[SGW] Vita [fjord] @ SGW Ronostrand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xSiep

Vita [fjord] @ SGW Ronostrand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 21:24

Béétje laat misschien maar ik heb het nogal druk.. Bloos

Nou 15 oktober had ik dus de jaarlijkse onderlinge SGW van PC Roden. Ik deed mee in de dressuur, klasse L1, springen klasse B en de terreinrit.

Dressuur L1 omdat ik B+5 ben en wilde kijken hoe het zou gaan in de L1 Knipoog.
Nou dressuur ging super! 190 punten en 1e Haha! Had ik absoluut niet verwacht omdat de rest van de L1 allemaal van die mooi sportpony's heeft, en vita 3 keer zo dik is.. Clown
Ik heb alleen niet zoveel foto's omdat mijn vast fotograaf (xTessa) mij voorlas Knipoog.

Van mijn moeder: heb je iig een idee

Afbeelding
Afbeelding

Nou, toen springen. Ik had het parcour niet gelopen, want toen moest ik net dressuren, maar dat maakt niet uit, want het was niet heel moeilijk. Het ging opzich wel goed, maar ze wou heel hard tussen de hindernissen. En als er dan een aankwam wou ze niet meer en probeert ze steeds te stoppen.. haar nieuwste truukje.. maar gelukkig ken ik haar al langer dan vandaag en heb ik haar overal over heen gekregen Lachen 1 weigering, maar dat was ook mijn schuld. Ze zat overkruist en het was nogal modderig ( vita heeft geen ijzers).
En op de laatste nog een balk, ik was er echt van overtuigt dat ze nog een galopsprong zou nemen, maar dat dee ze dus niet.
Echt een enorme sprong, en helaas een balkje dus op de oxer.

Ik moet echt op mijn benen gaan letten zeg Ach gut
Afbeelding

Van arfotografie:
Afbeelding

Big smile Clown
Afbeelding

Toen maar vita op de trailer gezet en een paar uur gewacht, ik geloof 3 keer de cross gelopen Clown .

Inrijden ging niet goed, ze moest echt wennen aan dat zware zand.. ze tilde haar benen echt niet op en was heel sterk.

En net bij de laatste hindernis van het inspringen, besloot ze op het laaste moment nog te stoppen, en gooide ze de hindernis omver. verder nix ernstigs maar haar(mijn) zelfvertrouwen was wel weg..
ik kon ook niet nog een keer springen want ik moest al starten. De eerste paar hindernissen gingen heel moeizaam, steeds willen weigeren en dan op het laatste moment nog springen.
Ik wilde eigenlijk alles springen, behalve de 2e(dubbel) want daar was het heel glad, en de 2e van een andere dubbel (behalve als ze heel goed sprong) en op het laatst nog een oxer.
Dat is wel gelukt, maar op het laatst wou ze alleen maar hard en overal bijlangs, misschien volgende keer toch maar martingaal ofso om.

de foto('s) zijn gemaakt op een hindernis waar ze echt bijna uit stilstand sprong, dus ik zit er natuurlijk fantastisch op Koe
het enige waar ik aan dacht was dat ik mijn handen naar voren moest gooien zodat ze niet in haar mond getrokken werd.. Bloos

Afbeelding
Afbeelding
Inrijden:
Afbeelding
Haar mooie slanke figuurtje Cool
Afbeelding
Afbeelding
schaam..
Afbeelding

Al met al toch een hele geslaagde dag Haha! heel mooi weer enzo!
Ik word denk ik toch maar dressuurmiep, dat kunnen we allebij beter en ik wil één of 2 wedstrijden in de L springen, en af en toe een SGW is natuurlijk ook leuk!

greets simone Cool

SGWuppie

Re: Vita [fjord] @ SGW Ronostrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 22:06

Ik vind het springen er niet verkeerd uitzien, leuke fjord heb je!

Tarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 22:10

vind het er niet verkeerd uitzien.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 22:13

ik vind het er leuk uitzien.. en je fjord springt graag zo te zien!
wel moet je letten op je spoor gebruik, je prik hem telkens met je spoor als je een hindernis springt!
Draai je voet gewoon na binnen en anders spoortjes af..

vraagteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 22:15

Wauw wat een tank van een Fjord! Hij (of zij??) heeft er wel plezier in zo te zien! Kan echt goed springen! Veel succes met volgende wedstrijden, ziet er echt goed uit, al kan een klein dieetje geen kwaad, maar ja wat zeg ik met 2 dikke Tinkers... hihi

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 21:46

Springt best goed! Alleen zou ze er heel wat soepeler overheen geraken met wat kilootjes minder Knipoog
Wel goed gedaan hoor!
Veel succes verder Lachen

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 21:50

Leuke foto's hoor je hebt zo te zien een geslaagde dag gehad!
Zou alleen die sporen met springen echt afdoen je prikt haar steeds, en Vita flink op dieet zetten. Met zo een dikke buik is het springen en terreinrijden voor haar veel zwaarder als dat ze een normaal postuur zou hebben...

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:50

ziet er goed uit, jammer dat ze zo dik is want ze kan ook zo mooi slank zijn maar ik weet het verhaal Lachen Je rijd haar netjes en ze springt goed (al raakt haar buik de balken bijna) Haha!

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:53

Ik denk als je oefent dat het allemaal wel goed komt !
Het springen en rijden ziet er toch nog goed uit hoor !
en wat een prachtige omgeving !

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 10:07

bedankt allemaal! Haha!

Ik weet dat ze veel te dik is, maar daar is nix aan te doen. Voor wie het verhaal wil weten pb maar Knipoog

xMelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:58

Ik heb je ook op Ronostrand gezien, zag er leuk uit!

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 18:02

thanx! Lachen