niet omdat mevrouw niet kan springen dat kan ze namelijk super,maar omdat ze voor elke hindernis die anders dan de gebruikelijke 2 staanders en balken vol op de rem gaat .
altijd al zo geweest nooit echt een probleem mee gehad behalve soms met buitenrijden: zebrapad molshoop in de berm ,schaduw op de grond ze ziet werkelijk alles..
maar nu in de L worden de hindernissen wel vaker leuk versierd.
sloot er onder ,kistjes voor de balken,soms wat bloemetjes en dan is het jammer dat ze na een goed parcours daar niet over durft natuurlijk.
thuis wel mee geoefend maar wilde niet echt helpen ze ging uiteindelijk wel er over heen ,maarja om nou tijdens een wedstrijd een half uur voor z'n hindernis te blijven staan

plus dat het ook nog eens een verschrikkelijk heethoofd is en een dame is die zich absoluut niet laat dwingen hele mooie combi dus

dus ik had al een tijdje in mijn hoofd om een cross les te gaan volgen (iedereen die mijn paard ook maar een beetje kon verklaarde me voor gek en begon al afscheid van me te nemen

maar ik dacht moet het toch is proberen ,ingeschreven bij moordrecht als beginner handig op zand en lage hindernissen.
ging compleet zonder verwachtingen erheen behalve de verwachting dat ze nergens over zou gaan en ik een uur kon gaan kijken hoe andere sprongen...
ze begon idd wat twijfelend ,maar na 10 min ..
wauw niet verwacht ze vond het geweldig!!
wat een lol had ze erin en ik uiteindelijk ook ze sprong alles werd steeds zekerder en ging overal in een keer over ,en liet mij compleet verbaasd mee springen

me voor de zekerheid voor nog 2 lessen ingeschreven ben benieuwd of dit gaat helpen.
ook de vraag of er nog meer adressen zijn in zuid-Holland waar ze op zand crossen?