Omdat ook voor mij het crossseizoen er op zit wilde ik even een overzichtje laten zien van de crossen die ik gereden heb met Challenge.
Challenge is een 7 jarige nakomeling van Asca Z. We crossen L en springen M.
Op alle foto’s zit een copyright (al dan niet zichtbaar), ik heb er best wel geld in gestoken om foto’s zonder logo te verkrijgen dus ik zou het op prijs stellen als ik ze niet ongevraagd op andere sites etc tegen kom!
Ik heb ook filmpjes bijgevoegd, als je de link aanklikt gaat hij automatisch op lage kwaliteit, rechtsonder in beeld van het filmpje kan je bij de meesten ‘HD’ aanklikken, daar wordt het wat duidelijker van te zien )
Ook de linkjes van de foto’s zijn de moeite waard! Chall staat zo vaak gaaf op de foto! De foto’s die in dit topic staan zijn een kleine selectie van alle foto’s van het hele crossseizoen. Omdat Chall zo gruwelijk springt lijken de hindernissen meestal heel laag :’) bijvoorbeeld de foto van Oenkerk hadden we met het verkennen echt iets van ‘dit is best wel een dikke tafel’ en daar zie je op de foto’s dus niets van terug

We begonnen het seizoen in het B in Markelo.

Foto
Filmpje huisjes
De cross daarna voor het eerst L gestart, in Westerbork. Die liep hij meteen foutloos.

Foto
Filmpje waterbak
Daarna Oudkarspel gereden, hier heb ik hem teruggetrokken in de cross omdat hij niet fijn voelde, goede keus want toen ik de beschermer er af pakte was de achterkant van de kogel tot bloeden toe opengeschuurd.

Foto
Filmpje van een stuk van de cross
In Vinkega was dat gelukkig weer hersteld en liep hij een hele fijne cross! Door een stuurfoutje van mij wel een stop aangerekend gekregen maar daar kon Chall eigenlijk niets aan doen.

Foto
De week na Vinkega ben ik naar Hellendoorn geweest, weliswaar voor een springwedstrijd, maar wel een bijzondere. Het tweede parcours was een nature jumping parcours! Weten hoe dat eruit ziet? Filmpje Dit rondje leverde een tweede prijs op

Daarna een training gereden in Lelystad. Het ging superfijn, maar toen ik de holle weg nam struikelde Chall na de afsprong en haalde zijn been open aan de opsprong. Hierdoor was ik genoodzaakt om te stoppen met de training. Sta je daar op 1,5 uur rijden van huis… Gelukkig was het niet al te ernstig dus hoefde het niet gehecht te worden.
Op naar Ermelo, daar begon de cross heel lekker maar bleven we helaas steken op de afsprong, vertrouwen was toch wel geschaad in Lelystad.

Foto
Ook hier weer een filmpje met stukken uit de cross
Na Ermelo zouden we Hoogenweg rijden, helaas was ik ziek en heb ik moeten afmelden.
Gelukkig was een week later Oenkerk. Daar liep Chall weer een hele fijne foutloze cross!

Waterbak
Ik zou niet op vakantie gaan, maar toen boden hele lieve mede-SGW’ers aan dat ik tijdens Wieringerwerf wel bij hun op vakantie mocht komen. Woensdag al heen gegaan, 3 dagen dressuurbootcamp gehad omdat we daardoor winstpunten mis liepen en het vooral heel gezellig gehad. Doel voor Wieringerwerf was dan ook mooie dressuurpunten rijden. Aan dat doel hebben we voldaan met 183 punten. Helaas bleven we weer bovenop de afsprong staan. Hier geen foto’s van helaas.
Met niet al te veel moed naar Norg gegaan, de Noordelijke Kampioenschappen. In de cross 2 langslopers op een puntje, daar stonden mensen achter de decoratie die Chall ineens zag waardoor hij er de eerste keer langs floepte. De tweede keer sprong hij wel, maar kwamen we niet goed door de vlaggen. Derde keer zonder problemen. Op de afsprong stopte hij 1x, maar daar stond een vriendin gepositioneerd die wat aanwijzingen heeft geroepen. Verder fijn door! Weer gefinisht gelukkig

Foto
Ook hier een filmpje van de waterbak!
Met wat meer vertrouwen naar het najaar. Neede deed Chall de twee afsprongen die in de cross zaten zo! Gelukkig. Helaas reed ik als een krant de waterinsprongen aan waardoor ik op beide een stop had.

Foto
Na Neede naar Hattem geweest. Hij ging echt onwijs fijn door de cross heen, maar wederom bleef hij op de afsprong staan. De hindernis daarvoor had hij nogal hard aangetikt en toen ik bij de keuring kwam was het been dik. Arme Chall

Als laatste cross heb ik Diepenheim gereden. Weer fijn gereden in de cross maar ook hier durfde hij de afsprong (waterbak in) niet af. Chall deed hier iets wat ik nog nooit had meegemaakt! Ook niet met een ander paard. Hij ging banken, dus sprong er op en er vervolgens af. Nou mag hij niet meer klagen over afsprongen

Het crossseizoen heb ik afgesloten met een training in Ermelo, hier deed Chall alles heel fijn, ook de afsprongen deed hij in 1x.
Er zit wat werk in dus om het vertrouwen in de afsprongen te krijgen, maar het komt vanzelf goed. Sinds Wieringerwerf heb ik niet meer onder de 165 gereden dus dat is al een hele verbetering.
Bedankt voor het kijken en laat een berichtje achter