Vrijdag
Aangekomen op de camping, paddock uitgezet en paarden erin. Ik wilde toch stroom erop zetten en was aan het klooien met de stroomklok toen Rival even kwam kijken. Die bleef vervolgens met de ring van haar halster aan een paaltje hangen en trok de halve paddock mee
Even paniek, maar snel kunnen pakken voor ze er met de paddock vandoor ging. Halster maar af dus, en een vliegenmaskertje om
Daarna nog steeds gerommel in de paddock, Tammy was verliefd op buurman Karibu en stond alleen maar bij het draad te plassen. Ze is op het moment echt gruwelijk hengstig. Rival vond het onzin en joeg haar dan bij het draad weg. Dit herhaalde zich telkens. *zucht* Draadje ertussen, Rival links en Tammy rechts en de rust was weer terug 

Daarna lekker naar het fairterrein gegaan en nog wat demo's gekeken. O.a. dameszadel rijden (besloten dat we dat ook een keer willen doen
), paardenparade en een working equitation-demo. Zaterdag
Vroeg (erg vroeg
) wakker, terwijl dat helemaal niet nodig was
Rustig aan gedaan en eind van de ochtend paarden opgezadeld en naar het fairterrein gegaan, waar we moesten starten en de kaart intekenen. Paarden moeten dan buiten aangebonden staan
We hadden ook nog een veterinaire keuring, wat sinds dit jaar standaard is bij de TREC, geloof ik. Tammy had een hartslag van 40 en Rival 44
Jut en Jul in hun element

Kaart ingetekend en op weg. De route was echt wonderbaarlijk goed te doen. Makkelijke route, alles was goed te vinden. Wanneer je denkt "dat zal toch niet kunnen..?" moet je dus inderdaad daar in
We dachten dat we redelijk snel hadden gereden, we hebben af en toe flink doorgedraafd omdat we werden aangevallen door dazen. Ik was op een gegeven moment gewoon misselijk van het steeds achterom hangen om beesten dood te slaan en de spanning dat ik ze niet in zou slikken ofzo
Ik heb zo'n onzettende hekel aan die beesten... We zullen het nog jaren hebben over de Slag bij Rival, waar hele groepen dazen omkwamen door de hand van Marjolein
Af en toe was de zon weg en was het lekker, voor de rest waaaaaaarrrrrrmmmmm

Op ongeveer 9,5 km was de pauzeplaats. 45 minuten pauze... Veel te lang naar mijn idee, een half uur is lang zat
Maar goed, paarden goed gedronken en gegeten en wij ook lekker gedronken. 

Door de man van Ingrid op de foto gezet
"Tammy, doe eens je oren leuk"

en toen weer door. Weer lekker doorgereden met sprintjes om de dazen te ontlopen... Dikke lol onderweg

Bijna bij een controlepunt. Hier was ook een PTV-hindernis, een brug. Tammy aarzelde amper en liep er zo overheen

Klein beetje Rival

Weer lekker doorgereden tot de finish, geen enkele keer verkeerd gereden! Bij de finish weer nakeuring. Tammy een hartslag van 56, wat ik ontzettend goed vind met dat weer en zonder koelen
Rival was daarna 48
Bij de camping weer paarden verzorgd en daarna onszelf. Lekker douchen en toen weer naar de Fair. In tussentijd weer de paddock moeten repareren omdat Tammy had besloten om vlak onder het draad te gaan liggen rollen.
Op de Fair nog even gevraagd naar de tussenstand maar die was net naar de camping gebracht. Dus wij ook maar naar de camping
Grote verrassing toen we dit zagen

Mijn individuele scores hieronder. Rijtijd is de tijd die je eigenlijk moet doen, erachter staat de tijd die wij erover hebben gedaan. Enorm goed dus, zo op de gok qua tempo en voor ons idee nog veel te snel...

Zondag
's Ochtends eerst het PTV parcours bekeken en nog even geholpen met klaarmaken. De eerste paar T3 ruiters gezien en toen hesje gehaald en paarden gehaald. Er zat een uur tussen mijn start en die van Marjolein, echt waardeloos, zo lang wachten in de zon
We begonnen goed met de MA. (zo langzaam mogelijk in draf en zo snel mogelijk in stap). Stap haal ik vaak wel, galop was me nog geen enkele keer gelukt. Tot vandaag! Ik heb het hele traject meegeklikt met mijn tong op galopritme
maar ze hield het helemaal vol tot het eind! De stap terug was moeilijk. Ze was wat huppelig en huppelen mag niet, dan heb je 0 punten. Helaas dus niet op vol staptempo kunnen doen. Later de uitslag gezien, we hebben 23 van de 40 punten gehaald en waren daarmee derde bij de MA!Toen de PTV, wat een drama zeg
Ik zal ze even bij langs gaan: 1. brug op zaterdag, ging dus goed
2. Hek open en dicht doen. Gelukkig onze goede kant op en ondanks dat ze even hard in de achteruit ging toch vastgehouden en weer dicht kunnen doen

