Uitgebreid verslag TREC debuut Rijsbergen met Diddle

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Uitgebreid verslag TREC debuut Rijsbergen met Diddle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 10:43

Gisteren was het eindelijk zover, ons TREC debuut en ook meteen algeheel wedstrijddebuut.
Diddle is mijn 13 jarige fjordje. We rijden recreatief, mennen recreatief.. Eigenlijk heeft hij een luizenleventje dus!

Goed de TREC, ik was al 2 maanden aan het zenuwen erom, want ook al is het de 1e keer, ik wilde geen flater slaan.
Dus we moesten over onze spring angst heen komen, wat gedeeltelijk is gelukt met behulp van mijn lieve groom, bokker Lacuna :*

Ik heb in Equipe gereden met bokker Crazymel en haar crazy dravertje ;) Ben heel blij dat we samen konden verdwalen op de POR, want anders had ik echt opgegeven geloof ik.. Na 1 uur nutteloos ronddwalen hadden we eindelijk de route gevonden, en konden we er ook een beetje de lol van inzien :+
Diddle heeft zich heel onderweg érg goed gedragen, ondanks de brok zenuwen op zijn rug.
Afbeelding
Hier waren we terug, opgelucht dat we het gehaald hadden ;)
Toen werd het afzadelen, afsponsen, zelf drinken en eten (opgedrongen door lieve groom :)) ) en op naar de DA voor de keuring
http://i183.photobucket.com/albums/x95/ ... CF8763.jpg
Afbeelding
Alles helemaal oke, dus hij mocht mee terug naar zijn prikweitje :):)
Ook mijn equipegenootje mocht door! :D

Paardjes lekker wat water en hooi gegeven, wat brokjes, een banaan, roggebrood. Diddle had het prima naar zijn zin. Mensen die langskwamen lopen werden schooiend aangekeken, buurpaarden die wortels kregen met grote waterige ogen jaloers bekeken.. ^) Hij voelde zich duidelijk heel wat! :D

En toen was het weer tijd voor zenuwen, want we mochten de MA en PTV in. Ik had het volste vertrouwen in het goed volbrengen van de MA, we gingen voor een redelijk vlotte galop, de gang vond ik belangrijker dan het tempo.
De PTV wekte meer kriebels op, er lag een boom, en die vond ik er vreselijk imposant uitzien.. twijfels, wel/niet doen.. Dat we het kunnen is zeker.

Even ingesprongen, wat resulteerde in een bijna valpartij, jeee!! Zenuw-voeding :+
Gelukkig na 2x toch een normale sprong ;)
Afbeelding

Afbeelding
Meneer zijn streken-hoofd tijdens het wachten voor de MA, ik had moeten weten dat dat weinig goeds beloofde _O-

Afbeelding
en daar ging ik bijna, ver over de helft kwam meneer erachter dat hij toevallig wel van de andere paarden áf aan het rennen was... >;) haloooo! dat doe je toch niet? Dus hij maakte een mooie stop, gevolgd door schuin achteruit stampend te proberen de MA baan te verlaten..
Tot zover onze punten :Y)
Het terug stappen ging nog behoorlijk vond ik, want hij mocht terug naar de rest _O-

Toen mochten we de PTV in, spannend!! :D
1 waren de laaghangende takken
Afbeelding
http://i183.photobucket.com/albums/x95/ ... CF8787.jpg
en die zijn niet gelukt.. Volgens mij is mijn paardje toch hoger dan de altijd gedachte 1,35 die ik bij inschrijven ook heb ingevuld.. Want dit paste echt niet :(:)

2 was een opsprong, ik weet niet meer of ik hem in galop of draf heb genomen, maar hij ging heel goed :j
3 was de afsprong, deze (met moeite) in stap genomen, Diddle durfde wel hard, ik niet ;)
Afbeelding

