Kootwijk 62km, Bliksem liep super

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Kootwijk 62km, Bliksem liep super

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 23:45

Gisteren dus endurance Kootwijk, Bliksem zijn 2e klasse II.
Voorkeuring hartslag 36, Blik sliep nog denk ik 8-)
Bij locomotie willen 2 dierenartsen Bliksem zijn schoft nog eens beter bekijken, zo wonderlijk hoe goed hij het ermee doet..

Gestart en lekker tempo erin, Bliksem is gelukkig altijd goed te hanteren, trekt niet en bokt niet al geeft hij duidelijk aan dat hij best wat harder wil. 1e rondje gaat lekker, groot deel met Floor en Isk samen gereden. Blik is druk en looplustig, maar laat zich niet opnaaien.
Afbeelding
Afbeelding

Vetgate is Bliksem nog niet in de uitstand tijdens aanbieden. Ik zie 54 op de teller en biedt aan op 2min, bij assistent was het 60 maar goed is goed. Da bij locomotie ziet dat Blik druk in de kop is en vraagt of ik rustig wil voordraven O:) We doen ons best en krijgen zowaar een compliment bij terugkomst :)) A dus :P

Terug bij verzorgingsplek begint Bliksem gulzig uit de zwarte speciekuip van de organisatie te drinken *joepie* en eet zijn muesli + gras. Inmiddels weer tijd om op te zadelen.

Afbeelding
Bij vertrek is Blik weer net zo vrolijk en blij als bij de start, gaan met die banaan. Op het eerste groompunt erna drinkt hij nog niet, maar de 2 groompunten erna 2x een emmer leeg!! Na 1,5 jaar drinkt meneer eindelijk weer *\o/*

Afbeelding
Het hele 2e rondje, op ong 2km met Maaike en Princess na, rijden we alleen. Blik even fanatiek, zo niet fanatieker en vrolijk als het 1e rondje. Voor mij was het in 2006 voor het laatst dat ik deze afstand aflegde, voor Bliksem de 1e keer. Maar wat een energie en looplust zit er in dat dier!
Stilstaan is zinloos aldus Bliksem :') :
Afbeelding

Op weg naar de finish weer moeilijk een stap te krijgen, hij is het nog niet zat.
Afbeelding
Een klasse III ruiter die gaat finishen mag van mij natuurlijk passeren, maar ze houdt rekening met onze finish en gaat naast me stappen. Wat een sportieve instelling, thanks nog!

Finish niet meteen aangeboden maar op 2 minuten, hartslag 56. Meneer mag rollen en doet daarna alsof hij nog niets gedaan heeft die dag. Hij draaft het liefst nog wat verder :roll:
Niet opgetrokken, nog steeds energie!
Afbeelding
Even rollen natuurlijk..
Afbeelding
Baas kun je niet sneller?? >;)
Afbeelding

Verzorgd en op naar de nakeuring.
Afbeelding
Blik heeft het toch kouder dan verwacht dus maar de deken erover. Toch zie ik hem op de nakeuring nog wat rillen. Hartslag 40 en verder alle waardes super (zelfde als de ochtend), maar bij locomotie krijgen we een B. Volgens da is er niet echt iets zichtbaar maar vergeleken met eerder op de dag loopt hij wat rommelig. Misschien toch wat stijf want even later als ik hem zelf kan zien draven zie ik niets.
Heen:
Afbeelding
en weer terug 8-)
Afbeelding
Er was rechts vast wat te zien :P
Afbeelding

Daarna lekker in de paddock gezet waar hij na nog een emmer leeg gedronken te hebben in slaapstand gaat tot de rit naar huis.
Afbeelding
Thuis in draf het land in, meneer is happy :j

En vandaag? Strakke benen, een vrolijke blik in de ogen en vol speelsheid zijn weidegenote aan het uitdagen. Nee Blik doet alsof hij net een week vrij heeft gehad :+

En ik zie ongelooflijk veel foto's waar we op staan, ik ben verwend :D :D

Esther en Simone, mijn grooms, bedankt!
Net als de organisatie voor de goed uitgezette rit!

En alle fotografen!

Resultaat, een mooie 4e plek :+:

KimH

Re: Kootwijk 62km, Bliksem liep super

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 08:32

Wat een leuk verslag dit, ik geniet helemaal mee haha. Gefeliciteerd dat het zo goed gegaan is!!!!

combo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 08:38

Wat heb je er een leuk verslag van gemaakt! Ik vind het echt heel leuk om te horen en zien hoe goed jullie het doen! Super :D

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 09:17

Leuk verslag Djilan. Het was leuk om je te groomen! Mijn foto's komen er ook nog aan, maar die waren niet zo heel bijzonder.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:08

Wat fijn dat jullie weer zo kunnen rijden.
Volgens mij gaat dat wel goed komen met jullie ;)

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 07:52

Gefeliciteerd met je behaalde 4e plek. Een mooie prestatie, zeker gezien hij een jaar geleden nog een erg onzekere toekomst had.
Ik heb volle vertrouwen in jullie dat hij toch meer kan dan dat mensen denken. Zover ik heb kunnen zien heeft hij totaal geen last van zijn schoft en belemmerd het hem nergens in :n
Tot in Banholt!