TREC Training met Jeddah by SusanW

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

TREC Training met Jeddah by SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 23:52

Vandaag heb ik mijn eerste TREC les ghad, van Piecon op bokt.
SusanW is meegegaan voor de gezelligheid en natuurlijk had ze haar camera mee :):)

Piecon heeft ons rustig alle hindernissen laten nemen die zij daar hebben staan, en legde bij elke hindernis ook de regels/puntentelling uit plus dat ze natuurlijk mega veel tips en rijtechnisch hulp gegeven heeft waar dat nodig was.

Jeddah en ik hebben er ONWIJS veel aan gehad en het is zeker voor herhaling vatbaar +:)+ En in de tussentijd: Aalten, Here We Come! }>

Klaar ervoor Jeddah?
Afbeelding

Eerst lekker in stap, draf en galop door de smalle corridor gegaan, dat ging prima, hadden we ook aleens geoefend, al moeten we nog wel oefenen met wat "vreemde" dingen er naast als planten enz. SusanW bood al aan dat ik dat bij haar in de bak oefenen mag *D
Daarna hebben we daaruit ook aan de achterwaarts gewerkt, Jeddah ging heel snel en druk achterwaarts (doordat ik ook te druk deed :o ) en we hebben geleerd het heel, heel langzaam en rustig te doen, en wat blijkt? Jed raakt dan gelijk niks meer aan en gaat kaarsje recht! :)* :D

Daarna mochten we over de brug, das best een makkie, met al die (Endurance) kilometers kent ze het concept "brug" wel :j
Afbeelding

Na de brug zijn we aan de laaghangende takken gegaan! :):) Eerst in stap, al snel in draf en, gezien mijn omvang, had ik echt NOOIT gedacht dat het ons in galop zou lukken op de wedstrijd afmetingen, dus 30 cm boven schofthoogte van Jeddah, maar met de hulp van Piecon is het gewoon gelukt! *\o/* Als ik maar anders ga zitten en naar beneden kijk :j Jeddah mocht ook iets hard, zodat ze wat lager werdt en dat vond ze wel wat ;) Was daarna ook beloond met wat vreugde bokjes en sprongen!
Afbeelding

Check hoe Piecon meebukt _O-
Afbeelding

Toen moesten we vanuit draf en ook galop, dit kleine hindernisje nemen. Voor Jed echt heel goed, want ze doet het leifst heeeeeel veel energie steken in het omzeilen van sprongen :roll:
Afbeelding

Daarna de Poort, ook dat ging op zich goed, maar na meer uitleg hoe mijn handen en teugels te houden, ging het gewoon nog makkelijker :j
Afbeelding

Vandaar naar de slalom, ik wilde dat gelijk in galop doen, ik vond dat Jeddah lenig en aan de hulpen genoeg moest zijn. Dat was ze ook :j Dat een aantal keer gedaan en maar 1 keer zat er een drafpasje tussen.
Afbeelding

Na de slalom moesten we, heeeeel spannend, gaan "springen"! En als Jeddah ergens wel een hekel aan heeft :roll:
Dus eerst in Stap :j
Afbeelding

Later in Galop! 8-)
Afbeelding

Wat een sprong! :oo
Afbeelding

Nou en daarna mochten we ook nog de op en afsprong doen. Ik heb nooit echt geleerd hoe dat moet en vind dat best spannend. maar nu ik weet dat zolang ik gewoon recht blijf kijken, ik vanzelf in balans blijf en Jeddah haar gang wel gaat! +:)+ Dat viel reuze mee en was ONWIJS leuk! :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:D
Afbeelding

Wie weet volgende keer deze springen? :P :wave:
Afbeelding

Piecon, bedankt voor de reuze leerzame les en de gezelligheid, SusanW, ONWIJS bedankt voor het vastleggen van deze SUPER dag!! :*

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 05:05

Wat een super leuke foto's!!!!
Ziet er inderdaad uit als een hele leuke en leerzame dag :))

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 05:44

Ziet er super uit. Gaat vast goed komen in Aalten.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 06:40

Zo dat ziet er gaaf uit zeg!! Stoer man!! 8-)

Die fotobewerkingen zijn ook gaaf gedaan, super!!

Laika

Re: TREC Training met Jeddah by SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 06:54

Ziet er gaaf uit Jeddah!
Bijzonder ook die foto's van de slalom en de op- en afsprong :j
Die spring-foto vind ik helemaal geweldig!

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 06:57

Ziet er echt wel leuk uit! Je hebt die foto's ook knap bewerkt!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 07:31

Heel gaaf Jeddah!
En mooie foto`s SusanW!

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 07:32

Jeddah schreef:
Afbeelding

Deze is geweldig!

De open afsprong lijkt mij ook erg eng :=

Het ziet er allemaal best spannend uit.
SW, jij maakt prachtige foto's!

