Onze laatste wedstrijd van dit jaar!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_S

Onze laatste wedstrijd van dit jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 20:57

Hallo Allemaal,

Hier weer een berichtje van ons! Om 6:00 ging hier de wekker, we zullen de 29,5 km in Onstwedde starten, ditmaal voor het eerst in ons eentje! Erg spannend dus, maar zeker een uitdaging! Begonnen met trailerladen om 6:30, dit omdat dit nog wel eens problemen opleverd met Jetje, we hadden haar er na 3 kwartier in.. :xx maar ze stond en dus konden we uiteindelijk om 7:30 vertrekken. Om 8:10 aangekomen en dus direct aangemeld en de voorbespreking beluisterd.. Daarna Jetje mooi laten eten en vervolgens uit de trailer gehaald om naar de voorkeuring te gaan:

Afbeelding
Pap en Mam waren mee om te groomen, samen met mijn vaste groom en fotografe Marloes, die vanaf mijn 1ste wedstrijd al aanwezig is! :lol:

Afbeelding
Even warmlopen voor de voorkeuring..

Afbeelding
De voorkeuring, alles was prima, nette hartslag 44, én eindelijke vier plusjes voor de darmgeluiden wat telkens te weinig is. Had hier dan ook extra veel aandacht aan besteed voor de wedstrijd, wat dus z'n vruchten afwierp. De locomotie keuring was op zand met steentjesbeslag waar Jet altijd wat gevoelig voor is, eerst was er dus wat twijfeling bij de locomotie maar uiteindelijk kregen we een A!

Hierna Jetje nog lekker laten eten, we hoefden tenslotte pas om 9:43 te starten.. Jet om 9:20 opgezadel en om 9:30 erop.. *tong*

Afbeelding
mevrouw was wat ongeduldig, de eerste keer alleen en ze zag telkens paarden weg draven bij de start. Het liefste ging ze er direct achteraan.. Eenmaal aan de start konden we eindelijk op weg!

Afbeelding

Afbeelding
Onderweg gelijk 2 bruggetjes tegengekomen waarvoor ik moest afstappen om jet te overtuigen dat ze hier dus echt wel overheen kon. :rofl: Gelukkig wist ik Jet meteen te overtuigen haha!

Eerste groompunt:
Afbeelding
Jet wou geen appel, wel even gekoelt en weer verder..

Afbeelding

Tweede groompunt, jet moest over het 'witte' wegdek, spannend natuurlijk haha..
Afbeelding

In ons eentje rijden ging super! Jet was heerlijk ontspannen én wist mooi één tempo aan te houden..
Afbeelding
hier komen we binnen op de P/A, jetje meteen aangeboden met een keurige hartslag van 44!!! WAuw, dit is het record tot nu toe op de P/A! :mrgreen: gemiddeld volgens mijn gps 13 a 14 km per uur gereden.

Afbeelding
Jet eventjes laten eten en daarna weer verder..

Afbeelding
Volgende groompunt, happy face! Zo trots op Jet dat ze alles zo in haar eentje doet! *lol* *lol*

Afbeelding

2 km voor de finish, mam geeft me een kan met water.. ff jet nog koelen.. wat een verschil met de vorige wedstrijden, ze wordt echt een topper!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Trots! <3 :oops:

Afbeelding
Finish! 12:11 Nette harslag van 52! 2.28 over de route gedaan! Super! Nu Jetje naverzorgen voor de nakeuring en vervolgens naar de prijsuitreiking!

Afbeelding
Altijd achter de schermen maar nu zelf ook op de foto! Marloes, de fotografe en groom! Houd Jetje haar spieren warm na de inspanning!

Vervolgens jet laten nakeuren, alles was super! Inclusief 4 plusjes voor de darmgeluiden! Techniek werkte dus! haha! Hartslag 32 en direct een A voor locomotie! *lol*

Vervolgens de prijsuitreiking, Geweldig zeg dit had ik niet durven dromen, maar een nette 3e plaats hebben we te pakken!! *\o/* +:)+

Afbeelding

Wat een afsluiting van ons eerste wedstrijdseizoen, waar we samen groen in starten maar al zoveel hebben bereikt! Op naar volgend jaar, waar we nog 1 klasse 1 starten en dan over zullen gaan op klasse 2! Als alles goed gaat natuurlijk :rofl: Tussenstand nu dus 12 wp! +:)+

Super trots op mijn meissie! Dit hebben we voor het eerst écht alleen gedaan! Maar natuurlijk niet zonder mijn geweldige grooms! En Marloes ik kan het niet vaak genoeg zeggen! maar ontzettend bedankt weer voor de foto's!!! :D