3. Takken: in galop gedaan, goed dus.
4. meteen op de rem voor het achterwaarts gaan. Ze was heet dus of we ver genoeg zijn gegaan weet ik niet, achteruit ging helaas scheef dus de balk aangetikt.
5. Labyrinth. Ging wat gehaast, volgens mij zijn we er foutloos door gegaan.
6. Smalle doorgang in galop, dus ook goed.
7. Sprong over een boomstam, moest met een lus weer terug rijden. Ik was gruwelijk nerveus en heb deze gewoon overgeslagen, ben hem gewoon vergeten.
8. Heuveltje af, ging super! Kwam er hierna achter dat we 7 waren vergeten en die wilde ik wel proberen. Helaas geweigerd dus door naar 9.
9. Heuveltje op. Hier begon het drama. Ze bleef alleen maar naar links kijken waar Rival gebleven was en ik kon haar me geen mogelijkheid bij de les krijgen
Normaal trekt ze niet zo naar Rival toe, maar blijkbaar is het erger als ze zo hengstig is... 10. Slalom, in draf gedaan, dat wilde ze wel.
11. Weer een boomstam die met een lus terug aangereden moest worden. Weer compleet voorbij gereden en ook geen poging meer gedaan. Kwam er pas na de PTV achter dat we hem niet hadden gedaan
12. Afstijgen en een bruggetje aan de hand, die ging gelukkig goed.
13. geen idee welke dit was

14. Smalle doorgang aan de hand, in draf, ook goed gelukkig.
15. Rechts opstijgen, doe ik nooit, dus overgeslagen. Ik moest hier weer opstappen voor de laatste hindernis, een heg. Maar weer drama. Ik kon haar met geen mogelijkheid goed bij de strobaal krijgen om op te stappen. Zwaar frustrerend, omdat het ook zo warm was. Gadverdamme wat was ik pissig zeg
16. Heg, ik ben er omheen gegaan en Tammy is erover gegaan
Ik heb gewoon even staan janken, zo boos was ik
Pure frustratie in combinatie met de warmte. Bah, wat was ik het zat zeg
Ik kan gewoon niet tegen de warmte en er was zo weinig schaduw.. Toen moesten we nog ruim een uur wachten tot Marjolein kon... Konden gelukkig in de schaduw wachten en na een 3/4 liter water die ik van de organisatie kreeg weer wat rustiger geworden.Toen Marjolein begon aan de MA ben ik weggereden, zodat ze van ons geen last zou hebben. We zijn naar de TREC stand gereden om alvast mijn hesje in te leveren. Daar werd ik door de presenteermevrouw gevraagd of ik even in de ring (ter grootte van een roundpen) wilde rijden en zij wat zou vertellen, om wat publiek te trekken. Er zou nog een TREC-demo zijn, maar er was niemand om die te doen. Nou, Tammy had nog energie zat, dus dat maar gedaan. Af en toe even gestopt om wat te vertellen, verder lekker rondgegaloppeerd. Los teugeltje en lekker zitten
Toen Rival klaar was even overlegd met de organisatie. We wilden eigenlijk gewoon naar huis en er wilden meer mensen eerder weg. De prijsuitreiking zou pas om half 6 zijn, dat vonden we gewoon te laat. Uiteindelijk is die vervroegd naar half 5, dus eerst maar terug naar de camping gegaan om alles in te pakken.
Op de terugweg het hoogtepunt van de dag gehad
De parkeerplaats is enkele honderden meters lang, met flinke stukken vlak grasland met niets aan de zijkant. We wilden even draven, dus hup, lekker in draf/galop. Ze gingen zo lekker dat we er een flink tempo inhadden. Rival eerst in draf en daarna in galop en Tammy eerst in galop en op het laatst een knoeterharde draf
En maar vooruit gooien die pootjes! We zijn volgens mij nog nooit zo hard geweest in draf
Bij de camping paarden gedouched en zelf in de schaduw gaan zitten uitpuffen. Auto ingepakt, Paddock opgeruimd en naar het Fairterrein gegaan.

Om vijf over half vijf kwamen we bij de ring, waar ze helaas al begonnen waren, we hadden net de prijsuitreiking van de T1 gemist, dus niet gehoord wat Marjolein had. Met zijn tweeën met paarden aan de hand mee in de ring voor de prijsuitreiking.
Ik had gehoopt ergens in de bovenste helft te zitten en dat is gelukt! We waren zelfs vijfde van de ongeveer 20 combinaties!
Nog een leuk aandenken meegekregen en toen de paarden weer ingeladen en op weg naar huis. Tammy heeft nu even een paar dagen rust, wat ook wel uitkomt met dit weer
Ik moet ook maar eens gaan kijken naar iets om de hengstigheid iets minder heftig te laten worden. Ze zit zichzelf gewoon in de weg
Wendy! Wat een verslag! Superleuk om te lezen en onwijs gaaf dat jullie het zo goed hebben gedaan en leuk hebben gehad. Warm was het overal en dazen zijn ook overal, dus wat de rest betreft hebben jullie er een werelds weekend van gemaakt