Zizora op de Ginkelse Heide

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gracia

Zizora op de Ginkelse Heide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 17:47

ons verslagje van gisteren...

's ochtends vroeg op pad gegaan. Een beetje verkeerd gereden maar gelukkig wel ruim op tijd op het wedstrijdterrein. Daar geparkeerd, de paarden uitgeladen en op stal gezet. Eerst waren ze erg onrustig maar dat was snel over.

Toen hesje opgehaald en op naar de voorkeuring. Dit vond ik best spannend aangezien Ziz in Leersum op zij zachtst gezegd erg druk was. De voorkeuring ging goed. Hartslag 44, verder alles oke. Het lijkt of Ziz het al een klein beetje snapt. Toen naar de locomotie.

Afbeelding

en toen waren we dus goedgekeurd, Ziz wilde hier geloof ik niet dat mijn hoofd op de foto zou komen.

Afbeelding

Toen zijn we lekker naar de trailer gegaan. Ziz heeft nog wat gegeten en gedronken, en daarna lekker opgezadeld en naar de start.

Afbeelding

In de bak was ze wat wiebelig, maar goed dat is ze thuis vaak ook in het begin.

Afbeelding

De start ging goed. Tijdens het staptraject was ze erg rustig. Daarna lekker gaan draven. Ik wilde rond de tien kilometer per uur gaan rijden. Dat hadden we ook getraind dus dat moest helemaal goed komen. Toen we een tijdje onderweg waren bedacht Ziz dat ze wel voor ieder bordje of boomstammetje opzij kon springen. Mensen kinderen wat kan je daar moe van worden.
Onderweg hebben we genoten van de prachtige omgeving.... wow wat was de route mooi!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op 2 kilometer voor de pa zijn we gaan stappen, op 1 kilometer ben ik ernaast gaan lopen. Ziz haar hartslag zat rond de 60 dus gelijk aangeboden.

Afbeelding

De Da telde 66. Ik balen, maar goed, tien minuten koelen en rust en het zou wel goed komen. Niet dus, ik zag het al een beetje aan mijn hartslagmeter. Na tien minuten was ze nog steeds 64. Einde wedstrijd dus.

Afbeelding

De grote vraag is hoe komt het dat ze nog zo hoog zat?
- moest ze plassen?
- was ze gestrest, ondanks dat ze ontzettend rustig stond en zich niet druk liet maken door andere paarden?
- heb ik de afgelopen periode teveel gedaan met haar (Leersum, week vakantie in Dwingeloo, toen deze wedstrijd)
- heb ik te hard gereden? ik zat voor de pa op 10,5 km per uur. Door de twee kilometer stappen zal dit flink lager zijn geworden. Bovendien heb ik tussendoor ook nog stukken gestapt.
- heb ik te weinig gekoeld? mijn grooms stonden alleen op de pa, onderweg heeft ze wel uit de waterbakken gedronken.

Ik weet het dus echt even niet, wat denken jullie? wat me wel opviel is dat ze amper bezweet was toen ze op de pa aankwam. Ik heb tussendoor een stuk gestapt, toen is ze flink opgedroogd en niet meer echt bezweet geraakt. Kon ze haar warmte misschien niet goed kwijt? het is toch een paard van 1,75?

Ondanks dat ik er op de pa uitlag heb ik een superrit gehad!

wie heeft er tips en advies?

Suzan_bobar

Re: Zizora op de Ginkelse Heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:36

Erg jammer zeg, hopelijk in KWB meer geluk.
Wat het geweest is, kan van alles zijn, misschien het koelen toch te weinig?? Warmte vast gehouden?? Moeilijk te verklaren,.... Ik had ook re-inspection, maar gelukkig zat ik op 10 minuten op 58 slagen per minuut :D

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 20:38

Was erg jammer van gisteren inderdaad. Maar we zijn toch weer een ervaring rijker denk ik maar zo... Heb er zelf ook nog veel over na zitten denken maar kan geen verklaring vinden. Misschien volgende keer wel gewoon weer bij G1 koelen?

Die foto's die onderweg zijn gemaakt zijn wel weer heel erg leuk!!! En die andere foto's ook natuurlijk O:)
We gaan er gewoon weer voor in augustus!

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 20:59

precies, in augustus gaan we weer knallen!! haha
tot die tijd blijven we trainen...

kim91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:09

Ik was vrijwilliger op post 3. Ben jij er al gelijk uitgegaan bij de 1ste PA want ik kan me jou niet meer herinneren?!?!

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 06:49

ik ben eruit gegaan op de pa, dat is de enige controlle in klasse 1... dus vandaar dat je me niet langs hbt zien komen...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 08:48

Jammer van je rit!
Als je antwoorden wilt op je vragen zul je meer info moeten geven.
Ik wil nog even vragen of het een bandage is wat ze nog om haar staart heeft zitten?
Als dat zo is, weet je dat dat heel erg slecht is?

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 09:23

wat voor info wil je griebels?

het is inderdaad een bandage in haar staart. Ik wist niet dat dat slecht was nee.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:37

Jeetje wat jammer van de hartslag!! Echt zonde! Moeilijk om te zeggen wat de oorzaak zal zijn...

Maar de foto's zijn super leuk :D Jullie zien er weer flitsend uit!

Swinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:48

Leuke foto's!
Ik herken je aan je kleuren :P heb je al eens zien rijden.

Maxitaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 17:59

Mooi verslag!
Jammer dat je de rit niet uit hebt kunnen rijden. Succes voor de volgende keer.

koekjes1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 21:36

leuke foto's wil ook endurance rijden :P

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:55

Hey,
Beetje laat dat ik nu pas je topic zie. Fijn dat het nu wel goed gaat met Zizora op de trailer, kan me nog herinneren dat jullie toen helaas zonder paard aankwamen in KWB. Jammer van de uitslag, je kan in ieder geval volgende keer toch proberen om op GP1 ook te koelen, kan weinig kwaad denk ik.

Succes volgende keer! Je hebt hier in ieder geval mooie foto's aan over gehouden :)

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 12:13

ik heb haar samen met mijn andere paard in de trailer gezet, paard op stal en met Ziz de wedstrijd rijden. Beetje omslachtig maar je moet wat.
kwb2 wordt onze volgende poging!! ik ben beneiuwd