Nickje in Lelystad @ crosstraining

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Nickje in Lelystad @ crosstraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 21:16

Vandaag was er training van Rob Janssen in Lelystad. Even een eindje rijden, maar zeker de moeite waard. Nick was erg fris, wat geresulteerd heeft in een aantal maffe sprongen, die ik lang niet altijd mooi mee heb kunnen zitten.
Mijn houding is de afgelopen tijd beter geworden, ik probeer er ook echt elke spring opnieuw op te letten, maar vandaag liet Nick weer even merken dat er nog steeds sprongen zijn die ik niet goed mee zit...

Deze sprong was de laatste van een coffin lijntje. Nick sprong nogal groot over het slootje waardoor deze boom nogal moeizaam uit kwam. Dit is dus één van die sprongen waar ik me echt schaam voor mijn houding.
Maar weigeren doet ze niet:
Afbeelding

Boompje:
Afbeelding

Boompje heuvel af:
Afbeelding

Afsprongetje met klein boompje. Nick knalde nogal hard de heuvel op en ik zat hier nog veel te veel in de teugels te hangen:
Afbeelding

Tweede poging, nog steeds een maffe sprong van Nick, maar ik zat in elk geval niet aan het bit te hangen...
Afbeelding

We gingen iets te hard....
Afbeelding

Herkansing ging veel beter:
Afbeelding

Riethaag:
Afbeelding

En aan het eind natuurlijk water:
Afbeelding

Lang niet alles ging perfect, verre van zelfs, maar ik heb weer enrom veel geleerd en Nick had er zeker veel plezier in!

fleurbartels
Berichten: 429
Geregistreerd: 25-09-06
Woonplaats: De Valk

Re: Nickje in Lelystad @ crosstraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 21:37

was onwijs gaaf!!! jullie zijn echt een leuke combi en (nogmaals) zoooooooooooooooo stoer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ps de eerste foto is wel erg grappig hahaha

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Nickje in Lelystad @ crosstraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 21:39

Dankjewel!! Er zullen een hoop mensen van foto 1 zeggen dat het slecht en misschien zelfs zielig is... Heb er zelf veel van geleerd...

Marieke_xXx

Berichten: 865
Geregistreerd: 28-04-07
Woonplaats: Meerle (B)

Re: Nickje in Lelystad @ crosstraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 21:40

@ Nickje: Ziet er goed uit! & elke ruiter heeft wel een paar sprongen waar hij/zij niet goed meegaat! Lachen

Riss

Berichten: 3266
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Nickje in Lelystad @ crosstraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 21:40

haha ik vind het er eerlijk gezegd wel een beetje grappig uit zien, vooral de eerste foto Bloos
maar wat stoer zeg!!

Lynn_Nikita

Berichten: 25534
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Nickje in Lelystad @ crosstraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 21:42

ik vind je eerlijk gezegd meer foto`s een storende houding.
niet vervelend bedoeld

fleurbartels
Berichten: 429
Geregistreerd: 25-09-06
Woonplaats: De Valk

Re: Nickje in Lelystad @ crosstraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 21:43

Nickeltje schreef:
Dankjewel!! Er zullen een hoop mensen van foto 1 zeggen dat het slecht en misschien zelfs zielig is... Heb er zelf veel van geleerd...

zielig???? uuuuuhhh ja misschien als alle foto's er zo uit zien!!
nee hoor vind het vooral grappig!

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Nickje in Lelystad @ crosstraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 21:43

Staat er ook door mezelf al bijgeschreven inderdaad. 1 was een flinke uitspatting, maar er zijn er meer waar ik in mijn houding achterblijf bij Nick ja...
Maar dat is iets waar we continue hard aan het werken zijn...

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Nickje in Lelystad @ crosstraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 21:57

Ik was er irl bij en ik denk dat je houding niet altijd even "correct" is omdat Nickje eigenlijk gewoon het initiatief van jou overneemt. Zij gaat gewoon en jij mag mee. Knipoog Als ze dan groot gaat of een keer in een combi niet lekker uitkomt zie je dat gelijk aan je houding. Niet rot bedoeld hoor!
Je bent er in ieder geval serieus mee aan het werk om het goed te doen/krijgen.
Zodra de controle goed is, zit je ook prima. Haha!

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Nickje in Lelystad @ crosstraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 22:00

Dankjewel Simmie.
Je slaat de spijker op z'n kop. Het gebeurt wel eens dat ik meer bijrijder ben dan berijder...

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Nickje in Lelystad @ crosstraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:02

Tja Nick, als jij straks echt de controle hebt en berijder bent ipv bijrijder, heb je een wereldpaard in de cross. Ze doet alles!

By the way, op de een na laatste foto zie je mij en Sim heel in de verte op de achtergrond.

Lielle

Berichten: 66261
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Nickje in Lelystad @ crosstraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:02

ach, zolang je geen bereider bent Haha! Ik ben het wel met Sim eens, dat zag je idd ook in BN. Maar ze is wel superenthousiast Ja

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Nickje in Lelystad @ crosstraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 22:04

Ze doet inderdaad echt alles, ook rare dingen, alleen die controle... Zucht...
Iemand hier nog opbouwende tips, behalve dan meer oefenen (dat probeer ik namelijk zo veel mogelijk te doen)

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: Nickje in Lelystad @ crosstraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:05

Er zitten hele leuke foto's tussen, ik doe het je niet na (ben een bangerd met springen) en die houding komt vanzelf goed als je je paard meer bij je kunt houden zoals iemand hier al schrijft.


