Tammy @ TREC Twello: goed genoeg!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WendyBZ

Tammy @ TREC Twello: goed genoeg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 23:04

Met onze Italiëplannen (EK TREC in Scandiano, Italie, 5/6/7 sept) in het verschiet zou Twello de generale repetitie worden. Nog wat dingen uitproberen, zoals het reizen. Twee weken geleden toen we van en naar België reden, was ze nog onrustiger als normaal. Ze leek haar balans steeds kwijt te raken en liet zich tegen het middenschot vallen. Ik heb net een nieuwe trailer, de oude had een houten middenschot en deze een zeil. Voorheen was ze al wat onrustig op de trailer, en ik had gehoopt dat ze misschien rustiger zou zijn als ze meer ruimte had. Blijkbaar niet -O- dus dit weekend de hele boel volgebouwd: een plank langs het middenschot, een extra matras tegen het middenschot en haar na een tip aan de andere kant van de trailer gezet:
Afbeelding

Een behoorlijk verschil! Véél rustiger, dus de truc is echt zo weinig mogelijk ruimte geven, dan staat ze het rustigst :+

Op vrijdag de veterinaire keuring gehad, met een mooie hartslag van 38 konden we van start :) Zaterdag was het 's ochtends al lekker vroeg warm {:} Het intekenen was pittig, het was een hele drukke kaart. Wel veel navigatiepunten, maar erg lastig om in te tekenen. Een van mijn mederuiters kon de start al niet vinden, die had ik dan wel weer. Zo hebben we de rest van de rit elkaar een beetje geholpen :+
Afbeelding

en van start!
Afbeelding

Molentje onderweg: https://lh4.googleusercontent.com/-H7Fx ... ello04.jpg

en na een paar kilometer de eerste controlepost :)
Afbeelding

nog meer onderweg https://lh5.googleusercontent.com/-SGSF ... ello06.jpg

en het tweede uitprobeersel: mijn koelvest! Kwam helaas net na België binnen, maar ik kon hem nu dus wel mooi proberen. Wat een uitvinding!! +:)+ De hele rit is ie lekker koel gebleven. Tijdens de pauze heb ik hem opnieuw nat gemaakt en heeft mijn mederuiter hem aangehad om af te koelen. Dit heeft me wel echt een tweede zonnesteek gescheeld :j

verderop in de rit, mede-idioten :P Dhana en Julia
Afbeelding

ik had inmiddels de mederuiter uit mijn klasse gespot en heb maar even een stukje doorgereden zodat we even samen op konden rijden. We hadden een behoorlijk lang traject met hoge snelheid, en zo konden de paarden zich een beetje aan elkaar optrekken. Na een paar kilometer weer een controlepost en werden we weer opgesplitst. De route ging een stuk langs Bussloo, waar we nog even dankbaar gebruik hebben gemaakt van de waterbak. Even lekker afkoelen en Tammy een flinke slok water. Een stuk verder begon ze ineens te hinniken :? Dat was blijkbaar de echo-locatie-afspraak van Tammy en Merlijn :') Tammy had het gas er ineens weer op en zo zaten we weer bij mederuiter Ingrid in de buurt :+
https://lh4.googleusercontent.com/-gDEC ... ello09.jpg

Tammy en haar blonde BFF
Afbeelding

We zijn het hele stuk samen opgereden tot de volgende controlepost. Daar is zij weer eerst vertrokken en hebben wij weer gewacht. En toen was daar gelukkig eindelijk de pauzeplaats!
Afbeelding
op de pauzeplaats ook bepakkingscontrole https://lh6.googleusercontent.com/-XsIl ... ello29.jpg
Daarna alles van Tammy afgetrokken en even afgespoeld om af te koelen. Bij het teruglopen naar de spullen/schaduw was het ineens *plof* en daar lag ze ineens lekker te rollen in het zand >;) Handig, volgende keer dus een borstel meenemen in de bepakking :+

