Armstrong & ik; ons tweede jaar crossen!

Moderators: Apple, Coby, C_arola, Pistasche, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Prisjee91

Armstrong & ik; ons tweede jaar crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-16 22:56

Aangezien het cross-seizoen voor de meeste alweer (bijna) is afgelopen hierbij weer een overzichtje van dit jaar.

Overzicht van vorig jaar: [SGW-ITP] Armstrong & ik; ons eerste jaar crossen

Vorig jaar was het seizoen eerder afgelopen ivm botbreuk en ook dit jaar hebben we niet meer geluk (zelfs eerder moeten stoppen). Paard eind mei verplaatst naar een pensionstalling (stond alleen op een wei met schuilstal, zonder stromend water en bak), alles leek goed te gaan. Nadat we van vakantie terug kwamen schrokken we ons rot… paard was echt behoorlijk vermagerd. Gelijk na laten kijken (mestonderzoek / tandarts ed.). Er bleek een kies niet goed te zijn en moest getrokken worden. Paard naar kliniek gebracht (begin augustus) en de gespleten en verrotte kies eruit laten halen. Binnen een maand zou er zeker verbetering moeten zijn qua gewicht.. helaas bleek dit niet het geval. Nu zijn we al bijna in november en hij begint nu pas een beetje bij te trekken (we voeren zelf 2x per dag flink bij). Ik hou er niet van om mensen zwart te maken, maar laten we het er op houden dat we binnenkort naar een andere stal gaan waar hij hopelijk verder kan opknappen! Omdat hij dus op dit moment nog niet op gewicht is en al sinds onze laatste wedstrijd stil staat (midden juni) en totaal spier-loos is gaat het hem dit seizoen niet meer worden.
Hopelijk kunnen we in 2017 wél een heel jaar gaan knallen!

Genoeg gepraat, hierbij het overzichtje van ons (korte) cross-seizoen van dit jaar!

De eerste stop was SGW Maarsbergen. Heel spannend om weer te beginnen met crossen na het ongelukje van vorig jaar dat resulteerde in een gebroken voet & enkel… Al met al had ik er wel erg zin in dus we gingen er gewoon tegenaan! Hij was met het springen wel onwijs heet, hij had al in de gaten dat het crossen eraan zat te komen! :D Helaas 1 weigering in het springen maar dat mocht de pret niet drukken. Vol spanning & goede moed de cross ingegaan. En ja hoor! Hij deed!! Alles.. enge witte hindernissen.. het water(!!!), was allemaal geen probleem! De eerste wedstrijd van het seizoen gelijk geweldig gestart en gefinisht!

Helmcamera filmpje:

Afbeelding

Onze tweede stop was SGW Markelo Potdijk. Wat is dat een leuke cross zeg! 2x een lang stuk om door te galopperen, leuke heuvels en erg leuke hindernissen! Ook met het springen weer wat heet maar toch goed & foutloos doorgekomen! In de cross trok hij echt héél goed aan, hij sprong alles! Ook het water was geen probleem! En ook deze cross foutloos doorgekomen! Gewoon de eerste 2 crossen van het seizoen foutloos! Wauw. Wat was ik trots!!

Helmcamera filmpje:

Afbeelding

Afbeelding
http://www.ceesvanengelenhoven-fotografie.nl/

Nummer drie was SGW Castenray. Vorig jaar daar bij de waterbak eruit moeten gaan omdat hij er niet in wou… alleen maar steigeren en omdraaien.. Dus stiekem was ik erg zenuwachtig, maar na 2 foutloze crossen had ik er wel hoop in dat hij het zou doen! Springen weer mooi foutloos en toen de cross. Wauw.. wat voelde dát goed! Hij trok zo lekker aan, sprong alles, keek nergens naar en had er echt een flink tempo in zitten! Alleen het lijntje naar de waterbak toe had ik wat verkeerd ingeschat en we gingen daar iets te hard.. dus een beetje uit de bocht gevlogen. Daarna gewoon netjes naar de waterbak gestuurd en… hij liep er zo in! :D Wederom foutloos gefinisht en maar een paar seconde buiten de tijd. Dit begon écht heel leuk te worden! Wat een verschil met vorig jaar!

Waterbak:

Afbeelding

Stop nummer vier was SGW Clusius Event / Oudkarspel. Aangezien het zo lekker ging hebben we een keer geprobeerd te starten in de klasse L. Tijdens het lopen van de cross én het springparcours had ik toch wel een beetje spijt.. wat een hindernissen! Daarbij hadden we ook zo goed als niet kunnen trainen dus ik was extra zenuwachtig. Springen ging daardoor ook niet lekker, ik vond het doodeng.. Wel het parcours af kunnen maken gelukkig! Vol goede moed maar met een hoop zenuwen de cross in. Helaas opstart problemen bij hindernis 1.. uiteindelijk er wel overheen kunnen krijgen maar zo een cross beginnen is toch wel een domper. De eerste paar hindernissen gingen verder écht heel goed terwijl sommige echt behoorlijk aan de maat waren. Zelfs het eerste water deed hij gewoon! Daarna nog een puntje en een lastige dubbel, wat hij ook zonder problemen deed. Helaas 1 weigering bij het 2de water. Was ook best lastig (hindernis, daarna nog 1 voor het water waarbij je aardig naar beneden moest springen). Nadat we daar even natte voetjes hadden gehaald wat ook dit water geen probleem meer, net zoals de redelijk smalle hindernis die er gelijk achteraan kwam! Helaas daarna op nog 1 hindernis een weigering maar wel kunnen finishen! Ik vond het echt hartstikke spannend maar was zooooo blij dat we gefinisht waren!