De weg van 3 naar 4 heb ik half gelopen, want dat was nog verder van de rest vandaan, er zaten kinderen met een hondje op een berg, kortom, hij was aan het mutsen.. Dat in combi met mijn zenuwen was even niet op te lossen in het zadel, dus lekker gelopen :)
4 was een labyrint aan de hand, paar keer balkje aangetikt door mijn knulligheid maar hij was braaf :D

Van 4 naar 5 (ook 5 moest aan de hand) lekker meegerend met hem
http://i183.photobucket.com/albums/x95/ ... CF8794.jpg

5 was onbeweeglijk stilstaan in een cirkel terwijl ik een paar meter van hem af stond.
Ik wist niet of ik hem mocht belonen terwijl hij stond, dus ben hem maar kirrend om zijn nek gevlogen ná de 10 seconden, hij deed het super!! *\o/*

Op naar 6, dat was de boom... Een goed vlotte galop erop af. En lekker tegen de jury daar gezegd dat ik 'm niet durfde :Y) We gingen voor het goede gevoel, en daar paste deze groot uitgevallen tak even niet in :) (sorry supporters/en opgetrommelde fotografen O:) )
http://i183.photobucket.com/albums/x95/ ... CF8795.jpg
zie hier de boom terwijl ik de jury vertel dat ik niet durf _O-

7 was achterwaarts. Dat lukte wel, maar wel lekker tegen de balk aan :+
Afbeelding
Ik was heel verbaasd dat hij er niet óver was gestapt, Diddle trekt maar een verwaande snuit terwijl ik me daarover verwonder }:0

8 was de brug, die was groot, maar daar waren we verder niet zo bang voor.. Diddle wilde er eigenlijk maar lekker vlotjes overheen draven, maar ik wist niet of dat mocht, dus gestapt
Afbeelding

Door naar 9, labyrint onder het zadel, die ging goehoed! :D
En toen 10, de dubbelsprong.. Dat klinkt toch eng? :=
Ik heb hem zo ontzettend flauw aangereden dat ik heel trots ben dat Diddle hem toch deed.. Schijterd dat ik ben :+
Afbeelding
Afbeelding

11 was een smalle doorgang, en die kon in galop vond ik :j al joelend tegen Diddle dat ie braaf was.. O:)

12 was onder het zadel onbeweeglijk stilstaan, ook dat ging goed (heerlijk vond ik het, zelf even lekker een paar seconden tot rust komen, lekker tellen :') volgens mij stond ik ook 15 seconden _O- )

En naar 13 voor rechts opstappen :)) Lastig.. sorry paard :* maar wel gelukt :D
Afbeelding
Fotograaf gespot _O- Verwaande snuit

14 was de waterbak, hij mocht alleen in stap. Helaas stond er iemand nog voor me, die na 3 weigeringen bleef proberen. Diddle had door zijn weigeringen het idee dat er vast een eng ding in moest zitten.. Ook de 2e keer aanrijden ging mis omdat het andere paard er plots voor gestuurd werd en recht voor onze neus weigerde..
Afbeelding
mam dit is eng...
http://i183.photobucket.com/albums/x95/ ... CF8818.jpg
ik doe het, maar ik zal goed kijken of we die krokodil niet tegenkomen :j
Afbeelding
bijna aan het einde, nog geen krokodil gevonden :Y)

15 was een smalle doorgang aan de hand. Dat ging ook lekker :)

en 16 was de slalom. Deze in draf gereden en dat ging ook prima, lekker hard, want Diddle wilde naar de rest!!
Dus na de slalom een galopje ingezet, en toen ging hij even _O- (Ik wacht met smart op de fotos van de fotograaf in de PTV, ik zag haar namelijk omdraaien met de camera toen Diddle aanzette :D )

en zo kwamen we terug bij de trailer aan vanuit de PTV
http://i183.photobucket.com/albums/x95/ ... CF8830.jpg
Diddle wilde nog wel een rondje _O-

Afbeelding
En dan hier nog de dikke knuffel voor Equipemaatje Crazymel, die wat probleempjes had in de PTV met d'r Crazydraver :(:) :*

