Ondanks de stress van kapotte auto en meest praktische oplossing vinden voor vervoer toch erg verheugd op de wedstrijd. Wilde hem vorig jaar al heel graag starten, maar daar kwam toen wat tussen..
Vrijdag dus opgehaald door Geke en Aart en richting het zuiden vertrokken. Volgende ochtend op naar het wedstrijdterrein. Voorgekeurd en toen arriveerden de grooms al: Eveline en Carola. Nog wat zaken doorgesproken en spullen overgeladen uit de auto van Aart naar die van Carola.
Opgezadeld en van start gegaan. Blik liep toen nog heerlijk ontspannen aan een los teugeltje. Al snel hadden we Moniek en Liekie naast ons, we hadden afgesproken samen te rijden. In KWB hadden we vast proefgedraaid en die 2 gaan prima samen dus we hadden er ook nu vertrouwen in. Onderweg liep Bliksem super, al begon hij wel al hoe langer hoe fanatieker te worden. Na de 1e 10km moest ik toch wat meer gaan afremmen en contact houden. Prachtige route onderweg en Bliksem liep alsof hij hier woont. Geen enkele keer gestruikeld en gewoon zeker van zijn passen. Stenen? Nou weinig van gemerkt, meneer heeft geen last van gevoelige voetjes in ieder geval
Hartslagen begonnen lekker laag met 105 tot 123, maar naarmate hij fanatieker werd bleef het vaker rond die 120 hangen dan onder de 110.Op het laatste stuk naar de vetgate had ik alweer door hoe laat het was. De stapversnelling was stuk. Meneer kon 2 passen stappen en dan schoot de versnelling weer in de draf. Hartslag bleef daardoor tussen de 95 en 104 hangen ipv zijn normale 56 tot 64 in stap.. Kreeg verschillende tips van de mensen om me heen, maar die heb ik allemaal al eens geprobeerd. Tegen beter weten in laatste 200m toch afgestegen om te kijken of ernaast lopen hielp. Nee dus en zoals ik al had verwacht werd ik er zelf geïrriteerd van omdat hij om me heen en in me gaat hangen en druk blijft

Eenmaal binnen was de uitknop nog niet actief en bleef de hartslag hoog, tussen de 70 en 80 geloof ik. Stilstaan was er niet bij, zelfs niet met een bak voer voor zijn neus. Paar happen en dan liep hij weer weg. Na 10 minuten bleef zijn hartslag stabiel genoeg onder de 60 en hebben we aangeboden. Daarna kon hij verder eten al was hij nog steeds wat te druk naar mijn zin.
Weer opgezadeld en 2e lus op. Moniek had met Liekie op me gewacht en we vertrokken weer samen. Heerlijk hoe die dieren ook samen lopen.
Ook dronken ze onderweg tegelijk uit een bak die daar stond, erg lief gezicht. Bliksem zijn beslag was trouwens door het afdraven van de hellingen in de 1e helft gaan verschuiven, maar het zat muurvast dus ik geloofde wel dat het zou blijven zitten.2e ronde was Bliksem alweer fanatieker dan de 1e ronde en dat werd voor mij vermoeiend. Meneer gaat dan 10x per minuut briesen en gooit daarbij zijn hoofd tussen zijn voorbenen. Erg leuk ook berg af
Drinken ging gelukkig erg goed. Zowel op groompunten als waterpunten onderweg dronk Bliksem goed, net als in Kootwijk. Dus daar ben ik erg tevreden over. Verder net als in de 1e lus wat stukjes galop gepakt en dat ging heerlijk. Zo ontspannen! Wel met een paard dat graag harder wilde maar ach
.Op naar de finish, Bliksem had nog steeds een defecte stapversnelling en ook achter Liekie parkeren hielp niet. Dan stapte hij wel soort van, maar daar raakte hij gefrustreerd van en zat de hartslag alsnog op 104. Dus maar weer ernaast dribbelen. Helling omhoog en daar was de finish. Ook hier duurde het een flinke tijd voor meneer besloot dat hij niet de hele wereld in de gaten moest houden en hij ècht stil mocht staan. Ook nog braaf geplast, maar pas na 14 minuten vonden we het veilig om aan te bieden.
Daarna nakeuring en alles goed. Beslag was inmiddels nog verder gedraaid, maar hij had er geen last van en dus gewoon een A voor locomotie. Dit was de 3e klasse II voor Blik en dus nu klasse III startgerechtigd!
Kreeg van Eveline nog het compliment dat ze hem tov Renkum vorig jaar èrg in positieve zin vond ontwikkeld. Mooie bespiering en veel atletischer geworden. En superfit (ja dat heb ik gemerkt
). Vond ik erg leuk om te horen!Samen met Geke en Benny terug gelopen naar de wei bij het huisje en daar ging hij met de staart in de lucht al dravend de wei in. Conclusie, blij paard en niet geleden. Ook gisteren en vandaag geen dikkere benen of gevoelige spieren.
Conclusie:
-Drinkprobleem is sinds ons trainingsweekend in Limburg ook opgelost. Kootwijk en Banholt goed gedronken.
-Blik moet een uitknop krijgen
-Rechter achterbeen wordt nog teveel buiten de massa geplaatst, dit moeten we ook aanpakken.
Verder:
Super rit en erg tevreden!

Foto's:
Blik lekker ontspannen
Losstappen
En de start, nog steeds een lekker ontspannen paard
Hier op weg naar 1e GP:
En water gooien

Wat een lekker bekkie heeft ie toch hè

Voorbeeld van zo'n briesmoment. Zo gaat het elke keer als hij vindt dat hij niet hard genoeg mag. Hij trekt niet aan de teugels, maar rolt zich elke keer even op:
Bliksem denkt er het zijne van

Als ie maar kan lopen is hij blij
Blij waterpaard:
En blije baas

Af en toe als je stilstaat moet je laten merken hoe saai je dat vindt...

Nog een keer gapen
Hapje eten onderweg:
Nog een keer water:
Van de fotograaf ernaast
Finish, toch een lach ondanks dat ik weet dat het even gaat duren voor ik kan aanbieden. We zijn er tenslotte toch maar gekomen

Nakeuring:
Eindelijk uitknop geactiveerd

En nog even voordraven
Onze rijmaatjes, Moniek en Liekie
Heb een reuze geslaagd en gezellig weekend gehad. Met dank aan Aart, Geke, Lisette, Karin, Carola, Eveline, Moniek en natuurlijk vele anderen

Bedankt allemaal!