Dit was onze derde training en hij liep weer over van de nieuwe dingen en grenzen verleggen.
Eerst een rondje over de renbaan. Voor ons bijna 'normale kost' omdat ik vlak bij een lang zandpad bij een kanaal zit.
Daarna losspringen.

Opsprong.
Hier hebben we nog wat moeite mee. De meeste sprongen rijden we fijner aan uit galop maar hier wil hij dan ineens gaan draven voor de opsprong. Ook wordt hij wat heet dus gesloten galopperen resulteerd van ik slinger de slanger neigingen. Hij doet het verder wel gewoon braaf en we komen wel gewoon boven.

Afsprong
Bij voorkeur inspecteerd hij het gat even en spring er dan in.

Skyjump:
natuurlijk eerst een paar weigeringen omdat ik zelf niet zo goed durfde. Toen achter een ander paard aan en eraf gekukeld na de sprong (de omstanders waren zo lief om me het excuus te geven dat hij hem ook wel erg hoog sprong).
Gelukkig wilde ik hem toen nog een keer doen. ik ken mijn paard goed genoeg om te weten dat hij het nu zelf ook iets minder eng zou vinden. We hebben hem nog twee keer gedaan. Beide keren niet vloeiend gesprongen en na de sprong mijn balans helemaal kwijt. Ik lig beide keren bijna op zijn hals. Als iemand nuttige tips heeft?
Ben wel erg blij dat ik hem gedaan heb. Dan is de drempel de volgende keer minder hoog.

Daarna door naar het volgende gat:
Slootje.
Eerst iedere keer een weigering maar uiteindelijk met hooguit een kleine aarzeling erover.

Nog een flimpje van het slootje met een bergjes erachteraan.
http://nl.youtube.com/watch?v=Sc8RsjWWUqI
Conclusie: veel met de plassen spelen buiten helpt. Hij was al een stuk braver op de waterbak.
Mijn paard houdt niet van gaten.
) Voor de rest vind ik het wel netjes