelijk gewacht met opnieuw opzadelen, zodat ik haar niet zenuwachtig zou maken O:) Weer op gezadeld en op naar de MA. De galop ging helaas mis, daar viel ze uit. De stap ging wel lekker, ondanks dat ik haar niet helemaal los durfde te laten. Ze was me nog iets te drammerig en ik wilde geen drafpas riskeren.. Dat lukte, en we hadden 16 punten *\o/*
Toen op naar de PTV en blijkbaar had onze rit in de ochtend de gewenste uitwerking. Ik heb bij de start met een losse teugel staan wachten. Heerlijk! <3

Eenmaal van start gingen de eerste drie hindernissen aardig soepeltjes :j De poort ging niet perfect, die heb ik maar losgelaten, maar wel weer dichtgedaan. Hindernis 4 was een moeilijke := Een sloot. Die hebben we niet vaak en die hebben we thuis ook niet, dus dat was spannend. Vond Tammy ook :+
Afbeelding

Maar bij de tweede keer aanrijden ging ze er toch over!
Afbeelding

Springen is mijn zwakke punt, zodra ik denk "ieh, dat is hoog :=", gaat Tammy ook niet :+ Ik heb ze dus wel opnieuw aan moeten rijden, maar we zijn erover gekomen :D Goed, wel met een megasprong :+
Afbeelding

Het achterwaarts gaan heb ik zelf verpest :') Ze ging zó perfect achterwaarts dat ik niet opgelet heb hoe ver ze ging, niet ver genoeg dus 8)7 Nouja, jammer dan, ze ging zo goed :D Helaas voor mij kwamen daarna nog meer sprongen, waaronder een dubbelsprong := Die heb ik volgens mij ook twee keer aangereden, maar de tweede keer gingen we goed :j Wel met een schijnbeweging naar de tweede toe, maar toch. Zag er ook een stuk beter uit :D
Afbeelding

Het labyrinth ging perfect 8-) maar we waren nog niet klaar := Bij het parcours lopen vond ik de brug al griezelig := Hij veerde nogal mee als je erover heen liep. Gelukkig merkte Tammy daar niets van +:)+
Afbeelding

Het water was moeilijk. Dat was een sloot waar je recht in moest en dan rechtsom de bocht om en een paar meter verder eruit. Maar we hadden natuurlijk ook al een sloot gehad, waar je overheen moest.. Tammy vond dat niet echt een probleem, die vond het erger dat ze eerst naar beneden moest richting het water :Y)
Afbeelding

+:)+
Afbeelding

De laatste hindernissen gingen soepeltjes. O.a. een heg (niet eens een weigering!) en een kuil. Vriendje zat bij de laatste hindernis, het onbeweeglijk stilstaan. Wel twee seconden :')
Geen overweldigend succes dus, maar wel wat dingen kunnen testen én zelf wat sprongen overwonnen *\o/* Uiteindelijk waren we nohg derde geworden in de T2 solo, helemaal top dus :) Op naar het NK, waar we T3 gaan starten :=

Voor de liefhebbers is hier nog een filmpje van de hele PTV, gemaakt door Hans: http://www.youtube.com/watch?v=PDdTqSagC-Y

kim345

Re: TRECTammy in Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:52

Gefeliciteerd!
Zo he dat bruggetje, vind ik ook een eng ding, dat ze daar overheen ging!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:58

:D Leuke foto's! Ik vind het echt superstoer van je dat je alles hebt gesprongen. :j

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:04

Leuk verslag weer! Wat een smal bruggetje! :oo

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:09

Leuke foto's zeg! Dankzij jouw trec ervaringen wil ik dat ook gaan doen als ik een rijbewijs en trailer weet te scoren ooit

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:25

Nou baal ik wel een beetje dat ik zondag niet ff de PTV ben komen rijden... -O- Wat een gaaf parcours!

En wat hebben jullie het goed gedaan! *\o/* Lekker hoor, ondanks dat de stap kwijt was bij de POR. ;)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:31

Wauw, wat onwijs goed weer! Lijkt me een erg leuke tak van de sport weer. Leg je nu het parcours grotendeels in galop af?
Dat filmpje geeft wel een heel leuk beeld. Ik kon mij er nooit wat bij voorstellen, maar nu wel. Een soort mini cross zeg maar. Ik vind het knap dat je alles gesprongen hebt hoor :j Ziet er best griezelig uit!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 22:34

Dankjulliewel :D

Een soort van cross, maar de hindernissen gaan uit van dat wat je in de natuur tegen kunt komen. Dus een smalle doorgang, tussen twee dingen achterwaarts, een poort open en dicht doen, een brug en dus ook wat hindernissen :j
Er wordt een tijd neergezet door een ruiter die verder niet mee doet aan de wedstrijd, die tijd moet je maximaal hebben, doe je er langer over, dan kost dat punten. Dit keer mocht je er 12 minuten over doen, wij hebben twee hindernissen overgeslagen en tussendoor lekker doorgereden (parcours is 1,5km lang) en er 8 minuten over gedaan.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:41

Die sprong over de sloot ziet er trouwens wel weer heel indrukwekkend uit, ze rekt zich mooi uit! 8-)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:43

Oh wen wat goed van jullie.
Top verslag en weer wat overwinningen...

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:53

Weer een leuk verslag wen! Super +:)+
Dat bruggetje ziet er wel eng uit ja :oo
Gefeliciteerd! :D

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:56

Wat goed van jullie! Leuk verslag en harstikke mooie foto's.
Veel succes bij het NK!

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 23:30

Jullie worden echt steeds beter. Kijk maar eens naar Kootwijk vorig jaar! Topsprongetjes weer! _/-\o_

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 06:31

Toch grappig hoe je zulke dingen kan zien :D Ik vond het bruggetje namelijk helemaal niet eng :+ Ik vond de sprongen het ergst :=

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 07:58

Leuke foto's!

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:11

Wat leuk om te zien: Lol met je knol. Een heel parcour wat je zo af moet leggen.
Dat filmpje bij over de brug heen gaan: "Ga! Ga! Ga! Ga! Ga!" *paard gaat niet over de brug* "Gaat niet", zegt ie dan heel droog. :D

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:21

SuperTammy en SuperWendy! :D Mooi dat het zo goed ging zeg!
En dapper dat je (inclusief paard) over al die dingen heengegaan bent joh!
Moest je bij deze wedstrijd niet onder van die balkjes door? Die zie ik in bijna al je verslagen terugkomen. Ziet er altijd zo tof uit dat Tammy bijna door dr knieën gaat!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 08:44

Laaghangende takken :j Hindernis nr 3 :) Die gingen goed :+

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:59

Gefeliciteerd Wendy!
Dat bruggetje!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:17

Leuk! Gefeliciteerd :j
En bekende dierenarts :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:36

Ik dacht 'm ook al te herkennen en niet alleen van de endurance. :D

Loopt inmiddels ook alweer een aardig tijdje rond bij de TREC. :j

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:43

Echt? Dat heeft ie me nooit verteld? :+
Maar hij is dus onze vaste da op stal ;)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:29

Toch al wel zeker anderhalf jaar. :j

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 11:50

Gefeliciteerd wendy, leuk verslag en leuke foto's. Heb daar vroeger in de buurt stage gelopen en is echt een prachtig gebied om te rijden. Als ik het goed heb ligt er een camping naast die wei met vaste hindernissen? Ik liep stage in stokkum

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:09

leuk verslag!! leuk gedaan! en gefeliciteerd met je 3de plek!