Mijn inschrijving voor Eckmuhle (http://maps.google.nl/maps?q=oppenhause ... =nl&tab=wl) heeft een hoop twijfels gekost.. 425 km/minimaal 5 uur rijden met de trailer... Uiteindelijk toch over de streep getrokken omdat hij volgend jaar niet georganiseerd zou worden en Tammy nu goed in conditie is...
We zijn op donderdag al heen gegaan, ivm de lange rit (6 uur ivm file) en daar eerst Tammy geinstalleerd in de paddock. De deken had ze overigens echt nodig, het stikte er van de vliegen, vooral de eerste dag was ze er helemaal gek van.

Op vrijdag een kort ritje gedaan met vriendje die mee was op de fiets. Dolle pret

Helemaal bovenaan

Op vrijdagavond de veterinaire keuring gehad, waar we goedgekeurd werden voor de POR (orientatierit) op zaterdag. Ik had toen al besloten om maar samen met Nils te starten, als we de weg kwijt zouden raken waren we in ieder geval gezellig samen de weg kwijt

Onderweg, in de eerste 5 km geloof ik. En nee, ik hield het fototoestel niet scheef, zo zag het er echt uit

Hier idem

Bij de eerste controlepost, waar we door de opstopping wel ruim een half uur moesten wachten

Verder de route gevolgd en nog een controlepost tegengekomen, die we helaas net verkeerd aanreden. Toen door met de route, waar we echt flink hebben moeten klimmen

Nog een plaatje van onderweg, lekker steile afgrond links

We kregen nog een ontzettend moeilijke afdaling, waar ik zelfs ben afgestapt. Onder een tak door, scheef, zeer steil naar beneden... Nog even een gaatje in mijn shirt getrokken, maar we hebben hem overleefd. Vervolgens kwamen we bij een punt met een paar zigzaggen, waar we de verkeerde zag hebben gepakt... Toch teruggereden omdat we het water aan de verkeerde kant hadden en weer een verkeerde zag gepakt

Laatste controlepost gehad, nu lekker rustig terug, dacht ik

En toen, eindelijk, waren we er bijna!

Bepakkingscontrole. Tammy doet nog even charmant wat ze goed kan als het te lang duurt

Terug bij de Eckmuhle hadden we nog 20 minuten tot de veterinaire controle, waar ze ook weer fluitend op dr sloffen doorheen kwam

Op zondag begonnen met de MA. Dat was nog spannend en afwachten, in Nederland heb ik ze alleen maar rechtuit gehad, deze lag in een C-vorm

Net gestart met de MA, nog in galop. Vlak daarna kwam een bocht naar rechts waar het een beetje glibberig was. Heb het zekere voor het onzekere genomen en lekker in draf laten vallen.

Dat doet ze dan wel weer leuk

En terug in stap. 's Avonds bleken we de meeste punten te hebben gehaald (22van de 30) in onze klasse. Met alleen de stap dus

Na een uurtje of wat wachten mochten we starten met de PTV. In de tijd ertussen heb ik nog van mijn vliegengaas een orennetje gemaakt. Die smerige vliegjes kropen in de oren

Tijdens de eerste hindernis, de trap omhoog

Tammy speelt toerist

Hindernis 2, afsprong aan de hand

De rest was een beetje een drama

en het labyrinth aan de hand (10 punten

Daarna begon het gedraai. Ik kon niet normaal opstappen, dus ik pissig en Tammy pissig omdat ze moest wachten

De laatste dingen maar weer overgeslagen, dat werd toch niets

Aangezien ik de laatste was heb ik daarna nog even met de andere Karin het parcours gestapt en alle beekjes doorgestapt. Even weer rustig worden

Uiteindelijk zijn we laatste geworden