TRECTammy in Frasselt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WendyBZ

TRECTammy in Frasselt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 22:55

Het is vorig jaar zo goed bevallen dat we dit jaar maar weer hetzelfde hebben gedaan :+ Weer gezellig samen met Karin en Ret gestart :)
Vrijdag lekker op tijd heen gegaan en alleen bij Nijmegen wat file gehad (en weer bij dezelfde rotonde verkeerd gereden :=) maar we waren er toch binnen drie uur. Paddockje opgezet naast Ret en Tammy geinstalleerd. Het begon inmiddels al wat vol te lopen.

Bruin stipje in het midden=Tammy :D
Afbeelding

Tammy had besloten om dit weekend maar weer eens mega-hengstig te zijn. Terwijl ik me net van de week bedacht dat ze al een hele tijd niet meer zo hengstig was geweest :') Ze heeft het hele weekend verliefd naar buurman Bart gekeken := Ondertussen wat gilletjes, veel plassen en boze blikken naar Ret, die zich niet van de wijs liet brengen :+
Iets over gras bij de buren.... :D
Afbeelding

Op zaterdag op tijd gestart met de POR. Het moeilijke was vooral het begin. We konden de juiste afslag niet vinden en kwamen al snel een andere equipe en nog een andere ruiter met hetzelfde probleem tegen. Na even dwalen en wat proberen kwamen we uiteindelijk toch een baken tegen, Yay, we zaten goed! De rest van de rit eigenlijk wel goed gereden, en redelijk aan de tijd gehouden. Vlak na de lunchpauze werden we nog op de foto gezet, de foto kregen we vanmiddag mee als aandenken +:)+
Afbeelding

Door een inhaalactie onderweg waren we uiteindelijk als eerste weer binnen, voor alle onweersbuien gelukkig :D Na de rit lekker bijgekomen. Tammy voelde zich aardig thuis, die heeft nog even liggen slapen :) Ik kon er zelfs even bij gaan zitten, iets wat ze thuis nooit toelaat :+: Ik mocht nu de mugjes van haar benen halen :')
Afbeelding

Vanochtend lekker relaxed kunnen doen en rustig aan voorbereid. Wel even stress toen ik wat zag bewegen onder Tammy's staart :oo Dat was dus een herteluisvlieg :r Dat kostte flink wat wegslaan (hop hop, rrrrrrrrrrp en weer weg tussen de achterbenen :\ ) en uiteindelijk Karin met haar poetshandschoen die hem heeft kunnen pakken. Niet dood te krijgen ook, die dingen. Alleen een schoen en even goed draaien := Daarna de hele boel maar ingesmeerd met vaseline, dat schijnt te helpen.

Daarna rustig aan naar de MA gereden, die in het bos was. We bleken mooi op tijd te zijn en konden eigenlijk meteen wel starten. De baan was moeilijk. Een bospad, wat omhoog liep. Op zich gunstig, ze galoppeert graag omhoog :j Dit keer ook *\o/* En wat heb ik gejuichd toen we over de eerste streep kwamen! Een van de weinige keren dat we de galop zonder fouten hebben gedaan! 8-) Dus ja, ook Dravers kunnen de MA doen :D De stap had ik gehoopt dat die beter ging. Naar mijn idee heeft ze niet aangedraafd, maar volgens de juryleden hadden we wel een gangenfout -O- Ze veerde waarschijnlijk een beetje te enthousiast mee toen ze de afdaling deed. Maar goed, wel 1 punt, en die voor de galop :D Veel te hard gegaan dus, maar ik ben allang blij dat ze niet in draf is gevallen :D
Toen lekker rustig doorgereden naar het PTV terrein. Eerst even tot rust komen. Tammy was even een beetje hyper, maar kwam gelukkig wel tot rust :) We hebben niet lang hoeven wachten tot we van start konden
Afbeelding

En daar gaan we, Tammy had er wel zin in :D Ik had gelukkig de helderheid van geest om de stopwatchfunctie op mijn horloge te gebruiken, waardoor ik een beetje een idee had hoeveel tijd we nog hadden.
Afbeelding

De eerste hindernis was het onbeweeglijk stilstaan onder de man. Ze ging staan, bleef staan, maar met 2 voet buiten de ring... -O- Daarna kon ik haar niet meer stilkrijgen en was de tijd op. Nouja, jammer :+
Afbeelding

Toen door naar de slalom. Ik wilde hem graag in galop proberen, aangezien we dat thuis hadden geoefend. Jammer genoeg vond ze het blijkbaar wat griezelig op gras en viel ze in draf (thuis op zand geoefend), maar goed, alsnog netjes gedaan :)
Afbeelding

Toen het labyrinth. Als ze rustig is kan ze het zooo goed, dan zwiept ze er zo doorheen. Dus even goed uitademen en rustig stappen voor we erin reden...
Afbeelding

