Tammy @ TREC Frasselt: die Fantastischen fünf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WendyBZ

Tammy @ TREC Frasselt: die Fantastischen fünf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 21:39

Ik heb geloof ik meer spierpijn van het autorijden dan van het rijden zelf := Vrijdag zijn we vertrokken richting Frasselt voor een lang weekend TRECcen :) Vriendje was mee om te vrijwilligen en we hebben lekker twee nachten in B&B Grenzeloos (:+) geslapen, waar we heel goed verzorgd zijn :j
We kwamen in het donker aan, dus het was even zoeken naar de pensionstal waar Tammy zou blijven. Met hulp van Karin aan de telefoon zijn we er uiteindelijk toch gekomen. Paard geinstalleerd en voer klaargezet voor de volgende ochtend en na het avondeten op tijd ons bed ingedoken.

Op zaterdag begonnen aan de POR. Het was heel gezellig en daardoor zijn we meteen misgereden := Een straat te ver ingeslagen waardoor we te laat het bos ingingen. Ik was al van plan om terug te gaan, maar volgens Karin konden we het bos wel in, wat inderdaad zo was. Bleken we ook nog eens recht op een knipper af te rijden, dus we vielen met onze neus in de boter :D De route was echt fantastisch. Wel behoorlijk zwaar, in Groningen heb je niet zoveel heuvels, ja, de Hondsrug, maar dat is een verkeersheuveltje vergeleken bij dit terrein :') Het was echt geweldig, midden in het Reichswald, bergop en bergaf. Ondanks dat we een paar keer de route kwijt waren, zaten we ook snel weer op de goede route. We zijn op elk controlepunt goed aangereden (ook al kostte dat soms wel even wat tijd en moeite om uit te puzzelen waar we nou precies langs moesten) en hebben we alle knippers gehad.
Laatste controlepost in het bos, vriendje heeft een paar (niet zo goed gelukte :+) foto's gemaakt :)
:wave:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij de BBQ 's avonds bleek dat we het toch echt niet zo slecht hadden gedaan +:)+ Met 201 en 203 punten (mijn hoevenkrabber zat in mijn andere tasje, merkte ik bij de bepakkingscontrole...) die later naar 196 en 198 aangepasten werden geloof ik, stonden we bovenaan in onze klasse 8-) *D

Zondag liep het allemaal wat uit, we startten ongeveer een half uur later dan gepland. Begonnen met de MA, op een maisveld. Ik vreesde het ergste, aangezien Tammy het wel lekker vond veren en lekker meestuiterde := Niet handig. De galop ging wel heel fijn, we zijn tot aan het eind doorgegaloppeerd *\o/* Helaas wel te snel, dus geen punten -O- Na de stap was ik wel flauw :( We gingen ontzettend lekker, maar ik kon vanaf achter erg slecht zien waar nou die twee pilonnen stonden waar je tussendoor moest... Helaas had ik tot halverwege de ene pilon en het meetwieltje als ijkpunt genomen, waardoor ik er dus een stuk naast zat. Geen punten dus voor onze stap, wat juist Tammy's sterke punt is ;(
Fototje vanaf hindernis 6, waar vriendje zat. Zowaar Karin en ik samen op de foto :D
Afbeelding

We mochten daarna vrij snel door naar de PTV. Die was echt gaaf. OP twee stukken weiland en een bak, de stukken weiland lagen op een heuvel dus we moesten de helling op naar boven. Vriendje heeft nog een impressie gemaakt van een deel van het parcours. Jammer dat ie niet even filmde toen wij in de buurt waren :=
..volgt...

