Vrijdag de 17e was het dan zover, Jip en ik vertrekken naar Wanroij. De voorkeuring voor de klasse 3 was ook vrijdag al en we hadden samen met Annemieke (die helaas op het laatste moment niet kon starten wegens smid problemen) en Jeanet met wie ik samen ging starten een hartstikke leuk huis met land en stallen gehuurd waar we heerlijk het week-end hebben doorgebracht.
Okk de grooms kwamen vrijdag al aan en iedereen heeft uren in de file gestaan, heerlijk...
Voorkeuring was helemaal goed dus we mochten van start zaterdag!
Vlak voor de start zijn we allemaal nog een bééje duf!
Maar op het eerste groompunt kunnen we toch lachen in het donker, al werd ik onderweg wel gek van Jip die zoooooooo ontzettend kwaad was dat ze niet harder mocht dat ze ging grommen (spoort niet!)

Jihaaaa!

In de eerste vetgate konden we eigenlijk meteen aanbieden, ik zag de HF meter bij het binnenkomen al op 48, maar toch maar even rustig afgezadeld en tegelijk met Jeanet gaan aanbieden. Toen werd de HF geloof ik 56? gemeten maar iig was het goed en voor locomotie een A.

En daar gingen we voor de tweede ronde!

De tweede ronde ging ook prima behalve dan dat Jip en Joya vreselijk aan het mutsen waren de laatste paar kilometers van die ronde. Ze durfden zg nergens langs en ze liepen echt wat te kwallen. Op dat moment had ik zelf even een dippie dus ik werd daar een beetje geïrriteerd van. Maar goed... De grooms sleepten ons erdoorheen!

Op de tweede vetgate ook binnen een paar minuten aangeboden.
Alles was prima, HF 52 en locomotie weer een A!!

Ik hou zelf ook erg van hardlopen...(of niet?)

En daar gaan we weer voor de derde ronde!!!!

De derde ronde ging echt helemaal super de puper, we waren niet echt moe, geen echte pijntjes ongemakken of whatsoever en Jip en Joya voelden echt heel goed aan!
We hebben deze ronde ook meer gegaloppeerd omdat de paarden duidelijk nog over hadden, en we roken de finsh en de paarden ook!
en daar krijg je vleugels van!
Ik kreeg ineens zo'n gevoel van trots!
We zouden het toch echt gaan redden onze eerste 101 km ooit!
De kleine rooie etterbak die vroeger nergens goed voor was en rijp voor de worst, is echt gemaakt om te lopen!
Jeanet zei tegen mij dat wij het eerste over de finish moesten want op de Ginkel waar we ook samen reden was zij als eerst gefinisht dus was het nu mijn beurt. (maar we hebben gewoon samen gereden hoor, dus in feite maakt het geen bal uit!)
Nou, daar gingen we!

En dan naverzorgen voor de nakeuring...

Jip is het nu wel een beetje zat, ze wil eten maar daar loopt de HF steeds van op dus ze moet nog héél even wachten!

Dan de nakeuring...spannend!
Maar HF (52)en de rest is goed!

En bij Joya gelukkig ook!
Nu nog de locomotie voor beide!
Ik kan het niet laten om tijdens het draven zelf ook mee te koekeloeren.

Helemaal goedgekeurd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En Joya ook!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Onze eerst 100 plus (al is het dan maar 1 km meer) is een feit!
We zijn vierde en vijfde geworden en Jip heeft met deze wedstrijd de magische 1000 km grens doorbroken, dus na Latoy heeft ook zij nu de 1000 km Award!
Vandaag stonden zowel Joya als Jip er echt boven verwachting super bij!
Dus nu is de wedstrijd helemaal geslaagd.
Jip heeft nu een paar weken vrij.
Per 1 november moeten we haar noodgedwongen van haar geweldige stal verhuizen.
Ik ben nl in augustus al verhuisd naar Leersum en het wordt nu tijd dat ook Jip deze kant op komt.
Hopenlijk gaat ze het op haar nieuwe stal ook zo goed naar haar zin krijgen als op de "oude" stal!
Wat wel heel erg fijn is, Latoy komt ook op deze stal te staan dus die zie ik gelukkig ook weer iedere dag.
Samen hebben mijn toppers nu dik over de 2000 wedstrijdkilometers in de benen! (en ik ook!)
Jeanet en Joya, bedankt voor het samen rijden, het was echt super!
En alle grooms ook heeeeeeeeeeeeeeel erg bedankt.
Want zonder grooms geen wedstrijd!!!!
Het was weer een erg leuke, spannende en gezellige dag
Jip en jij hebben het super gedaan en Jeanet en Joya ook natuurlijk
Wow super Sas
wat een kleur zeg