Nick op training in Lunteren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MelanieB

Berichten: 25871
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Nick op training in Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 10:48

Nee, alleen kijken Knipoog

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Nick op training in Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 10:48

Volgende week Maarsbergen, maar dat is waarschijnlijk een stuk verder weg voor je?

Mi_Amore

Berichten: 14849
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Nick op training in Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 10:50

die laatste foto (die die je wel nog kunt zien, niet de link) is echt geweldig Haha!

ziet er een stoere training uit, heb je vast plezier aan beleefd!

MelanieB

Berichten: 25871
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Nick op training in Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 10:51

Nickeltje schreef:
Volgende week Maarsbergen, maar dat is waarschijnlijk een stuk verder weg voor je?

Valt wel mee, mischien kom ik even kijken
Maar hoelaat is dat?

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Nick op training in Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 10:53

Melanie, ik heb training van 13u tot 14.15, daarna is er nog een groep die ook weer uur en kwartier les heeft...

MelanieB

Berichten: 25871
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Nick op training in Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 10:56

Ik moet even kijken of ik dan kan, aangezien ik een jacht heb Lachen
Lijkt me wel leuk om even te kijken, moet even afwachten hoe laat die "jacht" begint Nagelbijten / Gniffelen

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Nick op training in Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 11:02

dennisbj schreef:
Ziet er op zich fijn uit.
lijkt wel of je er veel aan moet hangen, gezien het bit, denk eraan dat een pessoa flink in werkt.
en het zadel lijkt jou niet fijn te passen. gezien de eerste sprongen heb je je knieen ook niet aan je zadel eigenlijk kom je helemaal los
je kan er goed vanaf zien dat jullie veel plezier hebben
let wel op wat punten maar dat gaf je zelf ook al aan


Dat zijn een hoop punten. Dankjewel voor je commentaar.
Wat hangen betrefd: Ik heb met Nick vaak moeite met controle voor een hindernis, al is dit al wel heel erg veel minder dan eerst. En bij een aantal hindernissen moesten we er vlak onder rijden en moest ik dus lang proberen haar niet af te laten gaan. En dan is vervolgens mijn houding bij de afzet niet top, waardoor ik bij afzet niet snel genoeg meegeef. Goed punt, werken we aan.

Tja, het zadel. Eerst reed ik met veelzijdigheid en dat zat echt ellendig. Dit heb ik niet duur over kunnen nemen en is voor mezelf al een flinke verbetering. Meer zit er voolopig gewoon niet in, dus hier doe ik het mee...

En plezier staat voor mij heel hoog. Nick moet ook lol hebben, maar ik denk zelf dat ze dat ook wel heeft...

Crosskip

Berichten: 1101
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: het mooie Rekken

Re: Nick op training in Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 12:48

Nog even een opmerking, (naast dat het duidelijk te zien is dat jullie er veel plezier in hebben... Haha! )
in het huiskamer topic hadden we het over de lengte van de beugels.
Pas op dat ze niet te kort zijn. Af en toe heb ik het idee dat je moet klemmen met je kuiten om balans te houden c.q. in het zadel te blijven.

Ik weet niet hoe het voelt hoor... maar zo van de foto's te zien zou ik of de beugels een gat langer maken zodat je knie wat meer kan zakken en als scharnierpunt kan dienen zodat je onderbeen stil kan blijven liggen. Of je moet er heel goed op letten dat je je been lang maakt en je knie tegen het zadel houdt.

Dit is maar een beoordeling vanaf de foto's, dus misschien voelt het in real life wel prettig en dan moet je het ook zeker zo houden.

En bij de eerste foto's heb ik als opmerking meer naar voren blijven kijken, scheelt ook al voor je houding.

(dit is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan.. ben hier zelf ook iedere keer mee aan het stoeien.. lukt niet altijd.... Clown ) Maar als ik dan een aantal van die gasten in Boekelo zag, hun stijl, wow.. die laten zich nergens door uit balans brengen... echt gaaf!!! Kwijl

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Nick op training in Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 12:51

Crosskip, bedankt!
Ja, die stijgbeugellengte vraag in de huiskamer was ook van mij afkomstig in de eerste plaats... Ik ben daar dus niet helemaal zeker van...
Met gewoon springen wil ik zowiezo 2 gaten langer gaan proberen en misschien volgende woensdag op training met cross ook eens iets meer uitproberen...
Ja en vooruit kijken... ja... wat kan ik daar op zeggen... ik weet het... alleen is uitvoeren soms wat lastig...

Crosskip

Berichten: 1101
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: het mooie Rekken

Re: Nick op training in Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 12:56

Nickeltje schreef:
Ja, die stijgbeugellengte vraag in de huiskamer was ook van mij afkomstig in de eerste plaats... Ik ben daar dus niet helemaal zeker van...
Met gewoon springen wil ik zowiezo 2 gaten langer gaan proberen en misschien volgende woensdag op training met cross ook eens iets meer uitproberen...


Idd... in de training uitproberen, dan voel je vanzelf wel wat voor jou het beste werkt

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Nick op training in Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 12:59

Idd, zelf voelen en ik hoop van Rob wat foodback te krijgen over wat hij er van denkt...

Ibonn

Berichten: 2438
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: Overloon - Noord Brabant

Re: Nick op training in Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 16:02

Korte stijgbeugels zijn belangrijk maar goede steun voor je knieen nog meer (is mijn mening) Die steun in de knieen zorgt ervoor dat je makkelijker je balans kunt houden en minder moe wordt omdat je dan minder moet werken om je vast te houden.
Kortere beugels zorgen er automatisch voor dat je knieen naar voren gaan en niet ieder zadel is hier geschikt voor. Afhankelijk van hoe ver je met je knieen naar voren kan en daarbij steun houdt, kunnen je beugels ook korter. Er wordt mi te snel geroepen dat beugels heel kort moeten maar er wordt weinig of niet gekeken of dat ook echt kan met het zadel waarmee de ruiter rijdt.
Dus liever een gaatje langer met steun dan extra kort en weinig steun.