Hindernis nummer 1 was een helling, voor T1/T2 werd omhoog niet meegerekend, voor de hogere klassen was het een kuil (kom even niet op het goede woord) Jammer, want het was een ontzettend leuke. Tammy is dol op heuveltjes, dus die ging er zo door :) Nummer 2 was een bruggetje, die was wat raar omdat de zon erop scheen, maar wel gewoon erover gegaan :) Nummer 3 waren de laaghangende takken, dit keer in een bocht. Leuk!! En gelukkig ging ie ook goed :) Nr 4 was de dubbelsprong over twee boomstammen. Ik ben echt een watje als het rechte hindernissen betreft _-:( 8)7 geef mij maar kruisjes. Over de eerste hupte ze netjes, de tweede was iets hoger, en denk ik "Ieh!" en denkt Tammy dat ze moet stoppen :') Ik vond het al heel wat dat we over de eerste waren gekomen, dus niet de complete dubbelsprong overnieuw gedaan, maar een rondje ertussen en over de tweede gehupt :) Nr 5 was de poort. Wij kunnen prima een poort openen en sluiten als de sluiting aan de linkerkant zit, laat deze nou aan de rechterkant zitten := Die ging dus niet zo soepeltjes (lees: " Tammy, stapje. Stapje! STAPJE!" Tammy doet een paar stappen, paaltje gaat tussen been en zweetblad door, Wendy weet net haar beugelriem te redden...) maar we kregen hem wel weer dicht :+
Verder naar nr 6, waar vriendje zat. Dat was een behoorlijk hoge hindernis van twee op elkaar gestapelde ex-elektriciteitsmast-palen. Ik heb een poging tot aanrijden gedaan, maar ik was eigenlijk helemaal niet van plan om erover te gaan :') Doorgereden naar nr 7, het labyrinth. Die ging best netjes, we hebben volgens mij 1x aangetikt. Door naar 8, een hele leuke opsprong. Daarna kreeg je vrij snel 9, de smalle doorgang. Die wilde ik in galop doen, maar Tammy deed voor de verandering eens waar ze voor gefokt is en stormde er in draf doorheen := De hoek om naar de bak waar we 10 deden, smalle doorgang aan de hand. Ik ga bij wedstrijden blijkbaar in een default setting waardoor ik spontaan dingen vergeet, dit keer was ik wel zo helder om mijn teugels los te maken, maar vergat ik mijn beugels over het zadel te doen *zucht*
11 was het onbeweeglijk stilstaan, wat eigenlijk kansloos is op wedstrijden met Tammy :Y) dit keer ook. Rechts opstappen doen we al helemaal niet, dus die ook overgeslagen. Door naar 13, de slalom. Die was weer op het gras, dus dat hebben we maar in draf gedaan. Toen weer terug naar het andere stuk via de afsprong, wat ook echt en sprong was := Megasprong, voelde het wel. Richting de uitgang voor een klein sprongetje over een heg, die we vanuit stap/stilstand deden (*zucht* wendy, spring nou gewoon eens...)
Afbeelding

en als laatste nr 16, achterwaarts onder de man. Helaas daar toch weer wat aangetikt, maar ja.
Daarna zijn we terug gereden naar stal, paard verzorgd en nog even snel teruggereden met twee andere ruiters om de partner van een te zien. Gelukkig geen politie in Frasselt op zondagochtend Afbeelding
Na de laatste ruiter teruggegaan, even gechilled 8-) tot de prijsuitreiking.
Tammy in de slaapstand, Ret heeft zijn ogen ook op half 7 :+ Je ziet zo wel de fantastisch mooie, ruime stallen. Echt geweldig!
Afbeelding

Bij de prijsuitreiking bleek ik derde te zijn geworden in de T2 *\o/* van de zes en Karin eerste +:)+ En dat ondanks een niet zo soepel lopende PTV en een slechte MA :+ Toch nog aardig gereden dus :D Kreeg drie leuke prijsjes, waaronder een foto van de POR zaterdag! 8-) en ook nog een zakje muesli voor Tammy :9
Helaas daarna nog een trailerrit van 2,5 uur terug :Z Vermoeiend, maar we hebben het overleefd en morgen ben ik dat toch weer vergeten :+ Op naar de volgende! :D

Imre

Re: Tammy @ TREC Frasselt: die Fantastischen fünf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 22:10

Geweldig verslag, Wendy! Klinkt als een zeer geslaagd weekend! Zo te zien hebben jullie niet al teveel regen gehad? Ik vind hindernis 6 ook best hoog, zo op het filmpje te zien! Snap helemaal dat je die niet hebt gedaan.

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 04:51

Leuk verslag Wendy. Het was inderdaad een erg leuk weekend en prachtig rijden.

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 07:14

gaaf verslag! leuk al die fotos erbij... en gefeliciteerd met je derde plaats!!!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 07:23

Mooi verslag weer Wendy!

Gefeliciteerd met het resultaat!

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 08:29

Gefeliciteerd!
Leuk verslag!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 09:04

Was weer een leuk weekendje weg hè? 8-) En goed teamwork! +:)+

Jammer dat het seizoen alweer voorbij is...

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 09:44

Leuk jongens!
En karin zelfs 1e!
Mooi resultaat ook Wendy, klinkt als een heel geslaagd weekend!

