Mini-oefen-Trec met Cody in Noordwijk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sanco

Mini-oefen-Trec met Cody in Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 20:34

Afgelopen vrijdag heb ik voor het eerst een -soort van- trec meegereden. Het was een oefentrec vanaf het terrein waar Cody staat dus puur om voor de lol een keer te proeven wat het nou eigenlijk inhoudt. Cody heeft een poosje stil gestaan ivm een blessure en was helemaal enthousiast dat ze weer mee mocht doen, daarbij was ze hengstig en stond haar 'vriendje' in de wei naar haar te roepen. Leuke uitdaging... ben blij dat ik het overleefd heb 8)7 .

's morgens rond 11 uur vertrokken we voor de POR. Een rit van 9 (?) km hier in de omgeving. Ik reed samen met Pamela en haar paardje Famke, die ook nieuw was met Trec dus dat was wel gezellig en vooral ook grappig. Na 200 meter hadden we ons eerste probleem al. Er was een man gevallen en hij had toch wel een lelijke wond op zijn hoofd, er waren wel mensen bij maar niemand die direct een gsm bij de hand had dus we hadden maar even naar stal gebeld of er iemand wilde gaan kijken. Veiligheid voor alles ;) uiteindelijk is de ambu voor die man gekomen dus het was toch maar goed dat we dat gedaan hadden, zelf zijn we daarna doorgereden omdat er al andere mensen bij waren en onze paarden toch een beetje begonnen te dribbelen.

Zo'n 300 meter verderop waren we officieel verkeerd gereden, want we zagen een rotonde die al verder lag dan de route op onze kaart. Teruggegaan en een van de zijweggetjes gegokt... helaas verkeerd waardoor we de eerste controlepost waren misgelopen -O- maar dat hadden we natuurlijk pas door toen we terug waren. Daarna zaten we de hele rit wel op het goede spoor, de tweede controlepost hadden we wel netjes gevonden :D En de POR hebben we goed uitgereden. We waren wel iets te langzaam, dus dat is weer een leermomentje voor de volgende keer.

Daarna hebben we gezellig met zijn allen geluncht en zijn we daarna parcours gaan lopen. Een leuk creatief parcours en ik had het geluk dat Cody alle hindernissen al kende dus het zou geen probleem moeten zijn. Het enige waar ik tegenop zag was de waterbak (heeft Cody een hekel aan), het hek (heb ik zelf nog nooit gedaan :+ ) en het rechts opstijgen, want ik ben een ramp als het om lenigheid gaat :o?

Algoed, daarna de paarden weer gezadeld en zijn we de MA gaan rijden. Tijdens het losrijden kwam de jaarling die bij ons op t land staat gezellig naast me galopperen (wat overigens ontzettend schattig was) en bleek Cody toch best wel een pepertje in haar kont te hebben. Na een paar deelnemers was ik aan de beurt. Grote bocht en VOORZICHTIG naar de galop. Cody gooide vervolgens haar staart omhoog, liet een enorme scheet en denderde het pad af... 8)7 we hadden een pad van 75 meter, want meer ruimte was er helaas niet, maar blijkbaar duurde mijn galopje maar 10 seconden.... dusja... dat was niet helemaal hoe het moest. Ik heb wel heel hard gelachen want het was eigenlijk gewoon heel grappig en Cody vond het fantastisch (dr oortjes stonden recht omhoog, net als haar staart :roll: ). Terug stappen ging nog wel goed, maar een van haar weidegenootjes stapte mee, op een gegeven moment kon hij niet meer verder maar moest ik met Cody nog even door, ze wilde omdraaien en ik corrigeerde haar heel voorzichtig maar dat was voor haar genoeg om een paar stapjes te dribbelen... helaas, 0 punten voor de MA.

Daarna nog de PTV, hier heb ik ook nog wat leuke foto's bij :D

Eerste onderdeel was 10 seconden stilstaan onder de man. Cody bleef braaf staan, dus ik had een goed begin van 10 punten. Daarna de laaghangende takken (Cody's lievelingsonderdeel). Ik had het nog nooit gedaan maar madame wist heel goed wat de bedoeling was en ging dus ook keihard...

Afbeelding

Voor de laaghangende takken dus ook 10 punten :D Daarna het halthouden aan de hand. Cody galoppeerde zo de hoek in na de takken en stond meteen doodstil (en ik lag bijna over het hek door de noodstop hihi). Afgestapt, buiten het touw gaan staan en na een seconde of 20 toch maar weer het paard gaan halen voor de rest van het parcours :roll:

Afbeelding

Toen aan de hand over het bruggetje heen wat geen problemen opleverde. Daarna tussen de slalommen door, in draf gedaan om toch wat zekerheid te hebben en dit ging best wel goed, ook al had Cody wel af en toe de neiging om aan te galloperen, maar dat zal wel door mijn hulpen gekomen zijn. Daarna door de waterbak.... drie keer geprobeerd en drie keer geweigerd, Cody heeft echt een hekel aan water, maarja je kan niet alles hebben ;)

Het volgende onderdeel was het labyrinth onder de man. Cody kan het labyrinth volgens mij dromen want ze lette supernetjes op en deed precies wat ik van haar vroeg :D Ze was alleen nog een beetje gespannen door het proberen bij de waterbak dus ik moest moeite doen om haar bij me te houden.

