op bevrijdingsdag zijn we met een groepje afgereisd naar Biddinghuizen naar het mooie terrein van stal Naber!
Ik zelf heb weinig ervaring met cross (af en toe zo wat simpele hindernisjes maar niet veel meer) en Toy had ook geen ervaring, was dus heel benieuwd wat er ging gebeuren!
Toy heeft vroeger een waar trauma over gehouden aan water nadat hij op de springstal waar hij aan z'n carrière begonnen is op alle mogelijke manieren over water(bakken) gedwongen is te springen maar waar hij nog steeds echt niet ging. Heb het zelf een aantal keer geprobeerd 2 jaar terug maar dat was geen succes dus me er ook maar bij neergelegd.
De grootste overwinning is dus dat hij, jawel, door het water ging!!! en aan het einde zelfs in galop!! wat was ik blij
mede dank aan de andere paarden uit de groep dat scheelde een hoop. De andere hindernissen deed hij met 2 vingers in z'n neus, alleen de hindernis waarna een grote waterplas kwam vond hij dus nog erg spannend en sloeg hij liever over maar al met al een geslaagde eerste keer!! en het smaakt zeker naar meer
hier de foto's!
1. eerst even oefenen in de springtuin

2.

3. en even alles bekijken

4.

5. het eerste rondje vond hij toch wel heel gek en spannend

6. het eerste afprongetje, ook heel gek en spannend

(ik ben de 2e)
7. hij begon het steeds meer te snappen

en toen op naar het water!! zijn allereerste pasjes, (let vooral op het aanmoedigen van de omstanders als hij erin gaat haha)
8. heel gek ook dit

9. maar uiteindelijk gingen we zelfs in draf! het bewijs

10. en deze foto had ik nooit geloofd dat hij echt was 1 jaar geleden

11. alles overwonnen en nu loopt hij gewoon met z'n ogen dicht het rondje

12. walletje met boomstammetje

13.

14. en het water weer uit

15.

en nog een filmpje waar z'n enthousiasme heel erg duidelijk wordt (vooral een hele acrobatische laatste sprong)
ik vond het super gaaf om te doen en kan niet wachten tot de volgende keer!!!
we waren allebei zeker zeer tevreden