Leuke foto's trouwens, het ziet er wel relaxed uit.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
WendyBZ schreef:Nissima schreef:Leuk verslag weer! Kan me wel een beetje voorstellen hoe je je aan het eind van de POR moet hebben gevoeld. Balen!
Zie ik nou goed dat je twee paar teugels hebt (blauwe en bruine)? Waar is dit voor?
Ik heb geen twee dezelfdeMaar het is wel makkelijk uit elkaar houden
Ik rij vooral op de blauwe en als het nodig is pak ik de bruine erbij
![]()
WendyBZ schreef:Een wedstrijd waarin je vaardigheden om trektochten rijden getest wordenDuurt meestal twee dagen, dan heb je op zaterdag de POR (oriëntatierit van max. 25km) met onderweg controleposten. Tussen de posten hou je een bepaalde snelheid aan, die je op elke post krijgt, maar je weet dus niet waar die posten staan. Voor elke minuut naast de ideale tijd krijg je een strafpunt. Navigeren doe je met je kaart en eventueel kompas, er staat onderweg niets aangegeven. Eventueel kom je nog bakens tegen, een pilon met daaraan een knipper, waarmee je in je kaart knipt. Dit is om te controleren of je langs dat punt bent gekomen. Het verkeerd aanrijden of missen van een post kost ook strafpunten. Je mag alleen, met zijn tweeën of met zijn drieën rijden.
De tweede dag is dan de MA, een gangenbeheersingsproef. Over een baan van 150m lang moet je zo langzaam mogelijk heen galopperen en zo snel mogelijk terug stappen. Dat is moeilijker dan je denkt![]()
Het derde onderdeel is de PTV, een vaardigheidsparcours met hindernissen die situaties in de natuur nabootsen. Een waterpassage, laaghangende takken, een heg, een boomstam (onder het zadel of aan de hand), een slalom, een labyrint, een brug (onder het zadel of aan de hand), etc.
Als je een hindernis niet wilt of kunt doen, mag je die ook overslaan, dat levert geen punten op, maar ook geen uitsluiting. Dat maakt het heel laagdrempelig
WendyBZ schreef:Is het ookEr zijn dit jaar nog twee wedstrijden, 28/29 sept in Laag Soeren, en 12/13 oktober in Hoenderloo. Voor de wedstrijd in Hoenderloo is nog plek, als je mee wilt doen
http://www.nk.trec-club.nl/
Rianne1994 schreef:waar in laag soeren is het? ik heb ook geen eigen paard maar zou graag jouw tammy een keer in het echt bewonderen. (ben eigenlijk een stille meelezer die onder de steen vandaan komt)