TREC Eckmuhle: Tammy in das Ausland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WendyBZ

TREC Eckmuhle: Tammy in das Ausland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 21:19

De Hondsrug is maar een verkeersheuveltje en wat ik tot nu toe bergen noemde zijn ook maar heuveltjes... Damn, wat een klimmen en afdalingen hebben we gehad dit weekend zeg!

Mijn inschrijving voor Eckmuhle (http://maps.google.nl/maps?q=oppenhause ... =nl&tab=wl) heeft een hoop twijfels gekost.. 425 km/minimaal 5 uur rijden met de trailer... Uiteindelijk toch over de streep getrokken omdat hij volgend jaar niet georganiseerd zou worden en Tammy nu goed in conditie is...
We zijn op donderdag al heen gegaan, ivm de lange rit (6 uur ivm file) en daar eerst Tammy geinstalleerd in de paddock. De deken had ze overigens echt nodig, het stikte er van de vliegen, vooral de eerste dag was ze er helemaal gek van.
Afbeelding

Op vrijdag een kort ritje gedaan met vriendje die mee was op de fiets. Dolle pret := Tammy stapte hard door, vriendje stond ongeveer stil :') Uiteindelijk iets van 6 km gereden omdat we ook niet de weg kwijt wilden raken, dus de berg op en de berg weer naar beneden gevolgd.
Helemaal bovenaan :D
Afbeelding

Op vrijdagavond de veterinaire keuring gehad, waar we goedgekeurd werden voor de POR (orientatierit) op zaterdag. Ik had toen al besloten om maar samen met Nils te starten, als we de weg kwijt zouden raken waren we in ieder geval gezellig samen de weg kwijt :D
Onderweg, in de eerste 5 km geloof ik. En nee, ik hield het fototoestel niet scheef, zo zag het er echt uit :=
Afbeelding

Hier idem :j
Afbeelding

Bij de eerste controlepost, waar we door de opstopping wel ruim een half uur moesten wachten :+
Afbeelding

Verder de route gevolgd en nog een controlepost tegengekomen, die we helaas net verkeerd aanreden. Toen door met de route, waar we echt flink hebben moeten klimmen := Halverwege een helling nog mijn zadel terug moeten leggen, omdat die zover naar achteren was gezakt :oo Gelukkig was vlak na de klim kwamen we bij de lunchplaats, waar Tammy nog net niet naar het water rende :+
Afbeelding

Nog een plaatje van onderweg, lekker steile afgrond links :=
Afbeelding

We kregen nog een ontzettend moeilijke afdaling, waar ik zelfs ben afgestapt. Onder een tak door, scheef, zeer steil naar beneden... Nog even een gaatje in mijn shirt getrokken, maar we hebben hem overleefd. Vervolgens kwamen we bij een punt met een paar zigzaggen, waar we de verkeerde zag hebben gepakt... Toch teruggereden omdat we het water aan de verkeerde kant hadden en weer een verkeerde zag gepakt := Na een behoorlijke klim omhoog erachter gekomen dat we toch fout zaten -O- Eenmaal bovenaan zakte de moed me in de schoenen toen ik zag waar ik was. Vlak voor de moeilijke afdaling :roll: Dit keer blijven zitten, aangezien Tammy wat vaster ter been was dan ik (de eerste keer moest ik mijn best doen om niet schuin naar beneden te glijden). Nogmaals mijn shirt opengehaald := Dit keer een mooie winkelhaak aan de andere kant :') Maar goed, we zaten weer goed en de route goed vervolgd. Bij het laaste controlepost heeft Tammy nog een poging gedaan om het beekje leeg te drinken :D
Afbeelding

Laatste controlepost gehad, nu lekker rustig terug, dacht ik := Niet dus :n Kregen we nog de steilste klim tot nu toe :') Nog even flink doorgewerkt en bovenaan de berg konden we weer lachen :+
Afbeelding

En toen, eindelijk, waren we er bijna!
Afbeelding

Bepakkingscontrole. Tammy doet nog even charmant wat ze goed kan als het te lang duurt :=
Afbeelding

Terug bij de Eckmuhle hadden we nog 20 minuten tot de veterinaire controle, waar ze ook weer fluitend op dr sloffen doorheen kwam +:)+ Op naar dag 2!
Op zondag begonnen met de MA. Dat was nog spannend en afwachten, in Nederland heb ik ze alleen maar rechtuit gehad, deze lag in een C-vorm := Laten we nu ook nog rechtsom moeten galopperen, waar Tammy niet goed in is :+ Ik heb de afgelopen tijd juist veel getraind om die goed te krijgen, maar als je haar aan laat modderen springt ze links aan. Ik had eigenlijk gehoopt dat ze ook links aan zou springen, maar bij het inrijden sprong te uiteraard mooi rechts aan :') _O-
Net gestart met de MA, nog in galop. Vlak daarna kwam een bocht naar rechts waar het een beetje glibberig was. Heb het zekere voor het onzekere genomen en lekker in draf laten vallen.
Afbeelding

