Vorstin @ SGW Etten-Leur (B)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Snoekiej
Berichten: 7629
Geregistreerd: 28-06-05

Vorstin @ SGW Etten-Leur (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 22:29

En hier zijn een paar fotootjes van Vorstin en mij!

Het verslag:
De wekker stond vanochtend om 4:45. Snel naar stal om de laatste dingen te regelen. We reden 20 minuten te laat weg van stal. Hierdoor kwamen we ook iets te laat aan in Etten-Leur.
Ik heb heel vlug opgezadeld, had geen tijd om stiften te draaien. Gelukkig was dit geen probleem, want de bodem was best goed.
Het dressuren ging wel aardig, af en toe wat rommelig en een foutje, maar niet heel verkeerd. Ik had 179 punten voor de proef.
Na de proef heb ik Vorstin afgezadeld, en de stiften er alvast ingedraaid. Voor het losrijden was ik weer te laat, ik had nog maar 10 minuten om los te springen voor het parcours!
Gelukkig was dit voor Vorstin geen probleem, met losrijden pakte ze weer goed aan, ik kon haar alleen niet goed houden.
Het parcourtje ging goed, Vorstin was voor de start wel ff vervelend, achterwaarts gaan etc, maar toen ik naar hindernis 1 reed was het over. Resultaat was een foutloos parcours. Toen ff op adem komen (ikke) en naar de DA. De DA vond Vorstin een beetje druk, en uit de hartslag was dat blijkbaar ook af te leiden.

Toen naar de start, en nog even een paar keer een steiltje & oxertje gesprongen. Ze was alweer lastig te houden, dus heb niet veel gesprongen.
Mijn vader was alvast bij sprong 2 gaan staan. Het starten ging niet zo lekker. Ik ging denk ik te vroeg in het starthok staan, 30 sec van tevoren. Toen ik mocht starten begon Vorstin een beetje te klooien: achteruit, draaien enzo. Gelukkig kwam ik nog aardig weg. Sprong 1 ging fijn, en van 1 naar 2 kreeg ik Vorstin lekker onder me. Op 2 trok ze onwijs aan, alleen op het laatste moment vond ze hem toch nog eng. Gelukkig sprong ze toch gewoon. Van 2 naar 3 begon het geklooi weer, Vorstin trok onwijs naar het startterrein toe. Weer naar achteren en zijwaarts, maar gelukkig kreeg ik haar nog naar voren. Over 3, geen probleem. Maarja, toen moest ik het bos in. Dat wilde Vorstin niet, want ze wilde naar de andere paarden toe. Na een tijdje klooien kreeg ik haar achterwaarts het bos in, en daar draaide ik en ging in een drafje het bos door. Bij hindernis 4 begon het geklooi alweer, en nu veel erger. Ik kreeg haar niet in de buurt van de sprong, ik ging alleen maar achterwaarts de bosjes door. Er zijn 2 ruiters langs me gegaan, maar ik kreeg Vorstin er niet achteraan. Toen ik echt gediskwalificeerd was, ben ik langs 4 gegaan. Het opsprongetje en 6 gingen goed. Na 6 wilde ze weer stoppen, maar kreeg ik haar nog een beetje vooruit. Hindernis 7, die ik zelf wel een beetje imposant vond, ging zonder problemen. Ik kreeg op weg naar het bruggetje zelfs weer een lekker tempo te pakken, en ik dacht even dat de problemen voorbij waren. Maar mevrouw ging weer op de stop voor het bruggetje. Gelukkig kwam er weer een combinatie voorbij, en ik heb Vorstin er gelijk achteraan gestuurd. Vanaf toen ging de cross weer lekker, alle sprongen zonder problemen. Zelfs het water ging prima, en ik had nog een behoorlijk tempo ook. Met iemand voor me deed ze het ineens super.

Na de cross baalde ik echt flink van Vorstin's gedrag. Ik had het niet van tevoren verwacht, omdat ze de vorige keren het zo leuk vond, en zo hard ging, dat ze nergens op lette. Nu ging ze gewoon steeds ineens op de rem en achterwaarts. Ik besef me nu wel dat het natuurlijk wel gelijk weer zwaar was, en we nog niet in het ritme zitten. We hebben nog geen trainingen gereden dit jaar, alleen een oefencross. Volgende week heb ik de eerste training weer, en dan ga ik even met Rom & Michiel overleggen wat ik hieraan ga doen. Voorlopig laat ik het maar even rusten.

De foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tips zijn welkom!
Wat vinden jullie, zal ik een van de foto's bestellen? En dan: Welke?
Laatst bijgewerkt door Snoekiej op 16-04-08 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

eline_di

Berichten: 3899
Geregistreerd: 12-02-06
Woonplaats: Rietmolen (Gelderland)

Re: Vorstin @ SGW Etten-Leur (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 22:30

Ziet er leuk uit. Mooi paard.

Zeker bestellen Tong uitsteken

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Vorstin @ SGW Etten-Leur (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 22:33

Op de 1e foto zit je helemaal los van het zadel met je been. Op de 2e foto neig je er ook naar je tenen naar buiten te steken en daardoor los van je zadel te komen met je knie.
Verder is te zien dat er spanning is bij jullie allebei. Helemaal niet zo gek als ik je verslag lees. Gewoon lekker trainen en het gaat straks wel weer beter.

Ik zou geen van de foto's bestellen. Niet omdat ze niet leuk zijn, maar omdat het niet echt een fijn beeld geeft, op de ene foto bij je paard en op de andere foto bij jezelf.

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Vorstin @ SGW Etten-Leur (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 08:35

Ik sluit me bij Sim aan wat de foto's betreft.

Snoekiej
Berichten: 7629
Geregistreerd: 28-06-05

Re: Vorstin @ SGW Etten-Leur (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 20:18

Het ziet er inderdaad wat gespannen uit. Hopelijk komt het met wat trainen weer goed Lachen