Juangi

Re: Onze laatste wedstrijd van dit jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:59

Wat een leuk verslag zeg! De lol straalt er vanaf1

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:07

Super hoor dames! :D Ik ben trots op jullie!
Wat fijn dat het koelen nu ook al zo goed gaat. Inderdaad een enorme verbetering!
Van harte met jullie 3e plek, helemaal verdiend! En natuurlijk tot snel! :D

Mieke_Xena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:29

leuk verslag! En heel erg knappe prestatie weer!

wollewaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 23:17

Leuke foto's en gefeliciteerd met je 3e plaats! Rood staat ook erg goed moet ik zeggen :))
Misschien kunnen we volgend jaar een keer samen trainen? Gezien je zo dichtbij woont :)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 23:21

Leuk jouw en Jet nu een keer IRL gezien te hebben. Gaat goed met jullie! Op naar 2013 :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 06:43

Wat leuk! Gefeliciteerd! :)

Wat een apart hoofdstel heb je! Klik je nou het bit eraan? Of lijken je halster en je hoofdstel gewoon veel op elkaar :+

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 06:44

gefeliciteerd!
en leuk om te lezen ook!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 07:37

Dit heet een halsterhoofdstel, 2 in 1 dus. Je hoeft alleen het bit er nog aan te klikken en klaar :)

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 07:47

Kroelkip Jet op de voorpagina!! Leuk dat het zo goed tussen jullie gaat Michelle. En uiteraard gefeliciteerd met jullie 3e plaats. Superrr! Op naar volgend seizoen :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 07:51

Djilna schreef:
Dit heet een halsterhoofdstel, 2 in 1 dus. Je hoeft alleen het bit er nog aan te klikken en klaar :)

Aha! Ik had het nog nooit gezien. Wat grappih/handig :D

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 08:20

Mooie foto's! Dat rood staat leuk!
En gefeliciteerd met je prijs!

i_risss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 08:32

Leuk verslag en mooie foto's! :)

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 08:45

Gaaf paardje heb je!

lisselotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 09:02

He tipje, als ze zo moeilijk laadt....probeer eens een monty roberts halster....gewoon in de trailer gaan staan, druk op halster houden, met lange lijn..meer niet..niet trekken...al sta je daar een uur..ze merkt vanzelf dat ze een stap nr voren moet doen om de druk te ontwijken....ook al schiet ze naast de trailer, ook van de zijkant kan ze er gewoon in lopen, dus niet opnieuw voor de trailer zetten, gewoon druk houden..ze staat zo in de trailer....Die van mij wilde ook niet laden, cursus geweest, die deden dit op deze manier, nou hij rent nu gewoon de trailer in..ideaal..hoef geen tijd meer in te plannen om te laden...

Senna012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 09:09

Super leuke foto's en jammer dat het de laatste wedstrijd voor je is van dit jaar !!!!

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 09:27

Wat heb jij een vreselijk leuk paardje! Op iedere foto kijkt ze vreselijk nieuwsgierig :-)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 09:51

Leuk verslagje! Wat een mooie hartslagmetingen. Mag je trots op zijn.

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 09:51

wat een leuk beestje!!!

pieps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:12

Gaaf hoor!
Ik ben wel nieuwsgierig naar het verhaal van die darmgeluiden, waarom moet je paard vlak voor een inspanning darmgeluiden hebben en krijg je die geluiden door voeren? Of heb je iets wat gassen vormt in de darmen (oligofructose doet dat bv bij mensen heel erg, dan wordt je nogal winderig...)?

thyra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:19

Gaaf hoor, heel leuk verslag zo!

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:29

Heel leuk om te lezen en om te zien :) Gefeliciteerd met de derde plaats!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:58

Dat blije en vrolijke gezicht van jou spreekt boekdelen! Erg leuke reportage!

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 11:03

Wauw zég! Wat een reactie's zo in één keer! Hartelijk dankvoor de leuke reacties! Word er helemaal blij van!

Wollewaps, dat lijkt me inderdaad erg gezellig! Doen we!!

Andrea, wat leuk! Zie het nu pas, wauw voel me vereerd hahaha! Ben uitgelicht op de voorpagina inderdaad! Dankjewel voor je berichtje!!

Pieps, wanneer een paard te weinig tot geen darmgeluiden heeft is de kans op koliek groter.. vandaar dat er genoeg darmgeluiden aanwezig moeten zijn.. ;)

Bedankt allemaal!!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 11:26

Super Jet!
Dat hebben jullie weer goed gedaan, top hoor!