Na de pauze eerst weer een stuk alleen gereden, alleen in het bos kwamen we Ingrid alweer tegen. Samen een hele lus gereden, waar helaas geen knipper en geen post bleek te zitten. Toen we net de lus afhadden kwam daar onze mederuiter aan. Die zag het niet zitten om in zijn eentje de lus nog te doen, dus gezellig met zijn drieën verder :D https://lh6.googleusercontent.com/lW5Pv ... 61-h615-no

Bij de volgende controlepost kregen we nog een azimuth-opdracht (lijst met zoveel meter in de richting van 210 graden, zoveel meter in de richting van 98 graden, enz). Die ging niet zo best, dus maar terug gereden naar de post. Toevallig kwamen we net met zijn drieën weer samen :') Vertrekken moest weer met vijf minuten ertussen, maar Tammy had wel zin in een drafje en zo zijn we de rest van de route weer samen verder gereden :+ Nog even netjes wachten voor het stoplicht... https://lh4.googleusercontent.com/-EUal ... ello12.jpg

en eindelijk weer terug! (9.30 vertrokken, 17.15 weer terug...) https://lh3.googleusercontent.com/-AaPb ... ello13.jpg

Paard verzorgen... https://lh6.googleusercontent.com/-4Hq9 ... ello14.jpg en dan weer even rust https://lh4.googleusercontent.com/-UE13 ... ello15.jpg

Na de rit hadden we nog een date met een sponsor... Sir Lancelot Horsesports had een paar vreselijk gave petten voor ons... https://lh3.googleusercontent.com/-blZ6 ... ello16.jpg

https://lh5.googleusercontent.com/-Lt41 ... ello17.jpg

én voor iedereen uit ons team een bodyprotector!! In de Nederlandse kleuren :)F *\o/*
Afbeelding

Toen de uitslagen hingen, bleken we eerste te staan, met een behoorlijke voorsprong :+ Nou zegt dat niets, want ik wordt meestal wel verslagen op de MA/PTV :+

De volgende ochtend eerst de MA. Die was op een kwekerij, superfijn pad om te rijden :j Ze was met inrijden al heel fijn, dus hoppa, van start... https://lh6.googleusercontent.com/-NSyZ ... ello19.jpg

bijnabijnabijna....
Afbeelding

en jawel, dat leverde ons een punt in de galop op :D *\o/* *\%/*
De stap niet zoveel als normaal, we hadden een totaal van 17 punten. Misschien toch een keer de gok nemen en losgooien, dat stapt ze namelijk écht hard... https://lh5.googleusercontent.com/-QjVn ... ello21.jpg

Maar na de galop kon het eigenlijk niet meer stuk wat mij betreft :D
Afbeelding

Tussendoor weer even bijkomen..
Afbeelding

En van start in de PTV. Die ging niet zo best := Ik wilde wel graag met mijn nieuwe bp starten, maar die zit nog niet goed, daar moet even wat aan vermaakt worden. Hij kroop wat omhoog en dat maakte sommige hindernissen nogal lastig := De laaghangde takken dus maar overgeslagen, dat was kansloos. De achterwaarts en smalle doorgang aan de hand hebben we verprutst. Nog maar even op oefenen komende tijd. De berg af en wal gingen dan wel weer goed, net als de sloot en de brug
Afbeelding

De poort ging wonderbaarlijk goed! Eén keer losgelaten, maar wel netjes dicht kunnen doen, wat lang niet altijd lukt. Toen een sprintje trekken naar de andere kant van het veld voor het trailerladen (10 punten :+ ) en daarna weer gas erop terug
Afbeelding

Nog even stilstaan... (9 van de 10 seconden :+ )
Afbeelding

en klaar! Uiteindelijk bleken mijn twee mederuiters niet zo goed gescoord te hebben als verwacht, en bleken we gewoon eerste te zijn :wow: voor het eerst in mijn TREC-carrière *\%/* Dat was even een hele grote opsteker, wat gaaf zeg.

en zeg nou zelf, wie wordt er nou niet verliefd op zo'n koppie <3 <3 ("dit is waar de wortels uit komen. Lief kijken, dan geeft ze wel wat"
Afbeelding

Nu op naar Italië!!

