Tammy@TREC Aalten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WendyBZ

Tammy@TREC Aalten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 17:53

Pfffff. Bloedheet weer, echt niet te doen. Aangevallen door de dazen... Maar wel een leuk weekend gehad verder ;)

Vrijdag
Aangekomen op de camping, paddock uitgezet en paarden erin. Ik wilde toch stroom erop zetten en was aan het klooien met de stroomklok toen Rival even kwam kijken. Die bleef vervolgens met de ring van haar halster aan een paaltje hangen en trok de halve paddock mee :oo Even paniek, maar snel kunnen pakken voor ze er met de paddock vandoor ging. Halster maar af dus, en een vliegenmaskertje om :+ Daarna nog steeds gerommel in de paddock, Tammy was verliefd op buurman Karibu en stond alleen maar bij het draad te plassen. Ze is op het moment echt gruwelijk hengstig. Rival vond het onzin en joeg haar dan bij het draad weg. Dit herhaalde zich telkens. *zucht* Draadje ertussen, Rival links en Tammy rechts en de rust was weer terug :)
Afbeelding

Daarna lekker naar het fairterrein gegaan en nog wat demo's gekeken. O.a. dameszadel rijden (besloten dat we dat ook een keer willen doen :j), paardenparade en een working equitation-demo.

Zaterdag
Vroeg (erg vroeg :Z ) wakker, terwijl dat helemaal niet nodig was := Rustig aan gedaan en eind van de ochtend paarden opgezadeld en naar het fairterrein gegaan, waar we moesten starten en de kaart intekenen. Paarden moeten dan buiten aangebonden staan
Afbeelding

We hadden ook nog een veterinaire keuring, wat sinds dit jaar standaard is bij de TREC, geloof ik. Tammy had een hartslag van 40 en Rival 44 +:)+ Beide een A voor het lopen.
Jut en Jul in hun element :D
Afbeelding

:D
Afbeelding

Kaart ingetekend en op weg. De route was echt wonderbaarlijk goed te doen. Makkelijke route, alles was goed te vinden. Wanneer je denkt "dat zal toch niet kunnen..?" moet je dus inderdaad daar in :+ We dachten dat we redelijk snel hadden gereden, we hebben af en toe flink doorgedraafd omdat we werden aangevallen door dazen. Ik was op een gegeven moment gewoon misselijk van het steeds achterom hangen om beesten dood te slaan en de spanning dat ik ze niet in zou slikken ofzo ;( Ik heb zo'n onzettende hekel aan die beesten... We zullen het nog jaren hebben over de Slag bij Rival, waar hele groepen dazen omkwamen door de hand van Marjolein }>
Af en toe was de zon weg en was het lekker, voor de rest waaaaaaarrrrrrmmmmm
Afbeelding

Op ongeveer 9,5 km was de pauzeplaats. 45 minuten pauze... Veel te lang naar mijn idee, een half uur is lang zat :+ Maar goed, paarden goed gedronken en gegeten en wij ook lekker gedronken.
Afbeelding

:')
Afbeelding

Door de man van Ingrid op de foto gezet :) "Tammy, doe eens je oren leuk" >;)
Afbeelding

Afbeelding

en toen weer door. Weer lekker doorgereden met sprintjes om de dazen te ontlopen... Dikke lol onderweg :D
Afbeelding

Bijna bij een controlepunt. Hier was ook een PTV-hindernis, een brug. Tammy aarzelde amper en liep er zo overheen +:)+
Afbeelding

Klein beetje Rival ;)
Afbeelding

Weer lekker doorgereden tot de finish, geen enkele keer verkeerd gereden! Bij de finish weer nakeuring. Tammy een hartslag van 56, wat ik ontzettend goed vind met dat weer en zonder koelen :j Rival was daarna 48 +:)+ Hoog tijd om endurance te gaan rijden dus }>

Bij de camping weer paarden verzorgd en daarna onszelf. Lekker douchen en toen weer naar de Fair. In tussentijd weer de paddock moeten repareren omdat Tammy had besloten om vlak onder het draad te gaan liggen rollen. :roll:
Op de Fair nog even gevraagd naar de tussenstand maar die was net naar de camping gebracht. Dus wij ook maar naar de camping O:)
Grote verrassing toen we dit zagen *\o/* :):) +:)+
Afbeelding

Mijn individuele scores hieronder. Rijtijd is de tijd die je eigenlijk moet doen, erachter staat de tijd die wij erover hebben gedaan. Enorm goed dus, zo op de gok qua tempo en voor ons idee nog veel te snel...
Afbeelding

Zondag
's Ochtends eerst het PTV parcours bekeken en nog even geholpen met klaarmaken. De eerste paar T3 ruiters gezien en toen hesje gehaald en paarden gehaald. Er zat een uur tussen mijn start en die van Marjolein, echt waardeloos, zo lang wachten in de zon :\
We begonnen goed met de MA. (zo langzaam mogelijk in draf en zo snel mogelijk in stap). Stap haal ik vaak wel, galop was me nog geen enkele keer gelukt. Tot vandaag! Ik heb het hele traject meegeklikt met mijn tong op galopritme :+ maar ze hield het helemaal vol tot het eind! De stap terug was moeilijk. Ze was wat huppelig en huppelen mag niet, dan heb je 0 punten. Helaas dus niet op vol staptempo kunnen doen. Later de uitslag gezien, we hebben 23 van de 40 punten gehaald en waren daarmee derde bij de MA!

