. Lekker in de buurt, dus waarom niet? Nog nooit gedaan. Dus even goed de regelementen doorgelezen, thuis wat geoefend en nog een keer bij Carla en gaan met die banaan.
Valentino is een KWPN ruin van 1.68 en ik heb hem nu een jaar. Normaal gesproken dressuren we L1 en springen willen we ook binnenkort ons debuut gaan maken (of volgend jaar
). De dag begon al vroeg. Acht uur waren we hier vertrokken richting Voorhout. Paard opgezadeld en even inschrijven. Daarna onze telefoons even laten verzegelen en daarna even wachten op het kaart intekenen. En we mochten intekenen hoor, t eerste wat we dachten toen we de kaart zagen, ojee die kant kennen we niet. We moesten ergens door een woonwijk en een of andere polder.
Maar goed uiteindelijk kaart ingetekend en we mochten vertrekken
.Even overleggen hoe we dit nou gaan doen.

Bepakt en bezakt

En daar gaan we.

Eerste traject was 6,5km/h. Wij van start en Jessica waarmee ik equipe reed ging kaart lezen hoor. Na ong. 50m gaf ze het al op, want ze kon niet eens vinden waar we waren
. Dus aan mij de eer om kaart te lezen
.Het begin leidde ons door de toeristische woonwijken van Voorhout, wat allemaal wel goed ging. Nog ergens verdwaald omdat we een stoep ook als afslag aanzagen, maar na een rondje gereden te hebben kwamen we nummer 28 tegen en met ruime afstand die even gevolgd
. Als snel de smaak weer te pakken en even lekker een stukje gedraafd. En daar zagen we een groep paarden staan
. En jaa hoor Rood Rechts en Wit links, dus de eerste punten waren binnen
. Wel vijf minuutjes te vroeg, dus wel wat punten aftrek. Hier was ook de MA. Langzaame galop heen faalde heel hard. Mensen die er zaten waren heel erg eng. En we lagen nog bijna in de sloot. Dus even afgestapt en naar het eind gelopen. Stap terug ging ook niet goed, want het lint ging hard wapperen, waardoor Val niet meer verder durfde en we dus ong. een halve minuut stilstonden en een beetje achteruit liepen. Dus de MA gaf ons 0 punten.
Het tweede traject was 8 km/h. Eerste deel liep langs een weg dus die hebben we lekker gedraafd, klein stukje te ver door gereden, maar snel gehersteld en toen weer een stukje woonwijk in. En daar ergens verstopt in de bosjes zat het tweede punt. En ook daar netjes gefinishd. Dit maal 7 minuutjes te vroeg. Daar even wachten en nog wat gezellig gekletst en we mochten weer verder.
Dit keer moesten we 7km/h. Hoewel we meteen al verkeerd gingen (rechts en links is zo moeilijk uitelkaar te houden
) toch snel weer op de route. Hoppakee de polder in en weer door een soort woonwijk iets. Derde punt reden we bijna verkeerd aan, maar we konden nog omkeren, dus uiteindelijk goed aangereden. Dit maal 6 minuutjes te vroeg. Hier was ook de eerste PTV oefening. Bruggetje aan de hand. Aan de overkant van de brug stonden allemaal paarden, dus Val deed het perfect! 10 punten

En naar de finish zonder fout te rijden
. En deze op de minuut precies aangereden
. Snel door naar de DA lekker in de stromende regen. Val had een hartslag van 36 en liep ook goed, dus we mochten door
.Even paardjes op de trailer en zelf even opgekleed. Parcours hadden we de dag daarvoor al gelopen, dus dat was niet nodig. Daarna weer opgezadeld en op naar de PTV.
Even stilgestaan in de regen, rondje gedraafd, even plassen
en we mochten van start. Begon al lekker, want het terein was dood eng
. Maar uiteindelijk toch zo ver gekregen
.
Eerste onderdeel was de laag hangende takken. Hadden we veel geoefend en ik wou hem in galop doen. Paard was het daar niet mee eens, dus het werd draf. Hij gooide wel lekker z'n kop erop, dus stoote de eerste twee takken er zelf af. Tja dan kan ik bukken wat ik wil
. Dus wel 1 punt
!Toen was het tijd voor het hek, waar ik niet lekker bij kwam, want het was toch wel erg eng. Dus drie weigeringen en we gingen weer verder.

Springen over een heggetje was een makkie, dus daar 10 punten. Daarna de opsprong wat ook wel erg leuk was, dus ook 10. Eraf ging ook goed dus weer 10. Zoo gaat het goed
.Maar toen was daar het water. Had hij nog nooit gezien en was ook niet van plan om er door heen te gaan. Hoewel ik zeker weet dat ie achter iemand aan er zo in liep, want hij vond het niet echt eng. Hij snapte het gewoon niet. Dus daar nog even gezellig gekletst met de jury bij dat onderdeel (bokker?) en we gingen weer verder.

Daarna heuveltje op wat 10 punten opleverde

En weer heuveltje af wat 4 punten opleverde. Waarom? Iemand die dat weet?

Daarna het labyrint, wat nog nooit was gelukt, maar dit keer deed hij het gewoon goed
. Was nog wel een beetje spannend om er in te lopen, maar wel 10 punten
.Dubbel sprong waar ik niet zag op te letten was de volgende. Dus meneer liep rustig voorbij de tweede. Daarna nog een keer genomen en ging goed, dus 5punten
. Toen gingen we naar het achterwaarts toe, waar hij enge pionnen zag
.
Achterwaarts begon heel netjes, maar daarna stond hij op de balk en gooide hij alles om, dus 0 punten

Daarna weer een sprongetje wat goed ging. Daarna lag ik er wel bijna af, omdat daar achter een groote plas lag, waar hij een noodsprong over nam. Daarna belande we midden in het onbewegelijke stilstaan waar gelukkig niemand bezig was. Maar toch nog 9 punten

Dus daarna mochten wij onbewegelijk stilstaan. Deed meneer super goed!
Dus 10 puntjes.Eventjes wachten op het opstijgen.

Daarna rechtsopstijgen. Ging opzich wel, maar hij verzette een voetje, maar toch nog 6 punten.
Slalom deden we rustig in draf, dus daar hadden we 7 punten.

Daarna paardjes naar huis gebracht, even eten en weer terug voor de prijsuitreiking.
We waren uiteindelijk 10e geworden!
met 222p voor de POR (van de 240), 0p voor de MA (van de 60) en 102p voor de PTV (van de 160)En wat bleek de DA had Valentino uitgekozen als paard met de beste conditie, dus die prijs hadden we ook nog
.Ik vond het een erg gezellige en geslaagde dag. En de organisatie was ook top