TrIjNiE__

Re: Tammy @ TREC Twello: goed genoeg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 23:11

Aah ziet er superleuk uit :D Veel succes in Italië!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 07:50

Jeeeej, en nogmaals gefeliciteerd.
Super verslag.weer

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 07:55

Ziet er weer geweldig uit Wendy, super gedaan, Gefeliciteerd
veel succes in Italie

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 08:02

Leuk verslag hoor! Zet hem op in Italië!

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 08:36

mooi verslag Wendy,

veel plezier in Italie :)

UBok

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 08:41

wat goed, veel succes en plezier in Italië!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 09:28

Mooie generale repetitie zo, gefeliciteerd met je eerste plek!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 09:29

Gefeliciteerd! :)) foto's zien er leuk uit :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:59

dat is vlakbij waar ik woon, leuk om dingen te herkennen! :) Van harte gefeliciteerd met je eerste plaats

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 18:35

dankjulliewel :)

Corelli: mooie omgeving is het! Had af en toe wel een buitenlandgevoel, maar die hitte hielp daar ook wel bij :+

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 18:47

Super. Gefeliciteerd. Succes in september.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 18:56

Jaaaaaaaaaaa, een Tammy verslag!! *\o/*
Van harte gefeliciteerd en ook fijn dat je koelvest werkt.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:07

Weer zo'n leuk verslag! Gefeliciteerd!

Bonjour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 00:33

Leuk verslag om te lezen. Jullie vormen echt zo een leuk team samen. Tammy je superdraver!

Gefeliciteerd ook met jullie eerste plaats *\%/*

Heel veel succes en plezier in Italie :)F

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 08:24

leuk verslag, goede generale!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:26

Wat ontzettend gaaf! Goed idee met die trailer. Paarden hebben liever minder ruimte in een trailer, omdat ze dan hun balans makkelijker kunnen houden in bochten enzo :)

Eext heel leuk dat het zo goed ging! Gefeliciteerd :)

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:35

Wat een ontzettend leuk verslag. Zeker met de foto's! :D En supergefeliciteerd met de eerste plek!

Heel veel plezier en succes in Italië!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:38

Gefeliciteerd.
Maar waarom heb jij je paard aan de linkerkant staan. Als je nu een keer in de berm raakt, kom je er minder snel goed uit. Als dat je hem aan de rechterkant hebt staan

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:45

Hihi. Samen onderaan begonnen in de T1 en nu gaat mijn voormalige equipemaatje gewoon naar het EK. 8-)

Leuk verslag weer! Tammy is cool. +:)+

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 10:48

FriesWytske schreef:
Gefeliciteerd.
Maar waarom heb jij je paard aan de linkerkant staan. Als je nu een keer in de berm raakt, kom je er minder snel goed uit. Als dat je hem aan de rechterkant hebt staan

Dat staat uitgelegd :) Normaal staat ze inderdaad aan de andere kant, maar omdat ze zo onrustig was de vorig keer, heb ik haar aan de andere kant gezet met nog wat aanpassingen. Overigens weet ik de andere kant wel zo vol te bouwen dat het qua gewicht niet veel zal schelen := (div. pakken hooi, dekens, reservemateriaal, zadelkruier+harnachement...)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:49

Oké, sorry. Dan heb ik daar overheen gelezen.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 11:02

Geen probleem hoor! Ik weet dat ze aan de andere kant horen te staan, maar aangezien ze zó onrustig was de laatste keer, was ik bereid alles te proberen. Misschien dat ik haar de volgende keer wel weer aan de goede kant zet om te proberen. Denk dat de plank en de matras al een hele hoop schelen.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 11:12

Karin schreef:
Hihi. Samen onderaan begonnen in de T1 en nu gaat mijn voormalige equipemaatje gewoon naar het EK. 8-)

8-)

Ik kan me die wedstrijd nog goed herinneren... Compleet de weg kwijt in het bos met twee stuiterkonijnen onder ons die het niet eens waren met het tempo :') en pannenkoeken.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:40

diep respect voor wat je allemaal doet en inmiddels al bereikt hebt met je knollie.
Ben stront jaloers dat je dit allemaal zo doet, wou dat ik het zo kon.