Daya zijn eerste wedstrijd! KWB!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:38

rox_en_wilvy schreef:
Leuk dat het zo goed is bevallen! En wat ik eerder las, inhalen in galop mag wel degelijk! Voor diegene die in de hogere klasse rijden en veel meer galopperen is het ook heel irritant als zij steeds terug moeten naar draf ( cconstant tempo aanhouden is minder vermoeiend ) sit is overigens een aanvulling op een eerder bericht

Klopt, maar ook dan moet je aanroepen en even vragen of je in galop mag inhalen. Mijn merrie geeft er niet om, maar als je er eentje hebt die dat wel vervelend vindt, dan kan de inhaler nog even terug naar draf.

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:03

Hilli schreef:
rox_en_wilvy schreef:
Leuk dat het zo goed is bevallen! En wat ik eerder las, inhalen in galop mag wel degelijk! Voor diegene die in de hogere klasse rijden en veel meer galopperen is het ook heel irritant als zij steeds terug moeten naar draf ( cconstant tempo aanhouden is minder vermoeiend ) sit is overigens een aanvulling op een eerder bericht

Klopt, maar ook dan moet je aanroepen en even vragen of je in galop mag inhalen. Mijn merrie geeft er niet om, maar als je er eentje hebt die dat wel vervelend vindt, dan kan de inhaler nog even terug naar draf.

Ja idd sowieso aanroepen :j was het vergeten te vermelden :D

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:36

leukleuk! ik ga met mijn verzorgpaarden en eigenaresse in september een endurancewedstrijd kennismakingsklasse rijden :)

mag ik misschien vragen hoe jullie je hebben voorbereid op de wedstrijd? (mag je ook in pb antwoorden hoor ;) ) is gewoon uit interesse omdat wij daar nogal benieuwd naar zijn hoe je precies naar zo'n wedstrijd toetraint ;)

ziet er iig heel erg leuk uit! Lijkt me heerlijk om lekker buiten in de natuur dan te gaan rijden :D

lilskie

Re: Daya zijn eerste wedstrijd! KWB!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:40

Ziet er supergaaf uit! Ik ga volgende week 4 dagen naar Dop Heets Del in Kootwijkerbroek met mijn AV, en nu ik deze foto's zie heb ik er al helemaal zin in.

Het was zeker wel onwijs koud? Mijn vriendin/stalgenoot werd met haar AV (Thabay) eerste in een andere klasse geloof ik, en die was ook ongeveer bevroren zei ze.

Jolinda, hoe lang van tevoren ben jij gaan trainen voor de endurance? En wat heb je hiervoor precies gedaan?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:48

Wat een leuke fotos!

Moet je hiervoor lid zijn van een bepaalde vereniging en een aparte startkaart? Gok van wel he? Mijn Friesse merrie loopt 40km voor de kar dus ohz moet ze er 25 ook wel goed kunnen uitlopen lijkt me leuk maar gewoon voor een keer.

ponyyysss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:57

Wat een leuk paard! /3

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:59

Leuk om te zien dat mijn opknappertje het zo goed doet Jolinda. Ik heb Hadaya destijds opgeknapt, hij kwam in zeer slechte toestand bij mij. En toen heeft Jolinda hem dus van mij gekocht. Doe je ook mee in Zeeland toevallig?

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 12:19

@tinka leuk he!! We gaan ook naar zeelan ja! 20 april!

@lilskie ik sta met daya in edam en van daaruit kan ik hele lekkere rondjes maken! De bermen zijn goed en met een half uurtje zit ik in het purmerbos. Eigenlijk heb ik maar 1 keer een echte ronde getraind a 28 kilometer. Vanaf stal naar het bos, vanaf het bos overde purmerdijk naar kwadijk en zo terug naar edam. Verder is er voor zo'n korte rit niet echte speciale training vereist! Basisconditie voldoet, in mijn geval. Het was wel koud, maar daya is niet geschoren en zolang we bleven bewegen, was er niets aan de hand. Bij het laatste groompunt mijn deken aangepakt van mijn ouders en toen we dus gingen stappen heb ik die om m heen geslagen. Wil je ook gaan starten :D?

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 12:26

Ohja! Je moet een startkaart hebben voor de endurance en daarvoor moet je lid zijn van de endurancevereniging, maar je kan in de kennismakingsklasse starten als je lid bent van de knhs, zonder startkaart. Dan krijg je alleen geen winstpunten natuurlijk.

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:03

Jolindaa schreef:
@tinka leuk he!! We gaan ook naar zeelan ja! 20 april!

@lilskie ik sta met daya in edam en van daaruit kan ik hele lekkere rondjes maken! De bermen zijn goed en met een half uurtje zit ik in het purmerbos. Eigenlijk heb ik maar 1 keer een echte ronde getraind a 28 kilometer. Vanaf stal naar het bos, vanaf het bos overde purmerdijk naar kwadijk en zo terug naar edam. Verder is er voor zo'n korte rit niet echte speciale training vereist! Basisconditie voldoet, in mijn geval. Het was wel koud, maar daya is niet geschoren en zolang we bleven bewegen, was er niets aan de hand. Bij het laatste groompunt mijn deken aangepakt van mijn ouders en toen we dus gingen stappen heb ik die om m heen geslagen. Wil je ook gaan starten :D?

Ja, ik wil eigenlijk ook wel gewoon een endurance wedstrijd starten. Ik stond een jaar geleden nog op de Oosterweg in Purmerend en kon zodoende dus vaak het Purmerbos in. Ook vaak naar Het Amsterdamse Bos en het strand/duinen geweest. En de conditie van die malle merrie van mij is echt super, dus wat dat betreft maak ik me over de training niet echt druk. Maar nu sta ik bij Stal Maarse in de Middenbeemster en doe je niet zo snel even een buitenritje, want er is gewoon niet echt de gelegenheid daar. Dan moet ik elke keer met de trailer weg.

Maar het lijkt mij wel ontzettend leuk zo'n endurance. Je ziet ook steeds meer Arabieren meedoen. Het lijkt mij ook gewoon wat gezelliger dan een dressuurwedstrijd :)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:33

Goed gedaan zeg!
Wat ontzettend gaaf is dat ook zeg :~
Zodra mijn paardje oud genoeg is wil ik dat ook dolgraag gaan doen, lijkt me echt heerlijk!
Dit topic bevestigd dat alleen maar <3 Erg leuk!

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 14:36

Ja lilskie, dat is idd lastig dan! Maarse is idd niet echt omgeven met goede weggetjes, haha. Maarja, misschien weet je wat te verzinnen! Dat stalgenootje met thabay doet het toch ook :D

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:56

Ik zag jullie foto op de startpagina, wat leuk! Super dat jullie meegedaan hebben en goed gedaan voor een eerste keer! :)

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 23:12

Jullie staan op de voorpagina, leuk!
Wij waren dat stel met mijn man op een donkerbruin paard en ik op een klein bruintje. Wij reden ook ongeveer even snel.
De laatste kilometers hebben we Attitude en haar maatje express niet meer ingehaald. Zij draafden iets onder ons tempo maar wel heel stabiel.
Het was in ieder geval een mooie rit!

SemBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:04

Leuk hoor.!