Heb zelf voor 200,- een 2e-hands Scandica springzadel met naar voren gesneden zweetbladen gekocht en het maakte voor mij echt een wereld van verschil uit. Met het vorige zadel schuurden de binnenkanten van mijn knieen soms open van het vastklemmen en nog schoot ik soms met m'n knieen over die wrong. De eerste keer dat ik ermee crosste, was een openbaring en begon ik het pas echt leuk te vinden omdat het me veel minder inspanning kostte.

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Nick op training in Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 16:05

Ibonn, dat verschil wat jij beschrijft had ik dus toen ik overstapte van mijn veelzijdigheids naar dit springzadel, een passier, tweedehands...
Meer springzadels ken ik niet, dus weet echt niet hoe anders die zitten...
Maar iets langere beugels ga ik uitproberen...

Ibonn

Berichten: 2438
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: Overloon - Noord Brabant

Re: Nick op training in Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 16:18

Een instructeur kan wel over je houding oordelen maar niet over je portomonnee Haha!

Daarom probeer eens wat dingetjes uit, langere beugels of misschien de kussens iets dikker laten opvullen als dat kan. Alles wat je steun geeft, helpt en als dan de beugels een gaatje langer moeten dan is dat maar zo. Als je fijn mee kan gaan op de sprong doordat je fijn in balans zit en steun hebt met je langere beugel is dat mi beter dan met korte beugels en zonder balans rijden.
Soms wordt er te gemakkelijk voorbij gegaan aan de invloed van het zadel op de zit en balans. (mijn stokpaardje Haha! )

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Nick op training in Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 16:20

Zadel laten vullen en kussens extra is inderdaad geen verkeerd idee!
Dat ga ik alleen niet meer redden voor Hattem... Dus dat is iets om deze winter eens rustig mee te puzzelen dan...

Ibonn

Berichten: 2438
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: Overloon - Noord Brabant

Re: Nick op training in Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 16:27

Best om idd niet voor Hattem nog gekke dingen te doen. Je hebt je toch voor het NK geselecteerd dus er is niets aan de hand. Gewoon rijden en dan van de winter even uitproberen. En je niet te gek laten maken door verschillende meningen (waaronder de mijne Knipoog ) gewoon je gevoel volgen.

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Nick op training in Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 16:29

Ik ga inderdaad gewoon rustig eens wat uitproberen. Volgende week op training kan ik in elk geval eens zien wat een beetje beugel lengte al doet...

bonma

Berichten: 382
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: ede gld

Re: Nick op training in Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:57

dat zijn super mooie foto's geworden en wat een ruimte houd je paard tussen de hindernissen over(springt hoog)en je heb een mooi paard.

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Nick op training in Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 18:01

Dankjewel!!

_Karin

Berichten: 2872
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Nick op training in Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 20:23

hé, daar zijn jullie.
Het was gezellig gisteren. Mariska de verzorgster van mijn shetten die mee was vond het ook erg mooi en leuk om te zien. Ook al stond ze op een gegeven moment te blauw bekken van de kou. Clown
En de hoeveelheid foto's, tja dat krijg je als ik de standen van mijn camera uit ga proberen. Wel jammer dat ik bij de haagjes dus een verkeerde stand had want deze zijn allemaal mislukt.
Wel mooi dat je dingen ziet op de foto's waar je aan kan gaan werken om ze te verbeteren.

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Nick op training in Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 22:03

Mabon, dat komt juist door de hoeveelheid aan foto's...
Soms op een wedstrijd heb je 1 of 2 foto's van jezelf en dan zijn het echt moment opnames...
Maar nu staat elke hindernis er wel 3 of 4 keer op en daar is voor mezelf echt enorm veel in te zien.
Nogmaals, hartelijk dank!

SophievdV
Berichten: 14758
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Nick op training in Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 14:33

Erg mooie foto's!

Wat een vertrouwen stralen jullie uit Ja Goed bezig hoor Haha!

dennisbj
Berichten: 78
Geregistreerd: 03-10-07

Re: Nick op training in Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 14:48

Dat zijn een hoop punten. Dankjewel voor je commentaar.
Wat hangen betrefd: Ik heb met Nick vaak moeite met controle voor een hindernis, al is dit al wel heel erg veel minder dan eerst. En bij een aantal hindernissen moesten we er vlak onder rijden en moest ik dus lang proberen haar niet af te laten gaan. En dan is vervolgens mijn houding bij de afzet niet top, waardoor ik bij afzet niet snel genoeg meegeef. Goed punt, werken we aan.

Tja, het zadel. Eerst reed ik met veelzijdigheid en dat zat echt ellendig. Dit heb ik niet duur over kunnen nemen en is voor mezelf al een flinke verbetering. Meer zit er voolopig gewoon niet in, dus hier doe ik het mee...

En plezier staat voor mij heel hoog. Nick moet ook lol hebben, maar ik denk zelf dat ze dat ook wel heeft...



ok logisch het ziet er echt al goed uit hoor maar iedereen heeft zo zijn punten van aandacht natuurlijk

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Nick op training in Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 15:46

Dat is zo, en ik neem alles ook serieus en probeer ook steeds meer te verbeteren...

Bitwise

Berichten: 754
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Limburg

Re: Nick op training in Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:25

Leuke foto's
Vooral die foto waar je uit het water springt is wel erg 'cool'.