[SGW] Van Puppy naar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kletskousz

Van Puppy naar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 08:53

Langzaam aan een volwassen poownie (eh paard) ;)

We beginnen met halverwege vorig jaar, rustig mee voor de lol en ervaring naar een croslesje van de vereniging

Afbeelding

Afbeelding

Halverwege de winter voor de lol wat parcoursjes mee proberen te rijden. Om rustig aan klaar te stomen voor de eventing waar mijn passie ligt.
Het gaat om een 4,5 jarig paard wat we niet intensief gereden hebben maar eerst nog mocht groeien.

Afbeelding

Wat onderlingen manege wedstrijdjes 40/60/cm

Afbeelding

Resultaat dat het wat te laag stond, dus tikt ze balken eraf.
In het diepe gegooid en 60/80.

Afbeelding

Halverwege januari toch maar besloten om wat Cross trainingen ol te pakken, gezien ik dit seizoen wel wat wedstrijdjes mee wilde rijden voor de ervaring in de BB.

1e crosles.
Afbeelding

Toen stond plots sgw Amsterdam voor de deur, in een Dolle bui ingeschreven. Maar ter plekke twijfelde ik. Dus laten rijden door een andere ruiter voor de ervaring. Doel was om rond te komen en geen verwachtingen. Wat weigeringen her en der maar alles gesprongen.

Afbeelding

Na Amsterdam nog 3 crosslesjes meegereden. Waterbak angst overwonnen.

Afbeelding

Afbeelding

Toen bood in mei een Cross wedstrijdje aan, niet moeilijk en s oefen opgezet.

Afbeelding

Afbeelding

Hierna kregen we een indoor crossjes. Ook netjes foutloos.

Daarna ingeschreven voor Rabobank BB concours. Gewoon voor de ervaring op nog drukker terrein en mezelf wat angst te overwinnen op normale hindernissen. Ik blijf zelf de oxers lastig vinden, Doe mij maar gewoon een Cross ;)

Met losrijden lag ik er bijna naast.
In het parcours trok ze super Fijn aan, wel veelste hoog en hoop Verbeter punten. Stuur foutje van mij op 8 een langsloper, verlies mijn evenwicht ze schrikt en ik knal er hard vanaf. Jammer volgende keer beter!

Afbeelding

Volgende dag moesten we naar een outdoor crossje. Ik heb wat angstiger gereden, met losrijden gooide ze me er weer vanaf. Het is ons weekend niet haha!
Toch netjes alles nog uitgereden en gesprongen. En een nette 3e plaats behaald.

Afbeelding

Uiteraard hebben we een hoop Verbeter puntjes, tenen draaien, voor me kijken, korter gaan zitten.
Ik Ben er ook even tussen uit geweest ;)
Paard is nog jong, loopt 1x pw dresuurles en 2 x een buitenritje/bakwerk. Wekelijks hebben we crossles, dus gaat alles onder begeleiding
Daarnaast geniet ze van de weide. ;)
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 06-06-16 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto zichtbaar gemaakt

zonnebloem18

Re: Van Puppy naar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 20:38

SPR-ITP -> SGW-ITP