Met mooie hartslagen van 20, 50, 36 en 2 x A locomotie zijn we 3 winstpuntjes rijker.
Onze vetcard:

We hebben de lange klasse 1 gedaan van 31 kilometer.
Met Wendybz als oppersupergroom en Marrit als supergroom/hofnar
Zelf twijfelde ik omdat we de hele winter eigenlijk niks hebben kunnen doen, maar het enthousiasme en loopvermogen van Zok was het geen probleem.
We begonnen uiteraard met voorkeuren (lees: ik stond erbij een keek ernaar terwijl wendy het proces met Zok doornam)
Alles gecheckt en goed bevonden jeej:

Wendy samen met Zok voordraven volgens mij hadden ze beide een A voor locomotie

Dus tijd om paard te gaan zadelen en alle gespen en dingetjes te bevestigen.
Marrit hier in opperste concentratie en Zok denkt enkel GRAS in de verte:

Ik heb absoluut geen last van wedstrijd stress, faalangst en accute misselijkheid...helemaal niet, zie me glunderen zo vlak voor de start
(en wendy ernaast voor enige vorm van mentale steun)
Zok was zo blij om haar benen te strekken (de winter duurde en duurt veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeels te lang helemaal voor haar) dat ik die eerste 20 kilometer alleen maar Zok heb moeten inhouden.
Bij instappen was ik een mederuiter tegengekomen die voor mij gestart was die had ik bij het hekt ingehaald en zijn stukken samen verder gegaan.
Wel zo gezellig met die ongekende gure wind!
ZOk haar tempo ligt te hoog dus had ik op deze manier ook een mooie rem.
Elke keer als ik de schimmel uit zicht kwijt was ging ik weer stappen tot ze ingelopen was en we weer een stukje konden samen rijden totdat ik haar had 'achtergelaten'.
Al vrij snel kwamen we bij open stuk aan, daar was het bitterkoud maar met vele lagen en een fris paard was het goed te doen

Terwijl ik en het rijmaatje samen stapten voorbij een groompunt kwamen we ineens twee wilde zwijnen tegen, die in volle galop van rechts kwamen en zo een 50 meter voor ons pad overstaken en links verdwenen.
Wat een enorm grote beesten zijn dat! en wat kunnen ze hard!
Rijmaatje gaf de tip door te rijden mochten er nog meer komen dus snel doorgereden en paar honderd meter verder zagen we weer een zwijn parallel snoeihard gaan. Gelukkig konden we afslaan richting Dikke Bart om die 'enge zwijnen' te vermijden.

Het fenomeen klapzand kennen wij niet en was Zok haar eerste keer. Voorzichtig zocht ze zelf balans en handigheid en zonder problemen in volle draf heerlijk over de Dikke Bart.
Zok vond het schitterend, oren erop en ploeteren! in no time was BB bedwongen
Vanaf daar was het nog maar een klein stukje.
Blij paard

Het was ook echt niet alleen maar afzien

Braaf paard

Bij het gebrek aan een tennisballetje/frisbee was de oplossing om groom Marrit bezig te houden zodat ze haar energie beetje kwijt kon snel gevonden in de vorm van een oranje emmer

Na de finish veel dekens op en lopen lopen en lopen het was zo koud met die wind
tot de nakeuring waar ze wederom goed bevonden is
Omdat we als ongetrainde biggetjes aan de start verschenen heb ik zo rustig mogelijk aan gedaan en op safe gespeeld.
Volgens een tabel van http://www.bluebalance.nl mochten we niet voor 12.51uur finishen dus heel rustig gedaan dat we op 12.56uur over de finishlijn gesjokt kwamen
AL met al was het supergezellig en weer mensen ontmoet, uiteraard Judith de keurende dierenarts en nog mensen waarvan ik de naam niet ken

Uiteraard iedereen van de organisatie bedankt!
en wendy, marrit, vrijwilligers en Zok zonder haar was het echt afzien geweest

tot ziens allemaal :

)
We hebben ons kostelijk vermaakt, ondanks (of dankzij?) de kou!! Op naar de volgende