Tammy@TREC Montferland; het kon minder!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:21

Grappig dat ik dit topic nu tegen kom, jij geeft morgen een clinic in Sleen?
Leuke foto's trouwens, het ziet er wel relaxed uit. :)

WendyBZ

Re: Tammy@TREC Montferland; het kon minder!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 22:24

Klopt, ik ben morgen in Sleen :)

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:34

Wat een super leuk verslag zeg! Mooie foto's ook en fijn dat Tammy op veel vlakken verbeterd is :)
Ik krijg er ook helemaal kriebels van. TREC lijkt me sowieso erg gaaf om te doen!

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:48

Vind jullie verslagen altijd erg leuk om te lezen! Hoop het zelf ook een keer te doen als ik eenmaal m'n eigen paardje heb :) (al klinkt het wel erg ingewikkeld met intekenen en kompassen enzo :+ )

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:52

Leuk verslag!
Tot in Hoenderloo (ik ben nu eindelijk ook lid :) )

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 23:00

Mikkee schreef:
Leuk verslag!
Tot in Hoenderloo (ik ben nu eindelijk ook lid :) )

*\o/* Leuk, weer een gangenwonder erbij :) Kan je ze ook leuk gek maken bij de MA (gangenbeheersing) :D

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:06

WendyBZ schreef:
Nissima schreef:
Leuk verslag weer! Kan me wel een beetje voorstellen hoe je je aan het eind van de POR moet hebben gevoeld. Balen!
Zie ik nou goed dat je twee paar teugels hebt (blauwe en bruine)? Waar is dit voor?

Ik heb geen twee dezelfde :') Maar het is wel makkelijk uit elkaar houden :+ Ik rij vooral op de blauwe en als het nodig is pak ik de bruine erbij :)

Het ziet er in ieder geval leuk uit, die twee kleuren! Maar waarom rijd je met twee paar? Ik ben ook een TREC-leek, hoor :o is het gebruikelijk om met twee paar te rijden?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 23:08

Omdat ik niet altijd aan de onderste wil zitten, alleen als ik net dat beetje meer wil. Maar de optoming is vrij, dus je mag rijden met wat je maar wilt, dus je ziet ook vanalles. Van touwhalster tot pelhambit en vanalles daartussen. Ik heb zelf jaren met een s-hackamore gereden.

Ulaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 08:07

Hé Wendy weer uitgelicht :D
Goed gedaan en heel mooie foto's trouwens 8-)

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 08:34

Leuk verslag en supermooie foto's erbij :j

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 08:37

Wauw! TREC ziet er heel cool uit, maar wat is het nou precies eigenlijk? :)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 08:43

Een wedstrijd waarin je vaardigheden om trektochten rijden getest worden :) Duurt meestal twee dagen, dan heb je op zaterdag de POR (oriëntatierit van max. 25km) met onderweg controleposten. Tussen de posten hou je een bepaalde snelheid aan, die je op elke post krijgt, maar je weet dus niet waar die posten staan. Voor elke minuut naast de ideale tijd krijg je een strafpunt. Navigeren doe je met je kaart en eventueel kompas, er staat onderweg niets aangegeven. Eventueel kom je nog bakens tegen, een pilon met daaraan een knipper, waarmee je in je kaart knipt. Dit is om te controleren of je langs dat punt bent gekomen. Het verkeerd aanrijden of missen van een post kost ook strafpunten. Je mag alleen, met zijn tweeën of met zijn drieën rijden.
De tweede dag is dan de MA, een gangenbeheersingsproef. Over een baan van 150m lang moet je zo langzaam mogelijk heen galopperen en zo snel mogelijk terug stappen. Dat is moeilijker dan je denkt :+
Het derde onderdeel is de PTV, een vaardigheidsparcours met hindernissen die situaties in de natuur nabootsen. Een waterpassage, laaghangende takken, een heg, een boomstam (onder het zadel of aan de hand), een slalom, een labyrint, een brug (onder het zadel of aan de hand), etc.
Als je een hindernis niet wilt of kunt doen, mag je die ook overslaan, dat levert geen punten op, maar ook geen uitsluiting. Dat maakt het heel laagdrempelig :)

