Na onze succesvolle rentree op de Elsgeestercross gingen we afgelopen zondag vol goede moed van start op een van de mooiste wedstrijden van het jaar: Eventing Vlietland. Een thuiswedstrijd voor ons, aangezien we gestald staan in Stompwijk. Slechts 10 minuten met de trailer, wat een luxe!
Het was perfect weer om te crossen, beetje bewolkt, niet te warm, de bodem lag er super bij. Paard was fit, de ruiter iets minder helaas, want ik ben al twee weken snipverkouden. Dat ging ons echter niet tegenhouden, dus met wat paracetamol erin gewoon gegaan. Vrijdag al parcours gelopen (want lekker dichtbij) dus we waren goed voorbereid.
Het losrijden was erg stoffig (altijd fijn als je al verkouden bent) en kwam even stil te liggen door een val van een ruiter op een van de losrijsprongen. Gelukkig leek alles mee te vallen en is de ruiter gewoon nog gestart. Toen we mochten springen was Bros lekker relaxed, en met een foutloze ronde mochten we de cross in. Bros wist precies wat we gingen doen, wat resulteerde in een hartslag van 60 op de voorkeuring. Op het voorterrein met de vaste hindernissen trok hij ook steeds naar de startbox toe, wat een enthousiasme!
Ons doel van deze rit was: doorrijden. Ik kwam de afgelopen keren steeds over de tijd heen omdat ik niet genoeg gas gaf op de lange lijnen en wat te truttig ging rijden naar de sprongen toe. Daar hebben we de laatste tijd veel op getraind, en ik durf wel te zeggen dat dat gelukt is

Nog een voordeel van lekker dichtbij, eerst je paard naar huis kunnen brengen voor een welverdiende douche en dan op je gemakje terugkomen voor de prijsuitreiking. Wat een fijne rit en de kroon op onze comeback: een lintje op de Vlietlanden. Alleen maar genieten!
Het springparcours
Vliegende start! Met mooi commentaar van mijn vriend en mederuiter haha
De hele cross vanaf de cap!
Onderweg in de cross

Net uit de cross, blij paard, blije ruiter

En ons welverdiende lintje

Hopelijk genieten jullie net zo van de beelden als wij van onze rit! Op naar de volgende, 8 juli starten we op Renswoude.