Onze eerste 80-er met succes!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_S

Onze eerste 80-er met succes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 14:38

Hallo allemaal,

Begin dit jaar besloten om de klasse II, vetgate, drinken, eten, keuringen etc. er allemaal nog wat beter in te programmeren voor Jet om
vervolgens volgend jaar een klasse III te gaan starten. Jet had vorig jaar een jaar stilgestaan en daarom besloten ons te richten
op de klasse II, dit ging allemaal zo lekker en ik bleef de klasse III in mijn achterhoofd houden. 8) Omdat Grolloo zo lekker dichtbij is (15 min
rijden) en het dezelfde ondergrond is als thuis, besloten we toch daar onze eerste klasse III te gaan rijden. Jet was er ook gewoon zó klaar
voor! Ze had de laatste twee wedstrijden goed gegeten en gedronken, nam haar rust, had nette kaarten en kwam geweldig fit uit de wedstrijden. *\o/*

Vandaag was het dus zover, onze eerste klasse III. Sofie wilde hier met Jets halfbroertje Whizz ook voor het eerst een klasse III starten,
we besloten gezellig samen te starten en het rustig aan te doen, we gingen voor het goed uitrijden! :j

Jet wilde die ochtend niet zo goed de trailer op maar uiteindelijk waren we nog ruim op tijd op het wedstrijdterrein. Snel Jet uit de trailer gehaald
en Jet ingestapt, door naar de voorkeuring. Jet was erg druk aanwezig, echter bij de keuring HF 36.. Hmm.. ze houd ons toch voor de gek denk
ik haha! Verder alles netjes, locomotie A (werd bijna over de baan gesleurd), dus we mochten van start.

Snel opgezadeld en door naar de start, Sofie en ik besloten achteraan te starten, we zouden het immers toch rustig aan doen. Het had de
voorgaande dagen ook flink geregend dus wilde extra voorzichtig zijn op de gladde/natte paden. Jet was het er echter niet mee eens om
achteraan te starten, stuiter.. stuiter.. :') :') De eerste 10 km bleef mevrouw erg druk. Sofie en ik name wat afstand van de voorliggers en
gelukkig werd Jet daarna rustiger, mijn beugels waren ook nog eens veelste lang (dom) dus bij het eerste GP afgestapt om de beugels korter
te maken.

Tijdens de groompunten ging het aanpakken van de flessen dravend super! Jet doet dit geweldig momenteel, loopt gewoon door en ik kan
rustig mijn flesje pakken. Samen met Sofie en Whizz reden we de eerste 35 km voorzichtig maar wel in een lekker tempo door. Binnenkomst
vetgate snel afgezadeld en hartslag gemeten, doet de hartslagmeter het niet.. gatver. Dan merk je hoe gebonden je aan dat ding bent, ik durfde
niet aan te bieden. Meerdere keren geprobeerd… maar nee. Willem kwam nog even voelen met de hand, was goed, dus door naar de
keuring. Daar aangekomen HF 52, inderdaad goed dus. Verder keurige controles, bijna niets veranderd met de voorkeuring, enkel
vooruitgegaan met CRT, van 1 naar <1. Locomotie A, weer was Jet wel heel erg enthousiast met draven, moest hard bij rennen met m’n korte pootjes haha!
Ook Whizz werd goedgekeurd! Mooi! *\o/*

Onze rust ging in, Jet gaat meestal echt uit in de vetgate en vergeet dan te eten, drinken etc. Maar dit keer dronk Jet gelijk een halve emmer
leeg, at haar slobber en at haar hooi. Normaal deed ze dit bij een klasse II pas na de nakeuring, wauw wat een vooruitgang! De 30 min. Vlogen
voorbij en onze tweede ronde ging in, 27 km te gaan.

Sofie en Whizz mochten eerder weg en bleven stappend even op ons wachten. Snel draafden we verder en deze ronde liepen Whizz en Jet
fijner naast elkaar als in de eerste ronde, Whizz was namelijk best een beetje onder de indruk van Jet in de eerste ronde, druktemaker haha!
De km-ers vlogen voorbij, super leuk om op de groompunten je grooms te zien, gekke grapjes tussendoor haha! Jet dronk bij het laatste
groompunt ook voor het eerst onderweg een halve emmer leeg! Wauw, dit gaat echt goed! Door naar de vetgate, zadel af en gelijk door naar de
keuring, daar moesten we heel even wachten.. HF 40, wauw, absurd! Verder alle controles weer het zelfde gebleven en locomotie A! Ook Whizz
weer goedgekeurd! *\o/*

Ik kon in de tweede vetgate Jet aan mn groomteam toevertrouwen, vind ik nogal eens lastig haha! Ook hier dronk en at Jet weer geweldig!
Hierna opgezadeld, even een raar moment voor ons dacht ik maar Jet deed helemaal niet moeilijk, ze liep vrolijk de 3e ronde in met Whizz en
Sofie. Twee ruiters haalden ons in en Jet liet zich nog ff opfokken, wilde er graag achteraan. Pff wat een energie!!

Afbeelding

Op deze route van 20 km waren er veel brede en vooral droge paden en konden we vaak een galopje inzetten, Whizz en jet galoppeerden
hetzelfde tempo wat erg fijn was. Ook in deze ronde dronk Jet op het laatste groompunt weer erg goed! In deze ronde hebben we zelfs nog 4
klasse III ruiters die ook de 82 km reden, ingehaald. Zo reden we door naar de finish, wauw, kippenvel moment! In galop hand in hand over de
finish met broer en zus! Wat waren ze nog fit!