Tweede bochtje
Afbeelding

Yay!!!! Perfect! *\o/*
Afbeelding

Toen de afsprong, waar ze toch even twijfelde...
Afbeelding

De volgende was een heggetje. Ik vond hem zelf toch wat griezelig, dat is meestal geen goede combi met Tammy := Dus in stap aangereden en zo erover gehopt. Rechts opstappen hebben we overgeslagen en doorgereden naar de laaghangende takken. Die hadden we geoefend van de week, want we moesten nu met bodyprotector rijden en kregen maar een paar centimeter extra... Oefenen heeft geholpen, we zijn er foutloos onderdoor gekomen! Zo te zien had ik zelfs nog wat ruimte over :=
Afbeelding

Meteen daarna was een smalle doorgang. Wel in galop gedaan, maar toch een keer aangeraakt, helaas. Daarna een flink stuk door kunnen rijden tot onderaan de heuvel. Was ook wel nodig, want we hadden maar 8 minuten de tijd voor het parcours :oo Onderaan was een bruggetje. Koekje voor Tammy 8-) Daarna afstappen en een flink steile wal naar beneden aan de hand. Uiteraard ook weer omhoog, wat niet helemaal soepeltjes ging := Ik lag bijna op mijn snufferd en liep niet hard genoeg volgens Tammy O:) Maar ik kwam gelukkig wel als eerste tussen de markeringen door, dus nog aardig goed gedaan :+ Toen weer terug het veld op, naar de gevreesde sprongetjes... := Vorig jaar heb ik de dubbelsprong in twee etappes gedaan, het doel was dit keer om hem in 1x te doen :+ Tammy zag ze liggen en trok er al op af := Dan kan ze echt fanatiek zijn! Ik gruwel bij het idee alleen al, maar even doorbijten en hop, we waren er zo overheen :):) *\o/* Jammer genoeg was ik daarna zo afgeleid :') dat de poort niet helemaal goed ging. T e ver er vanaf en daardoor niet gewoon vast kunnen houden. Tijdfouten kosten meer punten, dus niet lopen klooien en meteen doorgereden. Bij de opsprong kwam Karin net naar beneden, dus moesten we even wachten. Bij het aanrijden twijfelde ze even en sprong daarna voor mijn idee recht omhoog :oo Stijlpunten zullen we daar wel niet hebben gekregen :') Toen alleen nog het achterwaarts, wat op zich goed ging, maar Tammy vond eigenlijk dat ze niet zo ver achteruit hoefde. Is onzin :D Dus toch even moeten vragen, waardoor ze toch nog aantikte, helaas. Door naar de finish, waar we mooi binnen de tijd binnen waren!

Uiteindelijk vielen de punten wat tegen :+ Maar ben toch enorm tevreden. Ze was zoveel rustiger dan in Eersel en dan is ze echt fijn te rijden. Wel wat schoonheidsfoutjes en details waar aan gewerkt moet worden, maar daar nemen we nu ook even de tijd voor :j Ik ben allang blij dat ze weer de oude Tammy was <3 ik heb echt van haar genoten dit weekend. Op naar de volgende wedstrijd :D

daffie1986

Re: TRECTammy in Frasselt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:22

Leuk stukje wendy en leuke foto's. Ziet er goed uit.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:42

Leuk verslag, fijn dat alles zo goed is gegaan!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 02:38

Wat een leuk verslag weer! Ik had het vorige topic ook gelezen.
Fijn voor je dat het goed ging!

En hele leuke foto's. Knap hoor, dat gespring (ik durf het nog lang niet!)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 07:42

Wat een leuk verslag! :D

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 07:49

Fijn dat het zo goed is gegaan! :D

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 07:51

Leuke verslag wendy! En mooie foto's van de deelnemers!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 08:28

Dat was weer een leuk weekendje weg met die Tammy und das Retje! :))

Tammy was idd lekker relaxed deze keer. Wel een beetje jammer dat Ret nu geen stopknop had >;) maar het levert wel blije plaatjes op. :')

Op naar Kootwijk! Of nee, eerst Den Ham nog. :D

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 09:17

Uiteindelijk hebben ze vast allebei een stopknop.:D

Leuk verslag en op naar de volgende wedstrijden!!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 09:19

Dat beentje in het labyrint :') Weer een leuk verslag!

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:31

leuk hoor!! wel fijn dat de MA nu wel lekker ging voor je gevoel, ik heb ze zien trippelen in eersel toen! Leuke foto's ook!

luanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:04

Leuk verslagje weer !!
Jammer dat er geen foto is van jullie fantastische opsprong :D Jeetje, wat was dat een megasprong !
Het is bij mij intussen weer zo gaan kriebelen dat ik ook maar weer eens in de agenda gekeken heb om mijn jonkie eens te starten :o

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:33

Leuk Wendy! :D Fijn dat het ook beter ging dan in Eersel..

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 05:57

Goede gedaan Wendy :j

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:12

leuk verslag weer om te lezen! Het was een hele leuke wedstrijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:00

Heel leuk verslag, krijg zin om mee te doen