Hier is dan eindelijk mijn verslagje van onze eerste TREC wedstrijd in Zeijen op zondag 17 april 2011.
Ik ben gestart in de T1 equipe samen met Wilma en Jose.
Het was erg vroeg opstaan (6.00). Om 6.15 een slaperige April uit het land gehaald, gauw even gepoetst en om 6.30 op de vrachtwagen geladen.
Om 6.45 reden we weg vanuit Hoogezand.
Goede reis gehad, paarden waren erg braaf op de vrachtwagen. Aangekomen in Zeijen ons meteen aangemeld.
Paarden van de vrachtwagen gehaald, gepoetst en opgezadeld.
Om 8.20 hadden we de bepakkingscontrole, waar alles prima in orde was, Om 8.50 mochten we de maproom in om de kaart over te tekenen en om 9.05 startten we met de POR!
Om 11.12 waren we weer terug. We hebben een heerlijke rit gereden, veel lol gehad samen en ook nog helemaal goed gereden!
1.

Enige minpuntje waren de wel 200 oude motoren die ook langs onze route bleken te gaan...
Gelukkig waren onze paarden braaf, maar de fries van de equipe achter ons vond het wat minder en kwam in volle vaart achter op ons gereden.... Hierdoor helaas wat tijd verloren.
We werden op de POR 6e in de T1 met 223 punten.
We hadden maar 17 tijdfouten! En dat terwijl we alles op de goede gok hebben gereden....
Na een uurtje pauze begon de MA. 150 meter in galop heen en in stap weer terug.
Vol goede moed erheen gelopen, galopje gestart de eerste paar meters gingen nog wel, maar....
April zou April niet zijn en wilde niet bij haar vriendjes weg, toen zag ze ook nog allemaal enge dingen en durfde ze helemaal niet verder. Steigeren en omdraaien. Uiteindelijk in overleg afgestapt en de 150 meter maar lopend afgelegd.
Aan het einde weer opgestapt en keurig netjes in stap terug gestapt!
Toch nog 2 punten gehaald....
Toen gelijk door de PTV in.
1e hindernis was berg op, dat deed April super goed, 10 punten!
Toen zag ze plots haar grote vriend Rintje en wilde ze weer niet verder.
Gewacht op Rintje en samen met Wilma verder gereden.
2e hindernis was berg af, supersteil naar beneden, best wel heel erg spannend.
Dat vond April ook en die ging echt voetje voor voetje naar beneden. 9 punten!
de 3e hindernis waren de laaghangende takken.
Ik mocht als eerste en wilde er in galop onderdoor.... April dacht er anders over en ik kon er nog net een mooie volte van maken zonder door de poortjes te gaan.
Poging 2 maar in draf gedaan en mevrouw ging loeihard in draf eronderdoor...
Ze bukte zelf ook mooi mee, we hadden nog genoeg ruimte over! 7 punten!
3.

Hindernis 4 was het labyrint.
April tikte 2x tegen een balk.... 6 punten.
4.

Hindernis 5 was de brug aan de hand.
Afgestapt, beugels opgestoken en met April netjes over de brug gewandeld. 9 punten!
Hindernis 6 was het trailer laden.
April liep er keurig in maar bleef met 1 voetje op de klep staan. 0 punten....
Daarna kwam hindernis 7, de slalom.
Ik wilde in galop, maar April had liever draf. Keurig netjes geslalomt. (raar woord?) 7 punten.
Hindernis 8 was onbeweeglijk stilstaan onder de man.
Netjes in de cirkel gestapt, halt gehouden en hardop tot 10 geteld.
En weer weg gereden..... Toch maar 2 punten.
Mevrouw zei nog wel dat ik de volgende keer beter tot 15 kon tellen, had iets te snel geteld.... Grrr
Hindernis 9 was rechts opstappen.
Netjes in de cirkel halt gehouden, aan de rechterkant afgestapt en meteen weer opgestapt!
Ging me echt makkelijker af dan gedacht! 7 punten.
5.

Hindernis 10, brug onder de man.
Ging prima, April keek wel even naar de brug, maar liep toch netjes door! 9 punten!
6.

Via een leuk bulterig (weer zo'n gek woord?) paadje naar hindernis 11, de waterpassage!
April liep er zo in, jammer dat je moest stappen. 10 punten!!!
Volgens mij vond April dit de leukste hindernis! Gelukkig haar in stap kunnen houden en niet gedraafd of stilgestaan om te spetteren!
8.

In een mooi drafje de wal opgeklommen......
10.

Daarna kwam hindernis nummer 12, de poort...
Nou die vond April zoooooo eng! Dichter bij dan op de foto zijn we niet gekomen! haha! o punten....
Michiel heeft uiteindelijk de poort voor me open gedaan en April nam een aanloop en sprong gauw de poort door! Gek dier!
12.

Hindernis 13 was het achterwaarts.
Dit had ik met April nog nooit gedaan. Maar madam liep zomaar achteruit! Wel 2 x de balken aangeraakt dus 0 punten....
Maar ik was wel trots op der!
Toen kwam de dubbelsprong, hindernis 14.
Ik was van plan om niet te springen, maar heb het toch geprobeerd...
April nam een aanloop en sprong mega hoog de eerste hindernis, dit had ik echt niet verwacht dus zat er als een malloot nog op! haha
Ik kon nauwelijks goed gaan zitten of daar was de 2e boomstam van de dubbelsprong al en die sprong ze hartstikke netjes! 9 punten gehaald!
Hindernis 15 was de smalle corridor onder de man.
Die hebben we in galop genomen. April wilde er liever omheen, maar kon nog net bijsturen dus 10 punten!
13.

De laatste hindernis, nummer 16 was een boomstam onder de man!
Die durfde ik al helemaal niet te nemen....
Maar April zag in de verte bij de finish haar vriendjes en wilde er maar al te graag heen!
We hebben het laatste stuk gegaloppeerd en ineens was daar de boomstam!
April sprong echt met 4 benen recht omhoog en maakte me toch een sprong!
Ik was alles kwijt, beugels, zadel, April.... Had alleen de teugels nog vast, ik lande wonder boven wonder weer op April haar rug en voor ik het wist stond April naast haar grote vriend Rintje bij de finish! Wel 7 punten gekregen voor de megasprong!
Pffffff Wat was dat allemaal spannend!!!! Maar we hebben het overleefd.....
En ook nog best wel heel erg netjes gedaan! uiteindelijk nog 72 punten gehaald!
Daarna April lekker afgezadeld, eten gegegeven en de paarden terug naar huis gebracht....
De rest is blijven wachten op de prijsuitreiking...
Totaal score een 8e plaats!
POR 223 punten
MA 2 punten
PTV 72 punten
Toch wel heel erg netjes voor een eerste keer! Super trots op m'n knol en op naar volgend jaar!
Dan zijn we beter voorbereid en hebben we wel geoefend! haha
Het was een hele leuke ervaring, op een mooie locatie, goed georganiseerd en met fantastisch weer! Ik heb het leuk gehad!
Als laatste nog een mooie foto van mijn knappe April!!!! Gemaakt door Jorinda tijdens de POR...
14.

Groetjes Sandra