Ik zou een endurance gaan rijden!Het leek me altijd wel een mooie sport, en het paard dat ik rij zou het vast ook wel geweldig vinden dacht ik, we zijn verknocht aan buitenrijden!
Ik rijd nu al bijna 2 jaar een 15 jarige Friese merrie van 1.55. We zijn in de zomervakantie 3 weken naar Drenthe geweest om daar de bossen onveilig te maken en heeel veel mooie ritten te rijden.
En gister was het eindelijk dus zo ver! De wekker ging om half 5, en hup naar stal. Paard uit een pikdonker weiland gevist, ging nog maar net haha. Ze had echt zoiets van wat gaan we nu weer doen?
Even een vlechtje inleggen, spullen klaarzetten, en klaar voor vertrek! (oohoh wat was ik zenuwachtig!)
Nog een beetje suffig..

En vlak voor zeven arriveerden mijn supergrooms en vervoer
Dus om zeven uur was alles ingeladen en paard op de trailer, heerlijk zo'n beest die er altijd met enthousiasme op loopt!Daar aangekomen na een rit van ongeveer 2 uur, snel even een paddockje gemaakt. Toch wel handig die prikdingen!
Ze was echt veel te druk met haar omgeving, zo lief

Haar eventjes een tijdje laten kijken, en toen naar de voorkeuring! Toch wel spannend, geen idee wat haar hartslag enzo zou zijn!
Het viel allemaal heel erg mee, ze was zo superrelaxt. Ook door alle indrukken denk ik. Haar hartslag was 38! Verder was ook alles oké.
Om tien uur was de briefing, nog snel even wat uitleg, altijd handig! En om 10:42 was het eindelijk zo ver, ik mocht vertrekken
Klaar voor vertrek!

En oooh wat was ze lekker enthousiast! Ze liep heerlijk! Lekker met die benen zwaaien (tsja het blijft een fries he haha) en lekker om zich heen kijken. Prachtige omgeving ook daar!
Mijn grooms stonden een paar kilometer bij een groom punt.
Mijn super grooms van de dag
Emma en haar vriend Danian!

en daar kwam ik al

Heerlijk toch die kop van haar

Deze foto zegt genoeg toch
Even snel wat water over haar heen gegooit, zelf even wat drinken, en weer verder! Helaas wou ze zelf niks drinken..