Afbeelding

Afbeelding

Tjah en daarna ging het helemaal mis bij de bezembak :o ik rijd met Cody vrijwel altijd buiten op een westernzadel. Beetje hobbelen en meer niet, dus ik dacht; ik ga in stap over de bezembak want dat kan best. Maar Cody is zo dol op springen dat ze iets te overenthousiast werd. Ik zag het niet aankomen en ze nam een vier-benen-tegelijk sprong over de bezembak.... waardoor ik met mijn been op de knop van het zadel landde (au.) Daarna kon ik me wel weer recht trekken maar realiseerde ik me dat ik VOOR het zadel zat... op Cody's hals... niet heel handig :P Dus besloot ik af te stappen, Cody zette een stap opzij en daardoor verloor ik m'n evenwicht (althans dat denk ik, want het ging zo snel dat ik het niet helemaal meer weet). Ik lag in ieder geval op de grond... ge-wel-dig :evaw: hahaha. Mijn hoofd deed wel even pijn maar verder ging het wel dus weer opgestapt om het parcours af te maken.

Helaas hield de camera ermee op, waarschijnlijk waren de batterijen leeg... dus ik heb verder geen foto's. Door de val was ik nog een beetje shaky en stressie, dus Cody werd een nog heter pepertje dan dat ze al was door mij. Na een paar rondjes stappen het hek gedaan, ging niet helemaal zoals het zou moeten maar uiteindelijk 2 keer door het hek geweest, met het touw in mijn hand en toen kon ik hem wel dicht krijgen hahaha :P

Toen het labyrinth aan de hand, ging ook goed. En het trailerladen (het was Cody's eigen trailer, en ze weet dat ze daarbinnen altijd wat lekkers krijgt dus eigenlijk was het valsspelen hihi) ging ook goed :Y) . Rechts opstijgen lukte ook, waarschijnlijk waren mijn spieren losgeschoten door de val dus was ik soepel genoeg om mn voet in de beugel te krijgen hahaha :)* . Toen nog een sprongetje maar die heb ik overgeslagen om extra drama uit te sluiten.

De smalle doorgang kan ik me niet echt meer herinneren omdat Cody best hard ging en ik nog een beetje in de war was, maar volgens mij raakten we 1 pion... jammer! Daarna het achterwaarts, maar dat lukte al niet meer omdat ik daar echt rustig voor moet zijn en ik toch weer in de stress schoot door die smalle doorgang (stomme adrenaline -O- ) dus Cody liep er drie keer scheef uit en raakte de balk.

Als laatste het bruggetje onder de man en dat ging zonder problemen dus ik ben uiteindelijk toch nog gefinished :D We reden niet op tijd, simpelweg omdat het een oefenwedstrijdje was en het belangrijker was dat je goed de tijd nam om de hindernissen te nemen. Uiteindelijk had ik (als ik het goed heb onthouden) 110 punten voor de PTV. Best nog wel goed dus ;) Ook heel veel geleerd, zo had ik bijvoorbeeld de teugels achter de knop van het zadel gelegd bij het 10 seconden stilstaan adh, en dat moet blijkbaar op de hals zijn. En ik had het geleidetouw aan twee uiteindes vast geknipt terwijl je touw blijkbaar minimaal 2 meter moet zijn. Al met al erg leuk dus!!

Ik kan helaas niet echt verder in de Trec met Cody want ze is al bezet door haar baasje :o :D Maar ik vond het erg leuk om een keertje te doen en mee te maken :P ik ben zeker fan! haha

Hier nog eventjes een foto van mijn wilde hengstmerrie voordat we begonnen:

Afbeelding

Lekker wakker dus ;)

En de andere deelnemers:

Afbeelding

Ja, was erg leuk!! Met dank aan Carla die dit toch mooi even in elkaar heeft gedraaid, en mij mee liet doen op Cody :D We hebben weer heel wat leuke dingen om te gaan oefenen!

Groetjes, Sanne en Cody! /3

Elise95

Re: Mini-oefen-Trec met Cody in Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:06

Super leuk Sannie! :D

Die sprong valt me wel een beetje van me tegen :P. En een post missen in de POR is zelfs mij niet gelukt.
De rest ging bij mij wel fout, maar goed :')

lcranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 21:21

He Sanne,

Stoer verhaal :D
Cody is inderdaad een boefje en springen vindt ze gewoon te leuk 8)7
Jullie hebben het netjes gedaan hoor.
We gaan snel afspreken zodat je ook kunt leren waar de zijkant knopjes zitten
(had eigenlijk handig geweest voor deze mini-trec oefening := )

Al met al was het een hele gezellige dag met veel enthousiaste meiden.
Zeker voor herhaling vatbaar :j

Tot snel, Carla.