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:46

Wat een heerlijk verslagje!
GEfeliciteerd,z iet er heel leuk uit! +:)+

luanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:47

Leuk verslag !
Het reichwald is inderdaad geweldig gebied om te rijden ! Zeker in vergelijk met het 'platte' nederland.
Ik had even niet in de gaten dat het voor jullie nog zo'n eind rijden was :D
Maarre... wel een hele nette eindscore +:)+

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 13:05

Wat een uitgebreid verslag :D

Klinkt wel als 2 super leuke dagen en ook nog eens in de prijzen ;) Op naar volgend seizoen zullen we maar zeggen he!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:22

Leuk verslag, Wendy!
Wat een grappige PTV, zo in een woonwijk.
Gefeliciteerd met je goede resultaat!
Maar wat ging er nou mis met de stap in de MA? Ik begrijp je verhaal daarover niet helemaal.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 20:28

Het was op een maisveld. In stap terug dacht ik dat ik verder opzij moest, ik zag namelijk twee rode dingen. Toen ik echter halverwege was bleek de ene dus het meetwieltje te zijn, de andere pilon stond aan de andere kant, die zag je niet door de zon :( Balen, want ze ging hartstikke lekker.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:45

Oh, dus ze hadden geen linten neergelegd op de grond en je was buiten de baan gegaan. Dat is balen inderdaad.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 20:48

Nee, buitenkant van de baan was niet afgezet :n Zo jammer, want hier scoren we juist altijd een hoop punten... ;(

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:53

Dat is jammer inderdaad.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 14:03

Erg leuk verslag heb je geschreven Wendy en ik zal je opmerkingen over de M.A. doorgeven aan de M.A. uitzetters, want dat is erg jammer. Dat is een verbeterpuntje voor volgend jaar!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 08:50

Ja, echt enorm jammer. Maar ja, niets meer aan te doen ;)

Wel ontzettend fijn dat er zoveel foto's zijn gemaakt bij de PTV!! 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tammy heeft duidelijk geen moeite met de opsprng := Die had ook wel T3 kunnen doen :D
Afbeelding

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 22:41

Hey, jullie ben ik ook tegengekomen! Wat een leuk verslag! Nog gefeliciteerd met je prijs en wie weet tot volgend jaar!

Wolfgang

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:49

ziet er leuk uit! plezier gehad zo te zien :D
en gefeliciteerd!

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:04

Leuke reportage zo!! Ik ben me een beetje aan het verdiepen in TREC maar zie enorm op tegen die hindernissen. Heb nog nooit van me leven gesprongen en heb ook een paard dat er niet voor gemaakt is (quarter horse). Maar jullie zien er prachtig uit zo!! Heb uit je verhaal en van de fotos beetje idee dat je (onterecht) onzeker bent. Maar kan t mis hebben hoor, ken je natuurlijk niet.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 18:34

is ook zo hoor :+ maar ben een paar keer gevallen en dan ben je niet meer zo overmoedig := daar komt bij dat tammy met ontzettend veel kracht kan springen, dan blij ik ook nog moeilijk zitten en dat helpt ook niet :+

voor quarters is dit ook een hele leuke tak van sport hoor! Er zijn er meerdere die meedoen en die doen het leuk ;j

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:43

Mja toch zien jullie er zo super uit, denk dat t meer ook tussen je oren zit (ken dat als geen ander!!!) want jullie zien er hel professioneel uit zo op de foto's!!! Gewoon vaker de fotos en filmpjes kijken!!!:) Misschien dat je het dan zelf meer gaat zien;)

Denk dat me paardje het erg goed zou doen, maar dat springen daar maak ik me wel zorgen om. Als ik dan van die fotos zie van paarden die over dikke boomstammen springen. Heb echt nog nooit gesprongen, 1 keer een hindernis van 30 cm en een keer een boomstammetje buiten maar NOOIT hoger dan 20 cm!!:S

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 20:23

het mooie van trec is dat je gewoon hindernissen kan overslaan als je iets niet wilt doen :) je meldt je gewoon af bij de hindernisjury en gaat verder met de volgende :) je kan dus best trec starten zonder te springen. Kan je nog even oefenen :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 16:17

Goh, da's inderdaad best leuk, als je dingen over kunt slaan die je eng lijken. Ik heb ook de ballen verstand van TREC namelijk. De hindernissen zitten tijdens je parcours begrijp ik, of moet je eerst een afstand afleggen en liggen de hindernissen op het einde? Snap je wat ik bedoel :P ?
Hoe lang duurt een gemiddelde TREC rit?