Deel van de cross:

Afbeelding

Afbeelding

Daarna gingen we richting SGW Vinkega, voor onze 2de L wedstrijd. Helaas kwamen we tijdens het springen al niet helemaal in het ritme en werd dit bij de cross niet beter. Bij hindernis 2 al een weigering te pakken en daarna bij hindernis 6 ook nog 1tje. Hij was totaal niet fijn te sturen en had zijn eigen plan gemaakt. Nog een aantal lastige hindernissen gesprongen die wél goed gingen. Daarna kwamen we weer bij het water waar hij niet in 1x in durfde. Even natte voetjes gehaald en daarna wel netjes het water in gesprongen. Helaas werd er een fout parcours aangerekend bij het halen van de natte voetjes. Daarna ook gelijk stopt.. Erg balen maar we zaten gewoon niet in een flow. Eerste wedstrijd dit jaar die we niet tot de finish hebben kunnen rijden..

Helmcamera flimpje:

Afbeelding

Ik verdeel het cross seizoen altijd in 2 delen. Vooral omdat we altijd vroeg op vakantie gaan en in het hoogseizoen zijn er niet zo veel crossen en vooral niet een beetje in de buurt. Het eerste deel loopt dus meestal tot midden juni en dan krijgt hij ongeveer 2 tot 3 maanden cross-vrij. Rond september beginnen we vaak weer met deel 2. De laatste cross van deel 1 was dit jaar SGW Ede-Putten, niet wetende dat het onze laatste cross van dit jaar zou worden.. Omdat het L nog niet helemaal lekker ging en ik graag deel 1 goed af wou sluiten hebben we een rondje B gedaan. En hoe! Wederom een foutloos springparcours en gewoon weer een foutloze cross met maar een paar tijdfouten!! Wauw, wat was ik hier blij mee!

Helmcamera flimpje:

Filmpje hindernissen bij het water:

Afbeelding

Met een super tof gevoel dit deel kunnen afsluiten en heerlijk op vakantie kunnen gaan… totdat we terugkwamen dan (zie tekst bovenaan). Hopelijk knap hij echt lekker op en kunnen we volgend jaar er weer heerlijk tegenaan! Hij was dit jaar al zóveel beter dan vorig jaar! Waar we vorig jaar heel veel problemen hadden bij het water was dat dit jaar bijna niet meer het geval! Tevens hadden we vorig jaar nog wel eens lage stijlpunten maar ook dat probleem hadden we dit jaar niet! We zijn dus wel echt vooruit gegaan!

Ik heb alweer helemaal zin in het cross-seizoen 2017! *\o/*

Met grote dank aan alle fotograven die er steeds weer in weer en wind staan!

Armstrong - (Clint Eastwood x Kennedy)

BimAsSpi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 23:25

Mooi overzichtje , op naar 2017!!! :D *\o/* *\o/*

_Elke

Re: Armstrong & ik; ons tweede jaar crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 23:31

Mooi overzicht! Mooi af kunnen sluiten! Succes in 2017!

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-16 10:38

Thanks *\o/*

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 11:22

Mooi overzicht ! :j Hij heeft er echt veel lol in zo te zien ! <3
Hopelijk knapt hij snel weer op zodat jullie volgend seizoen weer kunnen starten.
En wat een leuke naam :))

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-16 12:04

Dankjewel! Hij vind het inderdaad erg leuk :))

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 12:30

Leuke foto's en filmpjes! Ik krijg meteen zin om op mijn paard te springen en ook te crossen :D
Mag ik vragen wat voor singel je hebt en wat het doel ervan is?

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 13:06

Leuk overzicht, jullie zijn een mooie combinatie! Veel succes gewenst in 2017 :)

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-16 13:38

Katyatje schreef:
Leuke foto's en filmpjes! Ik krijg meteen zin om op mijn paard te springen en ook te crossen :D
Mag ik vragen wat voor singel je hebt en wat het doel ervan is?

Thanks beide!! *\o/*

Ik heb de h-singel van WoW (heb ook een WoW-zadel). Hieronder een stukje erover (gekopieerd van een site hoor):

Deze singel heeft een uitermate goede drukverdeling omwille van de zeer zachte middenplaat die op het borstbeen rust en daardoor druk op maag, luchtwegen en pectorale spieren vermijdt en dus zorgt voor meer ontspanning en schoudervrijheid. Het houdt tevens je zadel mooi stabiel zonder hard te moeten aansingelen!

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-16 01:20

He, topic staat in uitgelicht! Super leuk!! *\o/*

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 07:43

Leuk topic! Hopelijk gaat je paardje snel weer beter!

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-16 13:33

Dankje! :D

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 15:30

Super, wat gaaf om te zien, al die filmpjes! Heb ze allemaal gekeken :') Hopelijk kan je volgend jaar het hele cross seizoen rijden!

Carrera B+4

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 15:31

Supergaaf! Nu heb ik ook zin m te crossen :) Mooi om te zien hoe hij zo gefocust is op jou :) Hopelijk is hij snel weer opgeknapt!

www.goingthisway.nl - heel 2019 met Heinz, de oude brandweerauto, op reis

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-16 16:17

@ Esaqar: Echt? Echt super leuk om te horen! :D

@ Ballard_L: Dankje! Het gaat iig nu al de goede kant op! *\o/*

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 17:05

leuk hoor, oortjes er mooi op!

Leef: neem en geef!

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-16 19:22