Ik dacht laat ik ook eens een topic aanmaken over mijn SGW seizoen. Een seizoen wat mooi begon maar wat minder eindigde.
Ik zal ons eerste even voorstellen. Zalina en ik zijn nu zo'n 8 a 9 jaar bij elkaar.
paspoortje
Naam: Zalina
Ras: Kwpn
Geslacht: Merrie
Leeftijd: 12
Afstamming: Namelus R
Niveau: dressuur L+17 ons L2 debuut staat gepland
springen B+ 26 (zijn L gestart maar na een mindere periode toch weer na de B gegaan)
Eventing B+ 6
We zijn al een aantal jaar aan het oefenen met lessen maar zijn nog nooit gestart.
We begonnen dit jaar met een cross training bij Michiel Mulder.

Op 9 april reden voor het eerste onze eerste oefencross in Markelo. Hier hadden we 2 weigeringen en 1 hindernis overgeslagen.

Weken daarna hadden we via de vereniging 4 crosslessen.

2de pinksterdag (als ik het goed heb) zijn we naar Snorrewind gegaan om daar een oefencross te rijden. Ze pakte erg goed aan en hebben hem netjes uitgereden met 1 weigering op de opsprong, maar na een keer opnieuw aanrijden deed ze die super. Het puntje hebben we 2 keer gesprongen 1 keer de breedere kant en 1 keer de smallere kant.

Aangezien de waterbak daar niet mee deed konden we daar rustig even klooien en hebben we zelfs de insprong gedaan.

5 Juni zou het dan echt voor het eerst zo ver zijn we hadden ons ingeschreven voor SGW Winterswijk. Helaas werd deze vanwege het weer afgelast.
Nu maken we een sprong verder het jaar in. 7 Augustus was het dan eindelijke zo ver onze eerste echte cross in Renswoude.
We begonnen gelijk slecht met 2 weigeringen op 1. Maar eenmaal op weg ging het super. Tot de sprong voor het water. Deze vond ze spannend maar na even gekeken te hebben sprong ze er netjes over en tot mijn verrassing ook zo het water in. Waardoor ik er bijna af lag.
Waar jan10fotografie deze geniale foto van heeft gemaakt
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5894AB96
Voor ieder die het zich afvraagd Ja we zijn blijven zitten

21 augustus zijn wij afgereisd na Ermelo voor een crossles. Helaas van deze les geen foto's aangezien het regelmatig met bakken uit de lucht kwam.
18 september stond onze 2de cross op de planning SGW Heino. Leuke cross welke we heerlijk foutloos uit hebben kunnen rijden. We nog wat te langzaam maar daar ging het ons nog niet om.

We gingen door na Vasse. Welke we ook foutloos uitgereden hebben. Ik kreeg een camera voor mijn verjaardag welke natuurlijk gelijk uitgetest werd.
https://www.youtube.com/watch?v=aGjxSe0lyEQ&t=14s
Daarna was SGW Diepenheim aan de beurt. Deze deden we zonder dressuur. Foutloos springparcours en een foutloze cross leverde ons de 3de plek op!
https://www.youtube.com/watch?v=CFkpjVoNcKY&t=5s
Daarna gingen we alweer na de laatste cross van het jaar SGW Bathmen.
Vol goede moed begonnen we met inspringen
Helaas is het daar bij gebleven.

Helaas viel ik midden in een hindernis en ben ik met de ambulance afgevoerd. Gelukkig niets gebroken maar helaas wel een slechte afsluiting van het seizoen. Op na 2017 en hopelijk een beter begin en einde!
En berichtje zal ik leuk vinden.
Maj0