Voorkeuring hartslag 36, Blik sliep nog denk ik

Bij locomotie willen 2 dierenartsen Bliksem zijn schoft nog eens beter bekijken, zo wonderlijk hoe goed hij het ermee doet..
Gestart en lekker tempo erin, Bliksem is gelukkig altijd goed te hanteren, trekt niet en bokt niet al geeft hij duidelijk aan dat hij best wat harder wil. 1e rondje gaat lekker, groot deel met Floor en Isk samen gereden. Blik is druk en looplustig, maar laat zich niet opnaaien.

Vetgate is Bliksem nog niet in de uitstand tijdens aanbieden. Ik zie 54 op de teller en biedt aan op 2min, bij assistent was het 60 maar goed is goed. Da bij locomotie ziet dat Blik druk in de kop is en vraagt of ik rustig wil voordraven
We doen ons best en krijgen zowaar een compliment bij terugkomst
A dus 
Terug bij verzorgingsplek begint Bliksem gulzig uit de zwarte speciekuip van de organisatie te drinken *joepie* en eet zijn muesli + gras. Inmiddels weer tijd om op te zadelen.
Bij vertrek is Blik weer net zo vrolijk en blij als bij de start, gaan met die banaan. Op het eerste groompunt erna drinkt hij nog niet, maar de 2 groompunten erna 2x een emmer leeg!! Na 1,5 jaar drinkt meneer eindelijk weer

Het hele 2e rondje, op ong 2km met Maaike en Princess na, rijden we alleen. Blik even fanatiek, zo niet fanatieker en vrolijk als het 1e rondje. Voor mij was het in 2006 voor het laatst dat ik deze afstand aflegde, voor Bliksem de 1e keer. Maar wat een energie en looplust zit er in dat dier!
Stilstaan is zinloos aldus Bliksem
:
Op weg naar de finish weer moeilijk een stap te krijgen, hij is het nog niet zat.

Een klasse III ruiter die gaat finishen mag van mij natuurlijk passeren, maar ze houdt rekening met onze finish en gaat naast me stappen. Wat een sportieve instelling, thanks nog!
Finish niet meteen aangeboden maar op 2 minuten, hartslag 56. Meneer mag rollen en doet daarna alsof hij nog niets gedaan heeft die dag. Hij draaft het liefst nog wat verder
Niet opgetrokken, nog steeds energie!

Even rollen natuurlijk..

Baas kun je niet sneller??
Verzorgd en op naar de nakeuring.

Blik heeft het toch kouder dan verwacht dus maar de deken erover. Toch zie ik hem op de nakeuring nog wat rillen. Hartslag 40 en verder alle waardes super (zelfde als de ochtend), maar bij locomotie krijgen we een B. Volgens da is er niet echt iets zichtbaar maar vergeleken met eerder op de dag loopt hij wat rommelig. Misschien toch wat stijf want even later als ik hem zelf kan zien draven zie ik niets.
Heen:

en weer terug

Er was rechts vast wat te zien

Daarna lekker in de paddock gezet waar hij na nog een emmer leeg gedronken te hebben in slaapstand gaat tot de rit naar huis.

Thuis in draf het land in, meneer is happy

En vandaag? Strakke benen, een vrolijke blik in de ogen en vol speelsheid zijn weidegenote aan het uitdagen. Nee Blik doet alsof hij net een week vrij heeft gehad
En ik zie ongelooflijk veel foto's waar we op staan, ik ben verwend

Esther en Simone, mijn grooms, bedankt!
Net als de organisatie voor de goed uitgezette rit!
En alle fotografen!
Resultaat, een mooie 4e plek