Dat doet ze dan wel weer leuk :D
Afbeelding

En terug in stap. 's Avonds bleken we de meeste punten te hebben gehaald (22van de 30) in onze klasse. Met alleen de stap dus :D Tammy kan 9 km/u stappen en daar maken we dan ook altijd goed gebruik van in de MA. Ik kan hier heel wat verloren punten goedmaken :j
Afbeelding

Na een uurtje of wat wachten mochten we starten met de PTV. In de tijd ertussen heb ik nog van mijn vliegengaas een orennetje gemaakt. Die smerige vliegjes kropen in de oren >;) Logisch dat ze er gek van werd dus.
Tijdens de eerste hindernis, de trap omhoog
Afbeelding

Tammy speelt toerist :+
Afbeelding

Hindernis 2, afsprong aan de hand
Afbeelding

De rest was een beetje een drama := Bodyprotector was verplicht en ik heb hiervoor maar 1x ermee gereden := Kon niet lekker opstappen en de laaghangende takken gingen dus ook niet geweldig :') Tammy vond eigenlijk dat ze al te lang had moeten wachten en was lekker heet -:(- Achterwaarts ging dus niet geweldig, maar de coffin (balk, greppel, balk) ging wonderbaarlijk goed. Ik was bang dat ze er overheen zou springen, maar gelukkig ging ze er gewoon door. Onbeweeglijk stilstaan was kansloos :') Het hekje springen hebben we maar overgeslagen, vond ik zelf griezelig en als ik iets niet durf resulteert dat meestal in een weigering O:) Toen een pittig stukje, met eerst een smalle doorgang onder het zadel, waar ze helaas uit de galop viel, meteen erna (3 meter?) een smalle doorgang aan de hand. Die gingen verder wel goed gelukkig. De boomstammetjes vond ik een vrij brede sprong, die ik daarom ook maar overgeslagen heb. Daarna kwam het bruggetje aan de hand
Afbeelding

en het labyrinth aan de hand (10 punten :D)
Afbeelding

Daarna begon het gedraai. Ik kon niet normaal opstappen, dus ik pissig en Tammy pissig omdat ze moest wachten -:(- Lekker frusti allebei maar uiteindelijk met hulp van Karin (dankjewel +:)+ ) opgestegen. Ik wilde namellijk absoluut hindernis 15 doen, de waterpassage. Megadiep :oo *\o/* We moesten het water in, om het paaltje en het water weer uit.
Afbeelding

De laatste dingen maar weer overgeslagen, dat werd toch niets :') Wel lekker in een drafje naar de finish, door het water. Het wordt nog een kleine waterrat zo :D
Afbeelding

Aangezien ik de laatste was heb ik daarna nog even met de andere Karin het parcours gestapt en alle beekjes doorgestapt. Even weer rustig worden _-:(
Uiteindelijk zijn we laatste geworden :+ Maar dat lag ook vooral aan de tijdfouten die we in de PTV hadden en ons omrijden in de POR (een uur := ) maar ik ben hartstikke tevreden +:)+ Onze eerste wedstrijd in het buitenland, zoveel heuvels die ze gewoon heeft gedaan en dan nog fluitend door de veterinaire controles komen *\o/* We hebben onze dieptepunten, we moeten er maar eens aan gaan werken om die wat minder diep te maken :+ Nu een paar dagen rust en dan lekker trainen en toewerken naar Eersel, heb besloten dat we maar eens een T3 moeten proberen :=

ZusJacobs

Re: TREC Eckmuhle: Tammy in das Ausland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:24

Super leuk verslag en hele mooie foto's!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:32

Gaaf verslag Wendy! Mooie omgeving, maar het lijkt mij ook zwaar, al die beklimmingen en afdalingen. :j

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:33

wat een gave omgeving zeg!! leuk verslag!! knappe tammy!!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:35

Wen, respect, voor jou en Tam, wat knap zeg!