Afbeelding

Daarna uitstappen, dan begint de spanning altijd een beetje op te lopen, de nakeuring.. haha. Jet liep na het afzadelen eventjes linksachter kort
maar al snel na goed uitstappen liep ze goed. Ze at wat plukjes gras en hooi tussendoor en we gingen door naar de nakeuring. Daar HF 44, alle
andere controles super netjes, niets veranderd alleen turgor een 1tje. Super blij met deze nette kaart, en dan de locomotie, Jet draafde weer
vlot naast mij, struikelde op de heen en trg weg wel 1 keertje maar volgens de vet is dat wat slordigheid en kregen we een dikke A want ze
liep verder helemaal goed!! Ook Whizz helemaal goedgekeurd! Super!

Afbeelding

Wauw! Onze eerste klasse III is een feit, een goede keus geweest! Trots op mijn topper!

Afbeelding
Met broer Whizz

Pff lang verslag maar het was ook zo’n geweldige dag! Jet heeft weer een hoop geleerd, ze verbaasde me weer volledig! Drinken en goed eten in
de eerste vetgate, drinken onderweg, geen twijfels bij de derde ronde, gewoon hup gaan en energie zat!

Onze kaart:
Afbeelding

Afbeelding
Samen met Sofie!! *\o/*

Organisatie en vrijwilligers bedankt, de routes zaten er super in, alles was goed voor elkaar, we hebben genoten! Ook mijn ouders , zusje en
ouders van Sofie bedankt voor het groomen en de gezelligheid!

Zie hieronder het filmpje van ons welke ik in elkaar heb gezet:

En nu..2 dagen flinke spierpijn gehad maar er nu al vanaf! Wauw hahaha, dat is ook voor het eerst! Jet stond er de volgende dag alweer super bij,
droge benen, niet ingevallen (wat ze wel eens is na een wedstrijd :') ) en lekker fit! Top!

Hoop dat jullie een beetje een beeld hebben van deze ,voor ons, geweldige dag! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Laatst bijgewerkt door Michelle_S op 22-09-15 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

NotYourLine

Re: Onze eerste 80-er met succes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:50

Wat een ontzettend gaaf verslag en een geweldige dag voor jullie zo te lezen. Ziet er erg leuk uit! +:)+

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:12

Wat een mooi verslag, wordt helemaal blij van jullie filmpje. Gefeliciteerd met het behalen van de finish :D

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:33

Super foto nr 2! Wat een mooi moment!

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:37

Gefeliciteerd!! Ik heb foto 2 op Facebook voorbij zien komen heel toevallig, leuk :))

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:14

Gefeliciteerd, wat een mooi verslag!
Ziet er goed uit zo.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:15

Gefeliciteerd!, super leuk verslag :D

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 18:42

Dankjulliewel voor de leuke reacties! Zit nog steeds op een roze wolk!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 18:47

Wauw, echt 80 kilometer?

Te gek, hele mooie foto's ook *\o/*

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 19:03

Leuk zoals jullie samen over de finish komen, en de foto met broer en zus......helemaal mooi!!
Proficiat hoor met deze geweldige prestatie.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 19:12

Wat een leuk verhaal heb je van je wedstrijd gemaakt, je gaat er lekker in mee......
Gefeliciteerd beide met jullie eerste klasse 111 wedstrijd!

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 19:20

Wauw toppers! Wat heerlijk om alles te lezen en te volgen ! Gefeliciteerd ! Dat moet naar meer smaken!

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 23:53

Wat een super leuk verslag! Zo leer ik ook nog wat over de endurance.
Ook erg genoten van het filmpje, een kijkje in de keuken van jullie sport.
Gefeliciteerd met jullie eerste 82 km!! Dat er nog vele mogen volgen!

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 00:03

Haha blij paard!
Leuk filmpje en nog van harte gefelicteerd *\o/*

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 01:48

Wauw goed gedaan!! :D

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 06:08

*\o/* en nu ook in uitgelicht! Toppertjes ;-)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 06:36

Waauw, wat goed gedaan zeg! :D

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 06:50

Wat een mooi verslag en die foto van hand in hand over de finish is echt prachtig!
Knappe prestatie hoor, gefeliciteerd daarmee.

Tika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 07:09

Je hebt altijd zulke geweldige verslagen! Ik geniet er altijd van en houdt je wedstrijdkalender goed in de gaten. Ik word altijd blij als ik je foto's en verslagen lees!! Super gefeliciteerd met je mooie wedstrijd en de foto's en filmpjes zijn top! Ook voor je maatje Sophie uiteraard, leuk broer en zus!

Clau1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 07:52

Super prestatie! Gefeliciteerd. Mooi filmpje. Kippenvelmoment bij de finish ;)

ik had geen idee hoe zo'n wedstrijd in elkaar zat. Nu wel.

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-15 08:20

Wat gaaf, sta in uitgelicht! Dankjulliewel!! :) :) Super om te horen dat jullie nu ook een duidelijker beeld krijgen van de Endurance ;)

Tika, dankjewel voor je super enthousiaste reactie, word ik blij van haha!

Dankjulliewel!! Geniet nog steeds na, zojuist m'n filmpje ook weer ff bekeken! :) Jet staat er overigens super bij, de dag erna al ;)

Estherbrink1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 08:50

Gefeliciteerd!
Wat een leuk verslag om te lezen!

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:22

Wat een mooi verslag! En gefeliciteerd!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:54

Leuk Michelle! Ik heb jullie zien finishen! Gefeliciteerd met je rit en tot op een volgende wedstrijd. :)

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:05

Wat een leuk verslag weer! :)

Gefeliciteerd met jullie eerste 80'er, op naar nog grotere afstanden volgend seizoen?