Leuk hoor!

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Nickje in Lelystad @ crosstraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:12

Nickeltje schreef:
Ze doet inderdaad echt alles, ook rare dingen, alleen die controle... Zucht...
Iemand hier nog opbouwende tips, behalve dan meer oefenen (dat probeer ik namelijk zo veel mogelijk te doen)


Ik heb ook met dat bijltje gehakt met de volbloed.
Ik hield haar gewoon niet in de cross. Zij was een ongeleide projectiel; zij ging en ik moest maar zien hoe ik mee kwam. Nou was het wel een paardje dat mij fijn meenam, maar het was niet fijn om geen controle te hebben.
Hoe ik het heb opgelost? Ik heb in de cross zelf geoefend op controle. Niet het gevraagde tempo rijden, maar meer een rustige arbeidsgalop. Dat heel langzaam uitgebouwd naar een hoger tempo (zeker een half jaar mee bezig geweest) en zodra ik merkte dat ze het heft over wilde gaan nemen weer terug naar die arbeidsgalop. Netzolang totdat ik het tempo kon bepalen: heel hard, hard, normaal en weer terug kunnen nemen voor een afsprong.
Djin bleef altijd enthousiast in de cross, maar uiteindelijk is het mij gelukt om de controle te krijgen en zelf het tempo te bepalen. In het M kon ik haar op mijn pinken rijden.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: Nickje in Lelystad @ crosstraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:13

Met andere woorden ze moest ten alle tijden terug komen op een ophouding Simmie?

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Nickje in Lelystad @ crosstraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 22:14

Hm... dat klinkt nuttig! Bedankt! Als ik in EL aan crossen toe kom (heb mijn ervaring in Chaam nog vers in het achterhoofd) zal ik deze cross daar eens meer op letten.
Hoe lang heb jij dat volgehouden voordat je duidelijke verbetering had?

Lielle

Berichten: 66261
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Nickje in Lelystad @ crosstraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:17

En datzelfde werk kun je ook heel goed doen in buitenritten. Verder licht zitten (niet gaan duwen met je zit) en heel veel werken aan je tempocontrole met dressuur.

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Nickje in Lelystad @ crosstraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:19

Anya: ja.
Nickel: voor mij is het zeker nuttig geweest en ik heb er echt een half jaar voor nodig gehad. Ik heb gewoon die wedstrijden gereden puur voor de controle en niet om zo snel mogelijk en foutloos rond te rijden. Als Djin dan weer eens het initiatief over wilde nemen als er een hindernis in zicht kwam, liet ik haar gewoon die hindernis NIET springen. Volte en opnieuw. Oke, kost je een weigering, maar liever dat dan verongelukken.
Nickel, zie je in EL. Kom ik je aanmoedigen.

Anoniem

Re: Nickje in Lelystad @ crosstraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:52

Ik heb wel respect voor je hoor, dat je erop blijft zitten met van die rare sprongen Clown
En dat je deze foto's gewoon plaatst vind ik ook stoer van je, ipv alleen de goed gelukte.
Het lijkt idd of Nickje wel erg enthousiast is, fijn dat je hier in het topic wat tips krijgt, ik hoop dat je er wat aan hebt.

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: Nickje in Lelystad @ crosstraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 07:28

zo dat was een fijne training!
En is toch alleen maar goed dat je weet waar je aan moet werken! Het is natuurlijk fijn dat je paard zo enthousiast is maar ik kan me voorstellen dat het dan moeilijk rijden is!

_Yvonne_

Berichten: 728
Geregistreerd: 27-10-05

Re: Nickje in Lelystad @ crosstraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 09:57

Dat staartje van Nick is echt zo grappig, staat steeds omhoog. Je houding is soms niet goed, maar het belangrijkste is dat je dat zelf weet en dat je eraan werkt, dus in de komende tijd zal dat allemaal wel goedkomen. Blijven oefenen.Succes in EL

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Re: Nickje in Lelystad @ crosstraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:14

Best heftig die eerste foto Nickeltje, maar kijk eens hoe mooi los je teugel hangt? Je hindert haar dus niet in de mond, da's al heel wat................ dat je nog zitten blijft op zo'n projectiel, knap hoor! OK dan!
en zoals je opschtift zegt: "TRAINING" dan kun je toch ook niet verwachten dat alles gelijk perfect gaat?
Ik wou wel dat ik weer over 50 cm. durfde te springen! (te paard dan). Tong uitsteken

Lielle

Berichten: 66261
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Nickje in Lelystad @ crosstraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 11:50

daar wil ik wel even iets aan toevoegen, en dat is zeker niet rottig bedoeld tegenover nickeltje. Helemaal los gooien is nooit goed, maar in de cross al zeker niet omdat je paard wel vaak steun nodig heeft.

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Nickje in Lelystad @ crosstraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 12:53

Lielle schreef:
daar wil ik wel even iets aan toevoegen, en dat is zeker niet rottig bedoeld tegenover nickeltje. Helemaal los gooien is nooit goed, maar in de cross al zeker niet omdat je paard wel vaak steun nodig heeft.


Daar heb je helemaal gelijk in. Gelukkig let Rob daar ook wel goed op. En ik probeer er zelf ook op te letten, maar toch soms bij een idiote afzet van NIck als ik het gevoel heb dat niet optimaal uit te kunnen zitten, dan laat ik de teugels losser dan normaal om bij de landing niet per ongeluk steun in de teugels te zoeken en Nick dus in de mond te hangen...