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 08:53

WendyBZ schreef:
Een wedstrijd waarin je vaardigheden om trektochten rijden getest worden :) Duurt meestal twee dagen, dan heb je op zaterdag de POR (oriëntatierit van max. 25km) met onderweg controleposten. Tussen de posten hou je een bepaalde snelheid aan, die je op elke post krijgt, maar je weet dus niet waar die posten staan. Voor elke minuut naast de ideale tijd krijg je een strafpunt. Navigeren doe je met je kaart en eventueel kompas, er staat onderweg niets aangegeven. Eventueel kom je nog bakens tegen, een pilon met daaraan een knipper, waarmee je in je kaart knipt. Dit is om te controleren of je langs dat punt bent gekomen. Het verkeerd aanrijden of missen van een post kost ook strafpunten. Je mag alleen, met zijn tweeën of met zijn drieën rijden.
De tweede dag is dan de MA, een gangenbeheersingsproef. Over een baan van 150m lang moet je zo langzaam mogelijk heen galopperen en zo snel mogelijk terug stappen. Dat is moeilijker dan je denkt :+
Het derde onderdeel is de PTV, een vaardigheidsparcours met hindernissen die situaties in de natuur nabootsen. Een waterpassage, laaghangende takken, een heg, een boomstam (onder het zadel of aan de hand), een slalom, een labyrint, een brug (onder het zadel of aan de hand), etc.
Als je een hindernis niet wilt of kunt doen, mag je die ook overslaan, dat levert geen punten op, maar ook geen uitsluiting. Dat maakt het heel laagdrempelig :)

Ooh! Klinkt leuk!!! Bedankt voor de uitleg!!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 09:00

Is het ook :D Er zijn dit jaar nog twee wedstrijden, 28/29 sept in Laag Soeren, en 12/13 oktober in Hoenderloo. Voor de wedstrijd in Hoenderloo is nog plek, als je mee wilt doen ;) http://www.nk.trec-club.nl/

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 09:33

Wat een leuk verslag met mooie foto's.
Wat is Tammy mooi, zeg :wow:

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 09:46

Leuk verslag, en ik vind vooral de foto's in het bos schitterend geworden!!

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 09:51

WendyBZ schreef:
Is het ook :D Er zijn dit jaar nog twee wedstrijden, 28/29 sept in Laag Soeren, en 12/13 oktober in Hoenderloo. Voor de wedstrijd in Hoenderloo is nog plek, als je mee wilt doen ;) http://www.nk.trec-club.nl/

Meedoen zou ik heel graag willen, maar met wat? Een fiets? Ik heb geen eigen paard, helaas :') maar je rijdt dus gewoon in een gebied en dan moet je al die plaatsen vinden? Dus de pauzes en zo

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 09:55

Simpel gezegd wel ja :+ Je tekent zelf de route in (die neem je over van een al ingetekende kaart) en dan ga je die route rijden. De truc zit hem dus in het juiste tempo en de correcte route volgen (en dus ook correct intekenen!). Dan kom je vanzelf de posten tegen.

Vrijwilligers zijn ook altijd welkom hoor <<) Voor de controleposten, maar ook voor de zondag; als controle bij de MA (een drafpas of uit de gang vallen = 0 punten) of als hindernisjury, dat je mensen beoordeeld die jouw hindernis nemen. Is ook erg leuk om te doen en zo de wedstrijd mee te maken.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 13:41

waar in laag soeren is het? ik heb ook geen eigen paard maar zou graag jouw tammy een keer in het echt bewonderen. (ben eigenlijk een stille meelezer die onder de steen vandaan komt)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 13:49

Die kleuren groen van die foto's zijn het bos zijn mooi!

Tammy is toch echt een leukerd!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 19:09

Rianne1994 schreef:
waar in laag soeren is het? ik heb ook geen eigen paard maar zou graag jouw tammy een keer in het echt bewonderen. (ben eigenlijk een stille meelezer die onder de steen vandaan komt)

De wedstrijd in Laag Soeren is bij Boszicht, maar dan is Tammy er niet :+ Wij zijn er in Hoenderloo weer bij, dat is bij Fjordhestgard. En dan niet op een afstandje bewonderen he, je mag ook aaien <<)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 19:22

Mooie fotos Wendy. Ik vond jullie stap zo mooi om te zien, wat een passen (MA) .

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:49

Ik heb jullie zondag op de TREC voorbij zien komen, ik zat bij de waterbak. Erg leuk om zo het hele verslag te lezen. En zo te zien dus toch een fijn weekend gehad!

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 13:26

erg leuk verslag! :) wat heb je daar door een prachtige omgeving gereden! fijn om te horen dat het toch nog leuk was, ondanks het weer en het geen zin hebben ;)

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 14:56

Leuk verslag en prachtige foto's weer! Tammy is echt een happy athlete ;)

Kan me voorstellen dat de motivatie even wegzakt met regen en weinig slaap, maar meestal juist als je doorzet en het weer een beetje meevalt, ben je toch wel blij dat je de ervaring weer op hebt gedaan :D