Sorry voor het vreselijk uitgebreide verslag!
Maar ik ben trots op paardlief, en stiekem ook op mezelf :))
Hij heeft me niet laten zitten, maar me af en toe wel heerlijk laten weten dat hij niet álles zomaar doet hoor, dat ik dat vooral niet moet vergeten :Y)

En dan hier nog de bedankjes lijst, want ik heb heel wat afgeschooid voor deze dag
_/-\o_ Aan mijn vader voor het chauffeuren
_/-\o_ Aan mijn vriend voor het ter beschikking stellen van zijn bus
_/-\o_ Aan mijn vriendinnetje en Groom voor het uitlenen van haar trailer, het zorgen voor mij, het zorgen voor mijn paardje, en het maken van de fotos
_/-\o_ Aan bokker VanHuisUit die speciaal kwam kijken :):) (en ook mijn papa en mama die kwamen kijken. Ohja, en ook aan mijn vriend, die wel wílde komen kijken maar niet kon omdat ik ook de sleutel van de andere auto bij me had :o )

En bovenal, bedankt aan de organisatie!

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:15

Leuk verslag en foto's. Fijn dat je zo genoten hebt en hopelijk gaan jullie in de toekomst vaker meedoen.

b485

Re: Uitgebreid verslag TREC debuut Rijsbergen met Diddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:48

Goed gedaan Naaltje en Diddle. Volgende keer doen jullie alles perfect.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:17

Vond het weer ontzettend leuk jou, en voor de eerste keer Lacuna, je ouders en vooral Diddle te meeten :D

Volgende keer zonnebrand mee 8-)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:18

Jeej! Foto's!

Wat een knappe paard is die Diddle toch he!
Wauw, met die tweede sprong op de dubbel heb ik je alleen ont-capt, niet eens helemaal onthoofd haha!
Ach, geef Dids eens ongelijk, wij hadden net lekker met m staan kroelen, alle aandacht voor hem en toen moest ie in galop van ons weg?! Jeah, right! Volgende keer ga ik wel aan het andere eind staan met een banaan in mn hand ;)

Ben je inmiddels alweer ontspannen en hersteld? Hoe is het nu met jouw panda-gezicht? Het mijne gloeit nog steeds en ik loop echt voor l u l...
Volgende keer ga ik graag weer mee als groom :D (tenzij ze dan gaan mennen, dan doe ik mee als deelnemer)
Dikke knuf
Lacuna

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:21

Wat is Diddle leuk zeg! En jullie vormen een leuk team.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:30

Wat een gaaf verslag zeg :):)
Leuke foto's ook!! Echt super :D

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:23

Wat een leuk verslag zeg :D.

Jullie hebben veel plezier gehad zo te zien :D.

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:30

was gezellig verdwalen met je!! :P

jullie zijn echt een top team!!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:02

Ziet er leuk uit! :j
Diddle is echt een leukerd!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 17:52

Crazymel schreef:
was gezellig verdwalen met je!! :P

jullie zijn echt een top team!!

hee, ik keek net naar die kaart he!
en nou snap ik de route gewoon _O- :')
echt... ik ga maar niet zeggen waarom ik de kaart steeds niet snapte oke? :o

ik ben heel trots op dids! hij was echt een kanjer :)

helaas zit hij nu in de lappenmand.. dat is wel een beetje een domper op de feestvreugde..

Natascha1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:42

Leuk verslag en leuke foto's :+ .
De foto;s heb ik helaas gemist van mijn debuut.... hopelijk lukt het in Eersel wel om foto's te maken.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:15

Jolanda was er ook, dus zal iedereen wel hebben vastgelegd op de plaat.

