[SGW] Crosstopper Fay @ training Baarle-Nassau

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

martinev

Crosstopper Fay @ training Baarle-Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 17:24

Gisteren heb ik in Baarle-Nassau een super training gehad van Rob Janssen, het was even een stukje rijden, maar dat was het meer dan waard, wat een gaaf terrein!

Voor de 5-jarige Fay (Campbell vdl X Pacific) was het haar vierde crosstraining. We hebben nu twee keer een B SGW gestart, en beide heel fijn foutloos rondgereden (voor wie het leuk vindt, hier staan capcam filmpjes van deze crossen: [SGW-ITP] Top SGW debuut voor puppy Fay!! +capcam filmpje! en [SGW-ITP] Fay flikt het gewoon weer! SGW Renswoude +capcam!) onze volgende wedstrijd is over twee weken in Maarsbergen, ik heb er veel zin in! Naast de SGW doet Fay het ook super in het springen, we hebben onze punten voor het L, en in de dressuur met mijn zusje, zij gaat komend weekend haar L2 debuut maken, na de B en de L1 doorgevlogen te zijn! Echt een heerlijk paard dus, we zijn ook super trots op en blij met haar! <3

De training gisteren ging echt geweldig! Fay kijkt nergens naar en springt overal enthousiast over heen. We hebben samen weer veel nieuwe dingen geleerd!

De foto's zijn gemaakt door mijn crossmaatje van Equi Caption (https://www.facebook.com/profile.php?id ... 00&fref=ts) en het filmpje is een mooie samenvatting van de hele les! Helaas miezerde het, daardoor is de kwaliteit wat minder...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onienke

Re: Crosstopper Fay @ training Baarle-Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 19:01

Ik reageer eigenlijk nooit, maar hier kan ik niet niks over zeggen.
Wat een onwijs fijn en mee werkend paard, hier ga je nog heel veel plezier mee hebben!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 19:10

Wat een super fijn paard +:)+
Ziet er erg makkelijk uit (fijn gereden)

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 20:04

Thanks! Wat een leuke reacties! Het is ook echt een superfijn paard, mijn zusje en ik zeggen echt vaak tegen elkaar dat we zo veel mazzel hebben met haar!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:09

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-22 06:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:13

Wat mooi rustig en beheerst gereden! Er staan volgens mij heel veel leuke hindernissen op dat terrein en het ziet er ruim opgezet uit. Even onthouden :)

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:15

wat heeft dit paard er een plezier in zeg!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:38

Super paardje hoor!! Al heb ik ook het idee dat ze erg strak gehouden wordt van voor? Vooral als je naar beneden gaat in de filmpjes maakt ze haar hals niet lang (krijgt de ruimte niet of neemt zelf de ruimte niet??)

Verder erg braaf paard, zuinig op zijn!!

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 11:41

Wat een leuk paard. Enthousiast! Ziet er erg goed uit!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 16:55

Bedankt weer!! :)

Ik heb absoluut niet het gevoel dat ik haar te strak houd, maar als ik de foto's zie begrijp ik wel wat jullie bedoelen. Het zijn natuurlijk ook nog niet erg hoge hindernissen, en iets blijven ondersteunen kan geen kwaad. Maar ik zal er wel op gaan letten, handen kunnen wat meer mee!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:37

Je paard wil het graag doen!

Let er wel op dat je haar tussen de hindernissen iets meer de neus er uit laten lopen. Ze rolt zich nu zo op. En werk aan haar galop. Ze blijft. Nu net niet helemaal tactmatig galopperen. Daardoor worden de afstanden ook lastiger. Nu krijg je af en toe net een krabbel erbij.

ItsMeGaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 11:41

Leuk beestje! Zelf heb ik ook een nakomeling van Campbell en dat niet kijken en overal met plezier overheen herken ik heel sterk! Super fijne paarden:)

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:44

Jaaa daar zijn jullie weer!
Heel mooi om te zien dat ze steeds ruiger gaat springen naarmate de training vordert, en jij zit nog steeds even mooi en netjes +:)+
Als ik jullie niet zo'n ontzettend fijne en sympathieke combinatie vond zou ik stikjaloers zijn ;)

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:46

Wat een leuk paard <3 en wat is ie braaf voor een 5 jarige

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:31

martinev schreef:
Bedankt weer!! :)

Ik heb absoluut niet het gevoel dat ik haar te strak houd, maar als ik de foto's zie begrijp ik wel wat jullie bedoelen. Het zijn natuurlijk ook nog niet erg hoge hindernissen, en iets blijven ondersteunen kan geen kwaad. Maar ik zal er wel op gaan letten, handen kunnen wat meer mee!

Ondersteuning kan zeker geen kwaad en moet je ook blijven geven. Fay loopt van zichzelf erg rond en blijft graag in die houding. Neus er uit zou idd fijner zijn maar dat doet ze in de laatste galopsprongen naar de hindernis wel iets meer, zeker in je gewone springparcoursen. Wel pakt ze haar ronde houding direct weer op in de afzet.m Wat je galop betreft ben ik het wel eens met Lautje. Maar Fay is echt een superbeessie en jullie komen er echt wel. Ze is jong dus het heeft allemaal tijd en training nodig.

Amberr09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:39

Wat een ontzettend leuk paard!
Heerlijk ook die oortjes op iedere foto naar voren, daar ga je echt nog veel plezier van hebben !

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 18:04

Dank jullie voor de superleuke reacties, en voor de fijn opbouwende kritieken!

Lautje en Sim, jullie hebben volledig gelijk, het galoptempo, en vooral het ritme is iets waar we hard aan aan het werken zijn, vooral ook in de wekelijkse springlessen. Als ik geen goed ritme rijd gaat Fay inderdaad een laatste krabbel voor de hindernis maken, gelukkig is dit al veel beter dan dat het was, in het begin deed ze dat echt bij vrijwel elke hindernis, nu durft ze al regelmatig wat groter af te gaan en kan ik veel vaker een fijn ritme rijden.
Wat betreft de lengte in de hals, ook helemaal waar, en iets waar we hard aan werken, zeker ook bij het dressuurmatig rijden! Ook dat gaat flink vooruit, maar het blijft zeker een aandachtspunt!
Maar inderdaad, ze is nog heel jong, dus we trainen en oefenen lekker verder (en ook ik heb nog meer dan genoeg te leren)!

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:37

Wat een super fijn en braaf dier, ze heeft talent! Probeer je hand wat meer voor je te houden en haar langzamerhand wat meer op eigen benen te zetten. Je zit erg netjes verder :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:19

Grappig, zie mijn dochter en mijzelf in een flits voorbij komen toen we naast Rob stonden (oranje jasje) :D Wij vonden jouw paard echt superleuk en ze deed het geweldig. Dat vond Rob ook.

Je mag echt wel heel blij zijn met dit paard maar dat ben je volgens mij ook wel :)

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 14:23

Oh, dan heb ik jullie inderdaad wel gezien Percy! Bedankt! Rob is inderdaad ook erg enthousiast over haar! :)

Ging jullie training ook goed?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:26

Leuk paard heb je!! Erg enthousiast aan het werk zo.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:31

Rob was zeker heel enthousiast over haar :j

Mijn dochter had haar jonkie mee en die deed het ook super. Nu maar hopen dat hij maandag in Hulsberg net zo goed aanpakt.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 21:14

Fijn dat het ook goed ging! Succes maandag!