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:41

Knap hoor Wendy! Het is heel moeilijk daar in Eckmuhle, maar wel vreselijk mooi :j

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 22:09

Wat een leuk foto-verslag! En echt een super prestatie want wat was het een zware route zeg met verschikkelijk veel hoogteverschillen en hele steile klimmen en afdalingen maar ook mooie uitzichten!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 22:49

Leuk verslag Wendy! Het is een eindje rijden, maar dan heb je ook wat. Petje af voor jullie hoor, wat een terrein! _/-\o_

Wel slim om samen de POR te rijden, kan me voorstellen dat je het ook allemaal even niet meer zag toen je op de verkeerde zag zat. :+

Die PTV ziet er zeer uitdagend uit 8-) en zulke mooie MA-punten puur op stap, dat is typisch Tammy natuurlijk. :))

En ik had idd wel verwacht dat je hierna niet lang meer zou wachten met T3 starten! ;)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 22:50

Jullie hebben het overleefd! *\o/* *\o/* *\o/*

Ziet er echt waanzinnig mooi uit daar! Daar zijn de Appèldrempels niets bij natuurlijk. :Y)

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 22:52

je hebt het super gedaan en Tammy deed ook super mooi mee.

Is de terug reis ook goed gelopen?

Bij mij wel gelukkig.

Op naar Eersel!!!!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 22:53

wáuw! :oo
dat ziet er echt geweldig uit hoor!
als je het maar naar je zin hebt gehad toch? :) mooie fotos

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 23:01

piecon schreef:
Knap hoor Wendy! Het is heel moeilijk daar in Eckmuhle, maar wel vreselijk mooi :j

We zijn niet compleet de weg kwijtgeraakt, dus wat dat betreft inderdaad goed gedaan :D

Imre schreef:
Ziet er echt waanzinnig mooi uit daar! Daar zijn de Appèldrempels niets bij natuurlijk. :Y)

Die ziet ze straks niet eens meer :D

Karin schreef:
En ik had idd wel verwacht dat je hierna niet lang meer zou wachten met T3 starten! ;)

ssssssst! Ik vind het zelf nog hartstikke griezelig hoor := Grid en azimuth-dingen enzo :=

Het was echt megazwaar maar Tammy is me echt 100% meegevallen. Ze had het zwaar maar ging wel door en ze heeft wonderbaarlijk weinig last gehad van spierpijn.

Gilbey schreef:
Is de terug reis ook goed gelopen?

Prima :j Vriendje is na alle horrorverhalen toch zelf met de trailer omhoog gereden, zonder problemen :D *\o/* Ik ben met de twee Belgische meiden naar boven gereden. Lekker relaxed :) Helaas was mijn souvenir een buikgriep oid. Flink ziek geweest in de auto en nog steeds een beetje gammel. ;(

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 23:03

haha, de auto heeft de test doorstaan +:)+
De mijne heeft ook weer geflikt :#

balen van de buikgriep

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 23:03

Vandaar ook de kleine lettertjes. :P

En Eersel is voor jullie nu ook praktisch om de hoek natuurlijk. :))

Sterkte met je buik, mooi klootjes als je niet lekker bent op zo'n lange rit terug. :(:)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 23:06

Nee, fijn dan ook dat vriendje mee was, die heeft de hele weg terug gereden met een klagend vriendinnetje ernaast O:)

Eersel is inderdaad om de hoek nu. Koekje! :D

lcranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 23:45

He Wendy & Tammy, goed gedaan zeg! Petje af!!
Jullie hebben het toch maar geflikt om in het buitenland te starten.
Mooie foto's ook.
Rust lekker uit en Tammy heeft het ook zeker verdiend.
Tot in Eersel.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 00:08

Ik snap helemaal niks van trec en alle afkortingen en termen die daarbij komen kijken, maar de omgeving ziet er goed uit! Mooi verslag + foto's ook en een stoere Tammy! :D

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 06:18

Leuk verslag en ik heb respect voor jullie dat jullie het allemaal maar weer even gedaan hebben. Succes met de T3 in Eersel alvast.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 06:46

Mooi verslag, klinkt als een heftige rit :j
Goed gedaan!

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 07:37

Vin dhet altijd erg leuk om je verslagjes te lezen.
Zo te zien hebben jullie het naar jullie zin gehad... :D

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 07:50

Wat een leuk verslag, dat is een pittige TREC geweest. Super dat Tammy zo mooi door al de veterinaire controles is gekomen :)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 08:07

Mooi verslag Wendy!!
Gaaf hoor die omgeving :j .

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 08:42

Knap hoor wendy!
Die rit de eerste dag lijkt me echt zwaar, wel een mooie omgeving :)

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 08:46

Ontzettend leuk & uitgebreid verslag.
Die heuvels, waauwww.
petje af voor jullie

Jewey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 12:50

Goed gedaan Wen, en Tammy natuurlijk! Nu T3, heel stoer!
Mooi verslagje weer!;)