Toen de PTV, wat een drama zeg :( |( Ik zal ze even bij langs gaan:
1. brug op zaterdag, ging dus goed
2. Hek open en dicht doen. Gelukkig onze goede kant op en ondanks dat ze even hard in de achteruit ging toch vastgehouden en weer dicht kunnen doen :=
3. Takken: in galop gedaan, goed dus.
4. meteen op de rem voor het achterwaarts gaan. Ze was heet dus of we ver genoeg zijn gegaan weet ik niet, achteruit ging helaas scheef dus de balk aangetikt.
5. Labyrinth. Ging wat gehaast, volgens mij zijn we er foutloos door gegaan.
6. Smalle doorgang in galop, dus ook goed.
7. Sprong over een boomstam, moest met een lus weer terug rijden. Ik was gruwelijk nerveus en heb deze gewoon overgeslagen, ben hem gewoon vergeten. :o
8. Heuveltje af, ging super! Kwam er hierna achter dat we 7 waren vergeten en die wilde ik wel proberen. Helaas geweigerd dus door naar 9.
9. Heuveltje op. Hier begon het drama. Ze bleef alleen maar naar links kijken waar Rival gebleven was en ik kon haar me geen mogelijkheid bij de les krijgen _-:( :( Normaal trekt ze niet zo naar Rival toe, maar blijkbaar is het erger als ze zo hengstig is...
10. Slalom, in draf gedaan, dat wilde ze wel.
11. Weer een boomstam die met een lus terug aangereden moest worden. Weer compleet voorbij gereden en ook geen poging meer gedaan. Kwam er pas na de PTV achter dat we hem niet hadden gedaan :oo
12. Afstijgen en een bruggetje aan de hand, die ging gelukkig goed.
13. geen idee welke dit was :=
14. Smalle doorgang aan de hand, in draf, ook goed gelukkig.
15. Rechts opstijgen, doe ik nooit, dus overgeslagen. Ik moest hier weer opstappen voor de laatste hindernis, een heg. Maar weer drama. Ik kon haar met geen mogelijkheid goed bij de strobaal krijgen om op te stappen. Zwaar frustrerend, omdat het ook zo warm was. Gadverdamme wat was ik pissig zeg :(
16. Heg, ik ben er omheen gegaan en Tammy is erover gegaan ~~}>

Ik heb gewoon even staan janken, zo boos was ik ;( Pure frustratie in combinatie met de warmte. Bah, wat was ik het zat zeg :\ Ik kan gewoon niet tegen de warmte en er was zo weinig schaduw.. Toen moesten we nog ruim een uur wachten tot Marjolein kon... Konden gelukkig in de schaduw wachten en na een 3/4 liter water die ik van de organisatie kreeg weer wat rustiger geworden.

Toen Marjolein begon aan de MA ben ik weggereden, zodat ze van ons geen last zou hebben. We zijn naar de TREC stand gereden om alvast mijn hesje in te leveren. Daar werd ik door de presenteermevrouw gevraagd of ik even in de ring (ter grootte van een roundpen) wilde rijden en zij wat zou vertellen, om wat publiek te trekken. Er zou nog een TREC-demo zijn, maar er was niemand om die te doen. Nou, Tammy had nog energie zat, dus dat maar gedaan. Af en toe even gestopt om wat te vertellen, verder lekker rondgegaloppeerd. Los teugeltje en lekker zitten :)
Toen Rival klaar was even overlegd met de organisatie. We wilden eigenlijk gewoon naar huis en er wilden meer mensen eerder weg. De prijsuitreiking zou pas om half 6 zijn, dat vonden we gewoon te laat. Uiteindelijk is die vervroegd naar half 5, dus eerst maar terug naar de camping gegaan om alles in te pakken.
Op de terugweg het hoogtepunt van de dag gehad :D De parkeerplaats is enkele honderden meters lang, met flinke stukken vlak grasland met niets aan de zijkant. We wilden even draven, dus hup, lekker in draf/galop. Ze gingen zo lekker dat we er een flink tempo inhadden. Rival eerst in draf en daarna in galop en Tammy eerst in galop en op het laatst een knoeterharde draf :D En maar vooruit gooien die pootjes! We zijn volgens mij nog nooit zo hard geweest in draf :=
Bij de camping paarden gedouched en zelf in de schaduw gaan zitten uitpuffen. Auto ingepakt, Paddock opgeruimd en naar het Fairterrein gegaan.
Afbeelding

Om vijf over half vijf kwamen we bij de ring, waar ze helaas al begonnen waren, we hadden net de prijsuitreiking van de T1 gemist, dus niet gehoord wat Marjolein had. Met zijn tweeën met paarden aan de hand mee in de ring voor de prijsuitreiking.

