Tornado Victory in Zelhem!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sok

Tornado Victory in Zelhem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 13:09

Onze voorbereidingen begonnen dit keer al de dag voor de wedstrijd. Tornado zou nl eerst een nachtje blijven logeren bij Wendy(BZ), waarmee we de volgende dag samen zouden reizen en starten. Na wat geklier bij het viaduct, toch redelijk snel op plaats van bestemming, waar hij toch wel érg onder de indruk was van alle nieuwe dingen.. Not.. Hij begon gelijk te vreten en dat stond ie nog toen we de volgende morgen weer aan kwamen :')

De volgende morgen dus vertrokken en middels een omleiding waren we er in 2 en 'n half uur.. Bestwel een eindje rijden voor ons dus! Tornado en Tammy speelden heerlijk verliefd stel in het paddockje en we zijn dan ook snel gaan voorkeuren. Alles helemaal in orde! :D Een A'tje en HF 32! We mochten dus starten!

Afbeelding

Dat hebben we uiteindelijk om kwart over 12 gedaan. Het eerste stuk heeft het verliefde stelletje flink lopen trekken en tegen elkaar op lopen racen, maar toen de paden over gingen van recht toe recht aan naar kronkel, was dat ook over! Heeeerlijk gereden, prachtige omgeving, braaf paard, zonnetje, wat wil je nog meer :D Bij de P/A voor mijn gevoel binnen de minuut aangeboden, dat bleek anderhalf de zijn. Maar toch een HF van 46! Prima! :D

Afbeelding

Afbeelding

Het laatste stuk een paar stukken galop meegepakt, maar dat werkte toch niet zo.. Als Tammy galoppeerde kon Tornado het niet zo langzaam en als Tornado galoppeerde kon Tammy het weer niet zo snel, dus uiteindelijk maar blijven draven! Lekker doorgekacheld totaan de finish, waar meneer met 56 binnen kwam. Toch best aardig, gezien al die achterlijke vlaggen bij de finish.. (HEEL praktisch, werkt niet echt mee aan een lagere hartslag..)

Afbeelding

Bij de nakeuring was ook alles weer okee! Weer een A'tje, waar ik HEEL blij mee was, aangezien ie de vorige keer een B kreeg in Westdorp. Toen is de osteopaat geweest en heeft alles weer netjes rechtgezet, dus het was het gedoe allemaal wel waard! Hartslag van 48 en ook verder alles okee, behalve wat rode ogen.. Tja, wat wil je met al dat stof!

Afbeelding

Ik heb een heeeerlijke rit gereden en voor mijn part zijn we volgend jaar weer van de partij!

Wendy, Gernick, Loes en de organisatie, ontzettend bedankt voor de geweldige dag! :D

Joyce_

Re: Tornado Victory in Zelhem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:24

Wat een heerlijke foto's weer Eef! :D Super dat het zo goed is gegaan! Wat ik me nou afvraag, hoe zit dat met winstpunten bij endurance? Héb je die wel? En wanneer heb je er eentje? Enn hoeveel heb jíj er nu? :P

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 13:38

Thanks :D Als je bij de P/A (tussentijdse Pols en Ademhaling controle) een hartslag onder de 60 hebt, krijg je een winstpunt, bij de finish net zo. En als je gemiddelde snelheid tussen de 9 en 13 ligt, krijg je er ook nog een. Dus per wedstrijd zijn er 3 te verdienen en wij hebben er nu 6 :P

Kipzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:06

En hoeveel wedstrijden heb je gereden? 2 toch?? :D
Het ziet er echt super uit! Lekker relaxed rijden met je paard in het zonnetje 8-)

Ik zou zeker ook nog wel eens een endurance wedstrijd willen rijden :D

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:14

Ziet er lekker uit Eef! :j
Gefeliciteerd met je winstpunten (gaat hard!) Dan heb ik daar ook nog een vraagje over:
Met hoeveel winstpunten mag je naar de volgende klasse? En hoeveel kilometer houdt die volgende klasse dan in?

Ik vind het super dat je er zoveel plezier aan beleeft en dat je de gezondheid van de paarden zo voorop stelt! :j

Wel zo doorgaan, hé? :D

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:24

je hebt er 15 nodig, klasse II is tussen de 40 en 79 km

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:47

Heerlijke foto's Eef! Wat heb je toch een leuk paardje. :+:
Ga zo door hihi, en veel plezier nog!

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:47

Ahh lekker zonnetje, blij paardje, wat wil je nog meer :D Leuke foto's Eef!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:39

Geslaagde rit dus zo te lezen, jammer dat ik er niet kon zijn gezien het feit het bij mij in de buurt was := Achja dr zullen wel meer wedstrijden volgen ben dr vast we een keer bij :)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 11:33

leuke foto's Eef :D
volgend jaar gaan Vie en ik ook wel mee(als dat mag O:))