Vorig jaar zijn we in Holten klasse II gestart, maar uiteindelijk op de nakeuring een te hoge hartslag, teveel zon. ik was dus erg blij met het weer vandaag
Was wel benieuwd hoe de locomotie zou gaan, we hebben sinds een week of drie nieuw beslag. We zijn van de blauwe kunststofjes overgegaan op Duplo. Vanochtend om vijf uur mijn bed uit gegaan
Vriendje en Marjolein gingen mee, Karin kwam direct naar Ommen toe
In Ommen aangekomen is vriendje naar de vetgate gegaan om alles klaar te zetten en ik ben naar de voorbespreking gegaan. Na de voorbespreking voorkeuren: 
Hartslag was 48, voor haar aan de hoge kant. Nu is ze al een paar dagen gruwelijk hengstig, dat zal het probleem zijn
Wel een A op locomotie
Toen van start, terrein was af en toe wel wat zwaar, heuveltjes vlak achter elkaar en wat modderige stukken. Maar we waren al snel op het eerste groompunt
NepDraver

Voor de vetgaten nog een stuk misgereden, lintje gemist en uiteindelijk 3 km extra gereden. Bij de vetgate na een paar minuten aangeboden maar ze zat nog op 64. Na de wachttijd was het 56 geloof ik. Voordraven ging weer goed, weer een A

Groompuntje verder, ging lekker

Toen kwam het echt zware stuk... Niet alleen de ondergrond (mul zand, modderige stukken) maar het feit dat we een lus van zo'n 10 km niemand tegen kwamen.. Tammy was zwaar ongemotiveerd en omdat er maar weinig gele lintjes hingen had ik constant het gevoel dat we niet goed zaten... Door het mulle zand maar rustig aan gedaan, waardoor het helaas wel enorm lang duurde. Uit-ein-de-lijk kwamen we bij het eennalaatste groompunt aan. We waren er allebei zat van...

Maar na het koelen konden we er weer tegenaan, nog maar een km of acht te gaan

Laatste groompunt, bijna!

Vanaf het laatste groompunt anderhalve km gestapt. We hadden toch geen haast. Tammy was er wel echt zat van. Ik ook. Bij de finish lekker rustig aan gedaan, gekoeld en rustig blijven staan. Ik ben zelf gaan tellen en zodra er maar iets bewoog in de buurt ging de hartslag weer omhoog. Uiteindelijk geteld op 56. Toen lekker terug naar de trailer en verzorgen

Bij de nakeuring zat ze nog steeds op 56. Niet erg gezakt maar ze was ook echt moe en veel drukte bij de nakeuring. Wel weer netjes voorgedraafd, een A
Helemaal goedgekeurd, voor de eerste keer! 4/5 van het team van vandaag, het resterende deel staat aan de andere kant van de camera 

Conclusies van vandaag:
Samen rijden is leuker
Fijn om je aan iemand op te kunnen trekken als de motivatie weg is. De duplo's bevallen goed
Geen problemen met glijden en ze zien er nog prima uit. Belangrijkste: ze zijn eronder blijven zitten
Mijn groomteam het super heeft gedaan vandaag
Vriendje met spul heen en weer slepen, Marjolein als fotograaf en hulpje en Karin die vrijwel alles weet en lekker rustig blijft als ik sta te stressen
..
. Is locomotie de beweging of zeg ik nu iets heel geks