Ik had gehoopt ergens in de bovenste helft te zitten en dat is gelukt! We waren zelfs vijfde van de ongeveer 20 combinaties! *\o/* Nog een leuk aandenken meegekregen en toen de paarden weer ingeladen en op weg naar huis.

Tammy heeft nu even een paar dagen rust, wat ook wel uitkomt met dit weer O:) Ik moet ook maar eens gaan kijken naar iets om de hengstigheid iets minder heftig te laten worden. Ze zit zichzelf gewoon in de weg :(:)

YankeeBoy

Re: Tammy@TREC Aalten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:19

Leuke foto's weer wendy
Bikkels hoor, met dit weer, pfff

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:49

:wow: Wendy! Wat een verslag! Superleuk om te lezen en onwijs gaaf dat jullie het zo goed hebben gedaan en leuk hebben gehad. Warm was het overal en dazen zijn ook overal, dus wat de rest betreft hebben jullie er een werelds weekend van gemaakt :D

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:52

Ziet er leuk uit :j en bikkels hoor met dit weer..

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:53

Superverslag Wendy! +:)+

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 19:27

Leuk verslag, vind het een super prestatie met zulke hitte..

Ze zijn samen wel een erg leuk stel om te zien, tja en hengstigheid doe je niets aan volgens mij is wel erg lastig een ruin nemen? ;)

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:13

Leuk verslag Wendy, heb ik toch het gevoel dat ik er een beetje bij was.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:44

Klinkt wel heel stoer! En helemaal met dat weer!!

Ennn gefeliciteerd met je 5e plek! :D

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:46

Prachtig verslag! +:)+ En wat een SUPER resultaat! Gefeliciteerd! :):)

luanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:29

Lekker verslag.
Jamer dat ik het gemist heb, het blijft altijd zo leuk op de fair !!
Die jut-en-jul-aangebonden-foto is wel geweldig :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:32

WendyBZ schreef:
We zullen het nog jaren hebben over de Slag bij Rival, waar hele groepen dazen omkwamen door de hand van Marjolein }>

Afbeelding

Briljante foto idd, die met die twee hoofden. :D

En wat was het warm! Zaterdag al, maar zondag nog veel meer. Tenminste, als het bij jullie net zo warm was als bij mij in Nijmegen. Vorig jaar was het al afzien, volgens mij was het dit jaar nog erger... Was wel een beetje opgelucht dat ik deze keer niet hoefde te rijden. ;)

Bikkels hoor! En kan me ook voorstellen dat je het zondag even flink had gehad na de PTV. Leuk dat je die demo kon rijden trouwens! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:43

Ik heb je zien rijden zaterdag, was puur toeval omdat ik gewoon op de fair rondliep en niet bewust naar de TREC aan het kijken was. Ik had echt met jullie te doen, het was zo warm!
Leuke foto's en gefeliciteerd met het resultaat! :)

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 10:25

Leuk verslag Wendy (arme gevallen dazen :') ) , en balen van de 'kleverigheid' in de PTV. Maar je score lijkt me toch wel wat goedmaken! :)

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 12:58

Hoi hoi, klinkt alsof het leuk was ondanks de hitte! Kan me voorstellen dat warmte en en paard wat dan even niet meewerkt niet cool is op zo'n moment. Leuk zo'n verhaal! Thanks.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 13:11

Leuke foto's, al met al nog heel geslaagd toch met die hitte? En idd wat zijn ze vreselijk he die dazen. := Met dit weer zit ik tijdens een buitenritje ook constant muggen en dazen plat te slaan.. dat gaat wel ten koste van een ontspannen rit. := (En dan heb ik nog de pech dat er van die ontsierende vieze bloedvegen achterblijven op Dusty :+ )

En foto 3 is geweldig, die snoetjes! :D

karazilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 13:21

Leuk verslag en foto's! Was wel erg warm he en dan nog die insecten pfffff. Knap dat jullie vijfde zijn geworden hoor!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 15:27

Marloez schreef:
(En dan heb ik nog de pech dat er van die ontsierende vieze bloedvegen achterblijven op Dusty :+ )

Donkerbruin paard nemen :D

Ja, punten maakten een hoop goed :j Had niet gedacht dat het zó goed ging. Ik ga me voor de volgende wedstrijd alleen inschrijven :o Kijken of ze dan wel de aandacht erbij houdt...

Eefje1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 19:25

Gefeliciteerd met je 5e plek!
Wij deden ook mee, voor het eerst in de T1, maar wow 231 in de POR,
daar kan ik nog wat van leren, hihi

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:19

wow wat goed zeg! die por tijden zijn onwijs netjes!

Wat een hitte, pfff

leuk om weer fotos van jou en tammy te zien!