TREC Tammy's debuut in de T4!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:05

Super hoor! :D

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:13

Leuk om te zien! Vooral met de trap, ik vind het knap dat je paard het zo gemakkelijk doet terwijl jullie het niet echt hebben kunnen oefenen. Het lijkt me ook een goede en leuke manier om je paard te trainen en wederzijds vertrouwen op te bouwen +:)+

fbpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:15

Wat een leuk verslag en wat goed van jullie allebei, maar die trap lijkt me toch echt doodeng:) dan springik liever die hoge hindernis :D

fientje80

Re: TREC Tammy's debuut in de T4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:52

Heeee juf!! Gheghe :+ leuk verslag! Als ik een paard.ter beschikking had was ik dit ook gaan doen. Die verslagen zien er toch elke keer weer zo leuk uit! Top!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 23:21

antje_vip schreef:
Sorry maar ben je niet wat zwaar voor je paard?

vraag ik me ook af

ziet er verder ontzettend leuk uit !

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 23:41

Ik heb voor beide dames die totaal NIKS toevoegen aan dit topic geTEMd. TS is verstandig genoeg en rijdt niet voor niks op het hoogste niveau TREC.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 23:49

Dioxide schreef:
Ik heb voor beide dames die totaal NIKS toevoegen aan dit topic geTEMd. TS is verstandig genoeg en rijdt niet voor niks op het hoogste niveau TREC.

niks toevoegen.... een draver is nu niet het sterkste paardje dus een vraagje om je scherp te houden is niks mis aan. ik neem aan dat TS toch wel aan het afvallen is.... lijkt me dat dan ook het springen, en meegaan veel makkelijker gaat.

klinkt trouwens een beetje vreemd hoor, maar als ik op ponylief zit, en buig voorover/ga plat liggen dan heb ik aan me billen enzo toch een cm of 15... terwijl ik best slank ben. zijn die latjes dan niet extra lastig? als je wat extra meedraagt? lijkt me enorm lastig.... met 20 cm ruimte maar. tja... wat je je af kan vragen :+

lijkt me wel een heel coole sport. vooral het dingen over mogen slaan.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 00:05

Leuk verslag weer Wendy! Tammy is gewoon een superpoownie *\o/*

Dat springen komt ook wel weer goed met wat vertrouwen. Wel heel verstandig om nu nog maar niet te gaan voor de hoge hindernissen, maar vooral voor de lol! (Die is wel van jullie gezichten af te lezen)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 07:05

Ik snap je vraag niet uni... :P

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 08:08

Ik denk dat als er íemand zich bewust is van haar gewicht, dat WendyBZ wel is. Het lijkt me voor haar echt niet prettig om daar ook in een topic weer door jullie aan herinnerd te worden. Ik ken Wendy als iemand die het beste voor haar paard wil en zich op alle manieren inzet om haar paard zo goed mogelijk te laten functioneren. Zelf afvallen hoort daar dus ook bij.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:20

Bij de lage takken kun je bij de meeste paarden toch al niet redden door alleen plat te gaan liggen.
je zadel steekt ook boven de schoft uit en je lijft is wel erg dun als je dan nog onder 20 cm boven de schoft door zou kunnen.
je moet er naast gaan hangen bij die oefeningen, zoals de indianen deden.

Maar super netjes gedaan Wendy.
Leuk te horen dat je echt wat aan de trainingen gehad hebt!!!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:03

Dioxide schreef:

nou nou dat is nergens voor nodig hoor :)
het is een hele normale vraag
wij kennen ts toch niet persoonlijk ?
ik ga ook niet overal op temmen in mijn topic als iemand een kritische vraag stelt
ben zelf ook te zwaar geweest en heb er ook wat aan gedaan ,
niet zo snel oordelen he :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:30

Gilbey schreef:
Bij de lage takken kun je bij de meeste paarden toch al niet redden door alleen plat te gaan liggen.
je zadel steekt ook boven de schoft uit en je lijft is wel erg dun als je dan nog onder 20 cm boven de schoft door zou kunnen.
je moet er naast gaan hangen bij die oefeningen, zoals de indianen deden.

Maar super netjes gedaan Wendy.
Leuk te horen dat je echt wat aan de trainingen gehad hebt!!!

ow, dus echt er naast hangen... dacht gewoon vooroverbuigen :+ denk dat past niet...

Desireetje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:24

Mooi paardje, leuke wedstrijd die er goed uit ziet. Dus ik zeg ga zo door! Hoe groot is je paardje eigenlijk? Was even nieuwschierig naar.

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:50

Echt onwijs knap en dapper van jullie, mooi overzicht ik zag je op facebook ook voorbij komen terrecht.
Gefeliciteerd met jullie debuut.

En nog even terugkomend op Unihorses, waar haal jij vandaan dat dravers niet bepaalt de sterkste paarden zijn?
Laatst bijgewerkt door Rinskee op 17-05-13 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:52

TabeR schreef:
Echt onwijs knap en dapper van jullie, mooi overzicht ik zag je op facebook ook voorbij komen terrecht.

En nog even terugkomend op Unihorses, waar haal jij vandaan dat dravers niet bepaalt de sterkste paarden zijn?

ervaring :)
niet dat het niet kan hoor, kijkend naar een fries is dan nog weer veel minder ( heb het over de rug he, niet uithoudingsvermogen )

HappyThilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:03

Wij waren super trots op Wendy & Tammy. T4 rijden is niet niks! Ik ben jury geweest bij het onderdeel onbeweeglijk stilstaan onder de man. Vanuit mijn stoel had ik een geweldig uitzicht op veel onderdelen van de PTV, waaronder de takken en de trap. De takken en onbeweeglijk stilstaan waren moeilijker dan de trap. Het stilstaan komt bijna altijd na een snel onderdeel.

Er gingen in deze wedstrijd ontzettend veel takken eraf. Niet alleen bij Wendy! De reden hiervoor is dat in de lagere klasses de ruiters niet plat genoeg op hun paard lagen en als zij voorover buigen vergeten dat de bips omhoog gaat. Ook hele kleine kontjes tikken takken eraf. In de hogere klasses lag het meestal niet aan de ruiter, maar zakte het paard niet genoeg.

Er zijn heel weinig ruiters die minder dan 20 cm hoog zijn bovenop hun paard. Ook als ze plat op hun paard liggen of er naast hangen. Ongeacht je gewicht!!! Ook een boomloos zadel met een mager mannetje gaf al problemen. Het is gewoon een hele moeilijke oefening.

Ik heb met veel plezier naar Wendy & Tammy gekeken.

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:46

heel veel snelheid maken dan worden paarden vlakker. Mabel mijn tinker gooit haar benen hoog op. Met snelheid gaan ze rekken in de galop en wordt ze vlakker.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 23:36

helaas ging Gilbey juist heel blij kijken bij de lage takken en stootte ze de takken eraf met haar oren.

Marlene15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 10:07

ziet er leuk uit!