Idd leuk verslag van een, zo te horen, leuke dag

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 20:18

@Natascha; was jij degene die de POR achterstevoren reed? van de T2? :o
Volgens mij heb ik stiekem meer bokkers gezien dan ik denk :))

Ik vond het een geweldige dag :j Vind het echt balen dat het er voor ons niet in zit dit vaker te doen..
maar, ik heb daarstraks de POR kaart nog eens bekeken, en ik snap nu éindelijk waarom ik hem niet snapte :+
*zucht* :')

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:25

misschien is het toch mogelijk om iemand je op vrijdag naar Eersel te laten brengen en zondag aan het eind van de dag weer op te laten halen.
dat is dan nog de dichtst bij zijnde voor jou.

Natascha1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:32

SSST niet verklappen dat ik de route achterste voren reed..... haha. Was idd erg leuk. En ondanks dat ik ;m verkeerd om gereden heb, heb ik de kaart verder wel goed gelezen en ben nergens verkeerd gereden.
Desondanks heb ik er bijna 3 uur over gedaan, dus de volgende keer moet ik wel minder op die kaart turen.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:35

Superleuk verslag en foto's! Wat is Diddle een lekker stoere fjord zeg :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 20:40

@gilbey; helaas moet ik in het weekeinde werken..
maar! als ik later groot ben komt zo'n kans er vast voor me :D
@raya; dankje :D hij vindt zichzelf ook heel stoer :))

de route alleen maar achterstevoren rijden en verder goed vind ik ook 'n hele prestatie ;)
hoeveel punten had je ervoor gekregen?

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:33

wat een leuk verslag. En wat een goed begin, zo te zien ging het supergoed!

Veel plezier nog en misschien tot in frasselt?

Natascha1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:41

ik geloof 120. Lachen he. Tijdens de PTV stormde hij al bokkend vanaf de circel nr. 5 het hele terrein over richting start/ finisch. Ben ik toch bij nr. 6 weer opgestapt en verder gegaan.... zelfs voor de PTV had ik nog 106.
Trec is leuk. Je kunt van alles fout doen en je hebt nog steeds ergens punten voor gekregen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 07:14

rakni schreef:
wat een leuk verslag. En wat een goed begin, zo te zien ging het supergoed!

Veel plezier nog en misschien tot in frasselt?

dat zit er helaas allemaal nog niet in.. Ik studeer nog en werk dus in het weekeinde
En ik moet nog veel te veel schooien voor zoiets :+ zou dat liever zelf doen dan

Maar dit is niet de laatste keer geweest dat ik dit heb gedaan! Volgend jaar rijsbergen ben ik er weer! :D

Bovendien zit nu paardlief in de lappenmand, die heeft een plekje op zijn been van aantikken oid, wat dikker
en hij zit op miraculeuze wijze hélemaal onder de vreselijk jeukende plekken en daardoor heeft hij zijn benen open gejeukt.. ^)

Maar, trec is favoriet nu. Lekker ongedwongen, en die PTV dat zijn allemaal dingen die nog wel te doen zijn (op die boom na :+ )

@Natascha; wij hadden er maar 88, maar wij hebben een kei groot deel van de route fout gereden _O-

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 16:44

Erg leuk verslagje :D

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:09

Wat een leuk verslag heb je gemaakt.
Jullie hebben toch een beetje het TREC virus te pakken zie ik... :D

Hoe gaat het met Diddle nu?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 13:19

wij vinden TREC een geweldig wedstrijdconcept :j
ik ben wel gestresst geweest, maar stond versteld van mijn eigen rust in het parcours. het is gewoon leuk :j

Dids zijn plekken kwamen door het eiwitrijke gras op het parkeerterrein.. Dat is hij niet gewend en daar reageert hij heel heftig op dus..
Beentje gaan we vanavond weer zien, maar was gisteren nog onveranderd.. nog altijd niet kreupel, niet auw, maar wel plekje erop..

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:55

Mijn hemel, die boomstam is hoog := . Ik snap dat je die niet durfde te nemen :)) .
Het zijn erg gave foto's, en je hebt het super gedaan voor de eerste keer, het ziet er hardstikke tof uit :j .