Eerste oefencross voor mij en Chaplin

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34812
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Eerste oefencross voor mij en Chaplin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 19:45

In de hoop dat de mensen hier het filmpje kunnen bekijken:

https://www.facebook.com/video.php?v=61 ... 1458&saved

Vandaag heb ik met ons paard Chaplin mijn allereerste oefencross gereden. Heb slechts 3 crosslessen gehad deze zomer, dus ben redelijk tevreden over ons rondje. Chaplin rijdt momenteel op L niveau SGW samen met mijn man, ik ben wat crossen betreft een echte beginner. Zie op het filmpje vooral terug dat het tempo nog wel wat omhoog kan, en dat ik echt iets aan mijn conditie moet doen :+ 2,5 kilometer galopperen hou ik normaal gesproken prima vol, maar 2,5 kilometer met een hindernis of 25 is echt andere koek. Vandaar dat ik af en toe even op adem moest komen :o

Hier nog wat vergelijkingsmateriaal, dit was onze aller eerste crossles:

https://www.facebook.com/video.php?v=57 ... =2&theater

Ben er wel uit dat ik het zeker vaker wil gaan doen, want het is echt supergaaf :):)

Sim
Berichten: 31484
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Eerste oefencross voor mij en Chaplin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 08:34

Voor het feit dat je pas net begint en het zelf erg spannend vindt, is het zeker niet slecht hoor! Als tips heb ik de volgende opmerkingen: tussen de hindernissen op de galopstukken meer in de verlichte zit zitten. Dat is minder vermoeiend dan blijven zitten en het paard kan ook makkelijker onder je door blijven galopperen. Op de sprong zelf iets soepeler in je hand zijn, nu werk je (onbewust) net iets te veel terug. En idd je tempo zoals je zelf al aangeeft. Dat mag een tandje vlotter. Veel plezier met je paard! Die vindt het iig leuk om te doen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34812
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 08:39

Dank je. Zijn ook de dingen die ik zelf al zag :j ik vind het idd erg spannend, van de winter pas het springen opgepakt na jaren springangst, zelfs een ingegraven balk vond ik eng. Maar Chaplin is een fijne leermeester.

Sannnn
Berichten: 4815
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Eerste oefencross voor mij en Chaplin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 15:33

Hee wat leuk! Dan heb ik je zien rond crossen maar had niet door dat jij het was! Super leuk gedaan, ga zo door!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34812
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 15:34

Dank je!