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 07:42

Wat is Jeddah toch een pracht beestje :) Hele leuke foto's! Ziet er echt heel fijn en relaxt uit. Volgens mij moet je gaan SGWen joh :D

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 07:55

wat onwijs gaaf zeg is dit! Leuk dat er je bij iemand terecht kon om eens te 'lessen' :D

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 08:16

:wow: Jeddah! Dat heb je gaaf gedaan van twee foto's 1 maken! Mag je mij ook wel eens leren O:) :D
Wat vond ze het leuk hè? En jij daarom nóg meer! Ik vond het leuk om mee te gaan en wie weet ga ik het ook nog eens proberen. Het werkt wel aanstekelijk om ernaar te kijken in elk geval ;)

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 08:31

Wat een ervaring en wat een mooi sprong van Jeddah :)
En hele mooie foto's..

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 09:39

Hee wat geweldig is dit!!!
Ziet er allemaal heel ontspannen en gezellig uit, kan me voorstellen dat je de middag van je leven hebt gehad *\o/*
Enne die foto's..... hoe doe je dat????

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 09:49

Goh, jullie zijn helemaal in jullie element zo! Gaaf!
Prachtige foto's idd. De bewerking van de slalom is KUNST en moet uitvergroot bij jullie in het trapgat :j !

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 10:10

wow jeddah en corine wat stoer zijn jullie +:)+

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 10:22

Prachtig gedaan Jeddah! _/-\o_ En wat deden jullie het goed!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 10:24

Thanks allemaal!

Ik ben nog steeds ZO TROTS!! Kijk MIJN Jeddah nou!! :+: Ze heeft zo haar best gedaan, mijn-houdt-niet-van-priegel-werk-of-in-de-bak-rijden-en-al-helemaal-niet-van-springen-paard! :):)

Bewerking heb ik in Photoshop gedaan, SusanW heeft het me gewoon heel makkelijk gemaakt doordat ze vanaf hetzelfde punt foto's gemaakt heeft ;) Die met de slalom ben ik niet 100% tevreden mee, maar wanneer ik de originele heb zal ik die verder bewerken, ik wil inderdaad die met de op-en-afsprong aan de muur hangen!

Ik heb vandaag wel mega spierpijn :D en een dikke blauwe plek op mijn buik van de knop die Alfred van de week nog voor me op het zadel gezet heeft ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 10:26

Leuk hoor!!! Heb je ook dat zo snel mogelijk stappen en zo langzaam mogelijk galloperen geoefend? Dat lijkt mij namelijk het moeilijkste onderdeel :o

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 10:26

Super gave foto,s!!! Echt heel leuk om te zien hoe jullie samen genieten,Toppie.

Enne,nog geen kip broeds??

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 10:30

@mo_van_dijk, jep! Hebben we aan het einde ook gedaan, galop gaat super, daar gaat ze haar puten wel voor krijgen zei Piecon, maar aan de stap moeten we nog wel hard werken, Jeddah stapt van zichzelf heel langzaam, en wil graag gaan dribbelen. Dus we zullen er nog aan moeten trekken!

@Zorbas2, haha! Nee, nog niks nieuws broed geworden! Ik "wacht" nog op 2 hennen die normaal lk jaar gaan, maar tot nu toe niet :? Heb jij je citroentjes al?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 10:37

Wow!!
Dat ziet er super uit joh!!! :))
Zo te zien vind Jeddah het superleuk!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 10:55

OOOH!! WAT GAAAF!! Wat een gave foto's zeg, die 2-in-1 zijn ook echt súper gaaf!
Jeddah heeft er ook echt schik in zo te zien, zelfs het springen wordt leuk zo! Stoer zijn jullie samen!

Heb jij nooit Trail gereden Jeddah? Ik dacht dat je als Trail-ruiter toch ook een end uit de voeten komt met veel van de TREC hindernissen.

OH En wat GOED dat de laaghangende takken gelukt zijn!! Dat wil ik ook leren, ik zag dat dus ook helemaal niet zitten met mijn buik (hoewel ik nu wel een 'zonder knop zadel' heb, dat scheelt al).
OH mèn, nu kan ik helemaal niet meer wachten tot Ben zover is!

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:08

Nee,ik heb ze nog niet. Ze zijn nog te klein om bij mijn andere kippen te doen,dus Herma houd ze nog even.
Heb je zin om de foto,s tzt. ook op r.f te zetten. Ze zijn zo gaaf,wil graag meer mensen enthousiast maken voor deze tak van sport. Kan nu even niet,r.f. ligt eruit ivm. een landelijke storing.

Wat heb je trouwens weer een geweldige ava!!!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:16

Jeddah wat een gave foto's weer! Super dat jullie dit doen! Oef die laaghandende takken lijken mij erg moeilijk!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:22

Zijn die laaghangende takken voor elke combi even hoog? Of is dit afhankelijk van de schofthoogte van het paard?