Vorige week deden Amigo en ik mee aan het Clusius Event bij manege Beukers. Dit was voor ons de eerste cross van dit seizoen en onze 2e echte officiële cross. Ik heb echt een geweldige dag gehad en wil jullie graag mee laten genieten van hoe onze dag is verlopen.
Eerst even voorstellen voor degene die ons niet (goed) kennen:
Amigo is een 11 jarige ruin van No Limit x Landeur. We zijn inmiddels L2 dressuur (nog geen winst), we springen in de klasse L (wat erg lekker gaat!) en dit was dus onze tweede B SGW.
Ik heb een halfjaar geleden een beschadiging opgelopen in mijn oog (op het hoornvlies). Ondanks dat ik met mijn linkeroog dus niet goed kan zien, laat ik mij niet uit het veld slaan en rij ik dus nog steeds gewoon wedstrijden. En nee ik heb er totaal geen last van. Ook totaal geen moeite met afstanden inschatten of iets. Gaat meer op gevoel denk ik
Vandaar dat ik zo'n vreemde bril op mijn neus heb
Dus..
We begonnen de dag uiteraard met de dressuur. Ons 'slechtste' onderdeel. Amigo liep een paar dagen de week voor de wedstrijd niet helemaal rad, daarom heb ik niet heel erg veel kunnen trainen. Ik wilde het dan ook rustig aan doen bij de dressuur, want we zouden natuurlijk nog een spring- en crossparcours af moeten leggen. Hij had dus voor mijn gevoel eigenlijk meer gekund, maar toch een redelijk nette 183,5 punt gereden. Goed, ik was tevree. (we zaten hiermee ong in de middenmoot)
Inrijden

En in de ring

Na de dressuur weer terug naar de trailer. Ik had een uur tussen mijn dressuur en het springen, dus eerst afgezadeld. Heel even wat laten eten en proberen te drinken (meneer dronk dus niet
) Om vervolgens onze spring/cross outfit op te doen. Met een big smile liep ik naar het inspringterrein, ik had er echt zin in! 
Bij het inspringen was hij voor mijn gevoel nog niet helemaal wakker, maar zodra ik de ring in liep ging zijn kop erop en was hij 200% alert. Héérlijk om zo'n paard het parcours door te rijden

Foutloos
En door naar de keuring, alles prima en dus door naar de cross
Inrijden voor de cross

Er zou 20 min tussen het springen en de cross inzitten, maar doordat iemand lelijk gevallen was en de EHBO erbij moest heb ik nog ruim een uur extra moeten wachten.. afijn niks aan te doen. Door naar de startbox. Ik was dus eigenlijk helemaal niet zenuwachtig voor de cross (gek genoeg want ik ben nogal een zenuwpees)
Starten ging prima. Hindernis 1 en 2 waren nog wel erg spannend, maar na de tweede sprong ging het gaspedaal open, oortjes erop en gaan. Heerlijk paard

De berg op naar hindernis 3, een soort oxer

Vanuit een andere hoek

Hindernis 4 was een op sprong en dan een afsprong met hindernis erop. Die vond ik best pittig, kwam ook niet helemaal lekker mee, maar goed we waren er over heen! Hindernis 5, de picknicktafel: prima. En toen 6-7-8: boomstam;water;boomstam. Zonder enige aarzeling zo over de boomstam het water in en er weer uit
Ook het tweede watercomplex leverde geen enkel probleem op. Onderweg in het parcours; heerlijk dat koppie van hem

De ene-laatste hindernis; de schatkist

En de allerlaatste sprong. Deze vonden heel veel paarden erg eng. Ook Amigo vond hem erg spannend maar zonder weigering overwonnen!

FINISHHHH! Foutloos de cross rond! Wat was ik blij! We waren 'slechts' 6 sec over de tijd heen. Hier was ik erg blij mee, zeker voor onze tweede cross.
Na de cross nog bij de keuring; hartslag van 52
"Die kan nog wel een rondje" aldus de dierenarts 
En om de dag helemaal af te maken was ik ook nog 5e geworden in mijn ring!
Ik heb echt GENOTEN van deze dag. * Zit nog steeds op een roze wolk*
) Maar ja, volgende keer beter.
dan heb ik jou ook door het hoefijzer zien gaan